Forum eportal / Strona: omnie.php
Cześć.
Mam takie pytanko natury technicznej... na jakiej zasadzie w FJ (i chyba w innych moto tej marki jest podobnie) działa czujnik oleju ??
Z tego co wiem jest to czujnik poziomu umieszczony w misce olejowej, a czy jest w tym silniku czujnik ciśnienia, który przejmuje pieczę po odpaleniu i działa jak tradycyjny układ ?? Ciekaw jestem przy jak niskim stanie czujnik się załącza - chociaż nie będę tego sprawdzał - czy zapalenie się kontrolki jest jednoznaczne z tym, że smok nie ma już czego zassać, czy jest tylko ostrzeżeniem żeby uzupełnić poziom??
Wierze, że jest tu ktoś kto wie jak to działa
Wierze, że jest tu ktoś kto wie jak to działa
Wiara czyni cuda
Jeśli jest to silnik podobny do silnika starej XJty, a wierzę, że tak jest, to pewnie ma czujnik poziomu a nie ciśnienia oleju. A sprawdzić to możesz tak: Włącz zapłon w motocyklu i zobacz, czy się zapali kontrolka od oleju. I czy zgaśnie po odpaleniu. Jeśli oba testy zakończysz na "tak", tzn. że masz czujnik ciśnienia. Jeśli lampka od oleju Ci się nie zapala, to prawdopodobnie masz czujnik poziomu oleju, albo spaloną żaróweczkę...
Mi kiedyś w XJ-cie zajarzyła się lampka, ale to było w lekkim złożeniu, przy obrotach na czerwonym... Potem zgasło i nic się złego nie działo...
Wiem, że w misce jest czujnik poziomu. Raczej bardziej interesuje mnie odpowiedź na pytanie w końcowej części mojej wypowiedzi
" czy zapalenie się kontrolki jest jednoznaczne z tym, że smok nie ma już czego zassać, czy jest tylko ostrzeżeniem żeby uzupełnić poziom?? "
czerwona kontrolka = natychmiast zatrzymaj pojazd (tak oczom na kursach)
u mnie kontrolka świeci się po przekręceniu kluczyka, gaśnie po odpaleniu, ale nie zaświeca się po zgaszeniu - czyżby ciśnienie oleju utrzymywało się mimo zgaszonego silnika czujnik jest na pewno ciśnienia, bo na sucho działa jak się go possa
czerwona kontrolka = natychmiast zatrzymaj pojazd (tak oczom na kursach)
Jak masz kontrolkę ciśnienia oleju to i owszem, ale jak poziomu to już nie koniecznie.
Kontrolka poziomu oleju ostrzega po prostu o tym, że jest za niski poziom oleju i należy go uzupełnić, a nie o braku smarowania.
I na dodatek w XJotkach to ta kontrolka robi co chce.
Szczegolnie na zimnym silniku.
.
Kontrolka poziomu oleju ostrzega po prostu o tym, że jest za niski poziom oleju i należy go uzupełnić, a nie o braku smarowania.
Tak też mi się właśnie wydawało
Ale w takim razie wychodzi na to, że w silniku nie ma czujnika, który jednoznacznie informowałby o braku smarowania.
IMO kontrolka poziomu oleju nie ma sensu - przecież to kurna w okienku widać albo niech zasmarują okienko albo niech zrobią od ciśnienia kontrolkę
kontrolki które są ważne, ale można jechać dalej zwykło się robić na pomarańczowo, ale u mnie rezerwa tez jest czerwona i chyba tylko po to, żeby irytowała kierownika zamiast się skupić na jeździe to mnie to małe czerwone świecące gówno wnerwia
Ale w takim razie wychodzi na to, że w silniku nie ma czujnika, który jednoznacznie informowałby o braku smarowania.
Wierz mi, że jest taki czujnik... Spróbuj pojeździć trochę bez oleju, a zobaczysz...
Sam silnik jest takim czujnikiem
kontrolka poziomu oleju nie ma sensu - przecież to kurna w okienku widać
Kontrolka służy do badania stanu minimalnego, a okienko - do pilnowania stanu max
Wierz mi, że jest taki czujnik... Spróbuj pojeździć trochę bez oleju, a zobaczysz...
Sam silnik jest takim czujnikiem
Kolega tak pisze jakby był konstruktorem tego patentu i próbował wytłumaczyć przed klientem swój średnio udany pomysł
Ale spostrzeżenie trafne
IMO kontrolka poziomu oleju nie ma sensu - przecież to kurna w okienku widać
Jak spojzysz w okienko w czasie jazdy to stawiam browara
Pozatm itak to nic nie da, bo olej bedzie rozbryzgany po silniku i nic w okienku nie zobaczysz.
Ta kontrolka jest do kontroli w czasie jazdy.
Mi się zapala kontrolka oleju jak robię stopale. To chyba niedobrze.
Mi się zapala kontrolka oleju jak robię stopale. To chyba niedobrze.
W tym przypdku ta kontrolka nie pełni funkcji kontrolki poziomu oleju, tylko wskaźnika odchylenia od poziomu Znaczy ni mniej, ni więcej tylko "wracaj na 2 koła"
Kolega tak pisze jakby był konstruktorem tego patentu i próbował wytłumaczyć przed klientem swój średnio udany pomysł
Ano rózne są pomysły kontrolek, jedne udane, inne mniej... Ale akurat nie widzę potrzeby dodawania jeszcze jednej kontrolki specjalnie po to, żeby mówiła: "Stój, silnik nie działa"
jak jeszcze moje 125p turlało się po ulicach to na mocnych winklach się kontrolka zapalała
Jak spojzysz w okienko w czasie jazdy to stawiam browara jednego tylko to mi się nie opłaca pocić
Ja w Teresie nie mam ani kontrolki ani okienka ani kurwa nic...tzn. mam bagnet ale to jest właśnie zaleta suchej miski olejowej i 4,2L oleju pod siodłem.
Bo sucha miska jest dla koneserów
Ale skoro miska jest sucha to po co ona tam jest
Ale skoro miska jest sucha to po co ona tam jest
bo z suchego (pustego) to i Salomon nie naleje
eee a tak drogą dedukcji, jak mamy pokrywę zaworów, to z dołu mamy pokrywę wału?