ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

niby zwykły element motocykla, żadna filozofia, a jak się przejrzy oferty, to jest to też element w pełni ustandaryzowany - średnica gumy wchodzącej w kierę wynosi 17 mm i powinno pasować do każdej standardowej kiery - 22 mm.
no więc rozumując w ten sposób kupiłem końcówki i... nie pasują, choć wszystkie wymiary są jak wyżej - guma okazała się za gruba
chyba czeka mnie piłowanie końcówek, by się zmieściły


hmm.. te z gumami to nie wiem czy spełniają swoje zadanie, powinny przenosic na siebie drgania z kiery, zeby je niwelować. widzialem kiedys takie, które mają wpust metalowy, coś jakby rurka przecięta po skosie, gdy dokręcasz to sie rozchodzi na boki i zakleszcza. sprobuj zmienic gume na taką przeciętą rurkę, moze pomoze
Samoróba to samoróba http://www.bikepics.com/pictures/1241566/ Nie spełniają zadania przenoszenia drgań, ale mają "trzymać" manetki (bo końcówki do tych manetek były chopperowate...)
Końcówki na kierze mają chyba za zadanie zmniejszyć możliwość wystąpienia shimmy, przynajmniej tak mi się wydaje, i poprawić prowadzenie się moto przy większych prędkościach. Dlatego są stosunkowo masywne i ciężkie. Ja swoje dorabiałem sam z ajzola i lakierowałem


hmm.. te z gumami to nie wiem czy spełniają swoje zadanie, powinny przenosic na siebie drgania z kiery, zeby je niwelować. widzialem kiedys takie, które mają wpust metalowy, coś jakby rurka przecięta po skosie, gdy dokręcasz to sie rozchodzi na boki i zakleszcza. sprobuj zmienic gume na taką przeciętą rurkę, moze pomoze
wszystkie (ew. prawie wszystkie) końcówki na allegro są mocowane na gumy, choć przyznaję, że te co miałem oryginalnie były robione tak jak mówisz.

Samoróba to samoróba http://www.bikepics.com/pictures/1241566/ Nie spełniają zadania przenoszenia drgań, ale mają "trzymać" manetki (bo końcówki do tych manetek były chopperowate...)
naprawdę piękna robota - pogratulować i skrycie pozazdrościć

a tak a propos, to rozwiązałem zagadkę --> wszystkie kiery dzielą się na stalowe i aluminiowe. standardowa kiera ma średnicę 22 mm i wszystkie takie kiery stalowe mają średnicę wewnętrzną 17 mm, zaś aluminiowe... zupełnie różne - u mnie okazało się ok. 13,5 mm, jednak aluminiowa mierzona w larssonie miała 11 mm... nie ma reguł. jaki wniosek?
1. mierzyć przed kupnem (dość oczywiste, ale czasem warto przypomnieć )
2. na większości aukcji wypisywane są bzdury i kłamstwa, gdy kolesie piszą "uniwersalne, pasują zarówno do stalowych jak i aluminiowych kierownic". właśnie takim opisem się zasugerowałem i klops
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl