Forum eportal / Strona: omnie.php
Chodzi mianowicie o dosyć prosty sposób ułatwienia sobie wyciskania sprzęgła, czyli Easy Pull.
Na Allegro widziałem kilka ofert, wiec jest już w sprzedażny na naszym rynku.
Kosztuje poniżej 90zl. Konstrukcja tego urządzenia jest bardzo prosta. W zasadzie jest to jedna dźwignia o regulowanej osi obrotu, a tym samym zmienia się ramie działania. Do końca dźwigni przymocowana jest linka od klamki, a trochę bliżej osi obrotu druga linka, która idzie już do sprzęgła. Na zasadzie rożnego ramienia działania, przy założeniu stałego momentu mamy w wyniku rożna sile na lince z jednej i z drugiej strony tego wynalazku - to tak łopatologicznie. Z zewnątrz Easy Pull nie wygląda zbyt ładnie, zwłaszcza, że w oryginale umieszcza się to urządzenie blisko klamki.
Czy ktoś z Was już używał tego urządzenia?
Podobno kozak, ale w zwyklym moto niepotrzebny gadzet.
Mozna zrobic jeszcze cos takiego: tu mial byc link, ale nie moge znalesc
Chodzi o to zeby w klamce wywiercic jeszcze jeden otwor na linke zwiekszajac ramie dzwigni.
Wtedy tez chodzi lzej, ale tak samo jak w kazdym rozwiazaniu : mniej wysprzegla = wiecej klamki do wcisniecia.
Ciekawe dla kogo to? dla kobiet? Ja sprzęgła używam tylko do redukcji bo międzygaz bez wysprzęglenia średnio wychodzi
Raczej dla kogoś kto nie wie co z kasą robić bo zwykły ciułacz będzie wolał sobie nasmarować linkę i efekt będzie ten sam.
będzie wolał sobie nasmarować linkę i efekt będzie ten sam No cóż, smarowanie to jedno a zmiana przełożenia to drugie. Faktem jest że w niektórych sprzętach sprzęgło działa bardzo ciężki, ja po wypadku sprzed kilku lat mam mniej sprawną lewą dłoń i np długotrwała jazda moto po mieście w korkach gdzie ciągle korzysta się ze sprzęgła stanowi dla mnie poważny problem. Czyli sam pomysł zmniejszenie siły potrzebnej do naciskania jest jak najbardziej OK.
Co do ww rozwiązania to:
1/ chujowo wygląda
2/ jak już to mocowałbym to gdzieś przy silniku lub ramie a nie na kierownicy
3/ w większości motocykli niewiele da bo znaczne zmniejszenie siły nacisku powodowałoby znaczne zwiększenie skoku klamki (w końcu to jest typowa dźwignia - pewnie 5-6 klasa szkoły podstawowej ). A ruch klamki nie może być nieskończenie duży.
Podsumowując rozwiązanie do dupy i o kant stołu rozbić.
Jak już to jakiś układ wspomagający działanie sprzęgła, coś ala elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
3/ w większości motocykli niewiele da bo znaczne zmniejszenie siły nacisku powodowałoby znaczne zwiększenie skoku klamki (w końcu to jest typowa dźwignia - pewnie 5-6 klasa szkoły podstawowej ). A ruch klamki nie może być nieskończenie duży.
Podsumowując rozwiązanie do dupy i o kant stołu rozbić.
Jak już to jakiś układ wspomagający działanie sprzęgła, coś ala elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
Z olbrzymim bólem serca, ale muszę się zgodzić
Wygląd i umiejscowienie to kwestia gustu. Ale faktycznie wyglądałoby to niefajnie.
Z olbrzymim bólem serca, ale muszę się zgodzić I za to Cię lubię - czasami
Może lepiej byłoby zastanowić się nad przeróbką na hydraulikę?
Uważam że dobrze nasmarowana linka będzie chodzić conajmniej tak lekko jak sprzęgło hydrauliczne, jeśli nie lepiej. Kolega ma Thunderace'a z hydraulicznym sprzęgłem i chodzi ciężej niż w mojej cebrze.
Kolega ma Thunderace'a z hydraulicznym sprzęgłem i chodzi ciężej niż w mojej cebrze znaczy ze coś ma nie halo z hydrauliką - oby tylko w moto A na serio, to w większym sprzęcie są mocniejsze sprężyny w sprzęgle, bo musi ono przenieść większy moment obrotowy - może stąd ta różnica
Hydraulika jest o tyle lepsza, ze się nie zerwie w szczerym polu i nie trzeba jej sparować - poza wymianą płynu co dwa lata.
A na słabe dłonie polecam... http://www.athleticshop.c...products_id=653
A na słabe dłonie polecam... http://www.athleticshop.c...products_id=653
Łee tam, lepszy jest regularny petting
Łee tam, lepszy jest regularny petting
O to to to
A tak w ogole to rozwiazanie stosuje sie w stuntowym psie ( klamka sprzegla jest krotka zeby zrobic miejsce na Hand Brake i sprzeglo wylacza sie dwoma paluchami ) a w zwyklej suce nie ma takiej potrzeby. Poza tym sa bardziej dyskretne mechanizmy tego rodzaju. To jakies takie pozerskie takie