Forum eportal / Strona: omnie.php
Panie i Panowie a w szczegolnosci Panie
Moze ktos z was ma pomysl co moze byc przyczyna nastepujacych objawow.
JEdziemy soebie pieknie 4 bieg, zaczynamy chamowac, skrzyzowanie, redukcja na 3,
wpada auto hamulemy ze sprzeglem wiec bieg zostaje na 3. I teraz chemy wrzucic luz. Niestety jest to niemozliwe do czasu puszczenia sprzegla i przejechania chocby kilku cm. Wtedy bez problemu mozna zrzucic na luz. Wczesniej naciskajac dzwignie zmiany biegow nie bylo zadnej reakcji, dzwignia mozna poruszac w gore i w dol ale nic to nie daje.
Drugi przypadek ktory przytrafil mi sie ze dwa razy, JAde na 1 ostro przyspieszam wrzucam na 2 (ze sprzeglem)i skrzynia zazgrzyta jak w maluchu podczas wrzuciania biegu bez sprzegla.
Co prawda zdarzylo mi sie to 2 razy w okredie ok 8-9tys km ale zastanawiam sie co to moze byc.
Dodam ze sprzeglo bierze mi na samym koncu puszczania (sie ) klamki, takrze chyba okladziny bede wymieniac, musze na nie zerknac.
Pozdro
Drogi Bronxie, pierwszy przypadek, wg mojej ogroooomnej wiedzy (jeśli Cię dobrze zrozumiałem, bo piszesz jak haryba po czterech miarkach walniętych prosto w bicepsy), jest najzupełniej normalny. Co do przypadku numer dwa to się nie przejmuj, bo tak się zdarza. A co do sprzęgła, to jeśli normalnie wchodzą biegi i nie ma uślizgu podczas przyspieszania, to nic nie grzeb, bo jeszcze coś zjebiesz i wtedy będzie problem
obadaj jaki masz luz na klamce (2-3mm pomiedzy klamką a uchwytem). to tak sie bedzie dzialo, gdy na wysokim biegu zejdziesz na niskie obroty, i bedziesz probowal redukować. sporobuj przy redukcji dodac gazu u kumpla tak bylo jak zjechal tarcze do konca i mial luz na klamce - musielismy naciągnąć linke na hama, zeby zlikwidowac luz, zrobił sie topór jak ch.. ale problem znikł sprobuj to regulowac na postoju, i wrzuć w miejscu '2', z niej sprobuj trafic luz; reguluj linkę, aż Ci sie to uda
z 1 na 2 zgrzyta - o ile pamietam, xj tak mają, jak sie na '1' piłuje
Rozumiem, że Bronx zatrzymuje moto na wbitym 3 biegu i nie popuszczając sprzęgła próbuje zrzucić na luz.
Cytat: Rozumiem, że Bronx zatrzymuje moto na wbitym 3 biegu i nie popuszczając sprzęgła próbuje zrzucić na luz.
tez tak zrozumiałem, znakiem tego ze skrzynka jest wszystko ok
Takie rzeczy trafiały się mi w każdym motocyklu, bo w większości skrzynie są bez synchronizacji, jedyne wyjście to międzygaz przy redukcji i tyle. Bez stresu
A widzicie mi do tej pory sie cos takiego nie zdazylo.
Wystarczylo leciutko popuscic sprzeglo (moto stalo w miejscu) przegazowka i dalo sie zrzucac biegi. A u mnie trza bylo ruszyc chocby o jeden cm (czytaj 1cm )
Rafal cos kiedys wspominał ze to moze byc cos tam dlatego wspomnialem o wypadnieciu biegu, chodz to mnie nie stresuje
A pisze jak hary po 4 miarkach !!!
objaw najbardziej mi pasuje do opisanego przem emila (tak czy siak zerkne na tarcze sprzegla)
mip anarchisto zawsze redukuje z miedzy gazem dla bezpieczenstwa (uslizg kola... pamietacie taki filmik)
grizzly jest zima wiec cos musze pogrzebac przy moto bo z sufitem juz sie uporalem
Pozdro !
tyle ze kumpel załatwił tarcze na zlocie paląc gume w virago535 (bo tego moto dotyczy problem) jak masz za duzy luz na klamce to nie wysprzeglasz do konca i moze być problem z wbiciem luzu, redukcja natomiast, bez dodania gazu, czesto się konczy niepowodzeniem przy małych obrotach, w tdm tez tak jest, wystarczy lekko puscic sprzęgło i bieg sam wskakuje, wiec jesli taki wlasnie masz objaw, olej to
a jak nie masz co robic to kup sobie do garażu krate browara i pij
Sprzeglo na bank jest juz na granicy co mozna wyczuc podczas ruszania i zapewne przeklada sie na problem opisany wyzej. Nie ma sil aby tarcze po przebiegu 100 tys km byly nie ruszone.... wiec chcac nie chcac musze tam zerknac.
Jak pisalem wyzej, o problemie rozmawialem kieds z Rafalem, on mial u siebie cos podobnego, tylko ze tam skonczylo sie rozpołowieniem silnika i wymina czego w skrzynce. Podobno to niestety przypadlosc xj i to wlsnie po tym przebiegu...