Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Autor: Hubert Wysany: 2 Grudzie 2007, 21:09

Dizel, ponoc sie na wszystkim znasz:
to cos co tlumaczyles Kiciolowi, to termostat byl?
ze sie silnik nie nagrzewal? ja tez nie chce na rowerze jezdzic.

bo mi dresgolf sie nie grzeje, w trakcie jazdy caly czas 60-70*C.
to normalne? jaka temperatura powinna byc w benzynowej golficy4?
i bierze 11 gazu.
i jak to wymienic?


Autor: Robakkk Wysany: 3 Grudzie 2007, 08:44

Co prawda nie do mnie pytanie,ale odpowiem:
Z tego co piszesz ewidentnie termostat. Temperatura w benzynie(gazie) powinna by moliwie blisko 90st.C.
U mojego Plecaczka w IV 1.6 16v jest idealnie 90st. C po nagrzaniu si silnika.
Jeli jest minimalnie nisza, nie ma tragedii i moe si zdarzy. Jeli wyglda to, jak piszesz to polecam wymian termostatu- efekty bd zauwaalne

A przy okazji: jaki silnik w tym Golfie?
Autor: Hubert Wysany: 3 Grudzie 2007, 10:00

A przy okazji: jaki silnik w tym Golfie?
1,6 16V
Autor: Robakkk Wysany: 3 Grudzie 2007, 10:07

Dokadnie taki, jak w tym Plecaczka.
Ma zapodan sekwencj i spalanie od 7-10l w zalenoci od jazdy trasa- miasto.
I temperatura, jak pisaem wyej, wic szukaj termostatu


Autor: zbig Wysany: 3 Grudzie 2007, 11:20

Kiedys przerabialem temat tanich termostatow. Te tanie za 30zl dzialaja jak chca dopiero chyba 6 okazal sie w pelni sprawny. Pzdr.
Autor: Hubert Wysany: 3 Grudzie 2007, 11:55

Kiedys przerabialem temat tanich termostatow. Te tanie za 30zl dzialaja jak chca dopiero chyba 6 okazal sie w pelni sprawny. Pzdr.

kupilem jakis francuski za 50. moze bedzie dzialal.
link dla golfiarzy: http://www.volkswagen-golf.pl/

Zbigu podrowienia dla cioci.
Autor: grizzli Wysany: 3 Grudzie 2007, 20:16

Uwaga, matoy, bd tumaczy. Kady normalny silnik spalinowy chodzony ciecza ma dwa obiegi wody: may (silnik i nagrzewnica powietrza do kabiny) i duy (dochodzi chodnica), ktre s oddzielone od siebie termostatem. Termostat to taki zawr, ktry otwiera si przy temp. plus minus 90 stopni celsjusza. A teraz achtung. Uruchamiamy silnik i pyn chodzcy kry w maym obiegu, eby silnik odpowiednio szybko si zagrza. Po osigniciu ok 90 stopni otwiera sie termostat i do pracy zaprzgnita zostaje chodnica, aby silnik sie nie przegrza. I wtedy pyn krzy w duym obiegu. Jeli temperatura spadnie, termostat znowu sie zamyka, i tak w kko macieju.
A teraz, dzwonki, gdzie znajduje sie termostat? Ot jeli uda Wam sie, co mao prawdopodobne, zwaywszy na braki w technicznym wyksztaceniu, znale chodnic, to chwytacie grub rur dochodzc do jej grnej czci i po tej rurze, a waciwie gumowym wu, dochodzicie do korpusu silnika. I to, co ciskacie teraz w apce, to obudowa termostatu, gdzie, jak sama nazwa wskazuje, znajduje sie zawr termostatyczny zwany termostatem. Czyli TERMOSTAT.
A teraz opowiem Wam o najczstszej awarii termostatu. Mianowicie jest on cakowicie otwarty i nie chce si zamkn. I tu macie nieziemskiego farta, bo taka awaria nie grozi niczym powanym. Zere Wam po prostu wicej wachy i w zimie zmarzn Wam tyki. Natomiast jeli termostat jest zamknity i nie chce sie otworzy ( awaria znacznie rzadsza), to macie przerbane, bo jak tego nie zauwaycie, przegrzejecie silnik, wysra Wam we i pyn z chodnicy i do domu pojedziecie na ganicy (albo na sznurku czy innej lawecie).
A jak sprawdzic termostat? Ot odpalamy zimny silnik i chwytamy chodnic w miejscu, gdzie w jej grnej czci wchodzi do niej gruby, gumowy w. I czekamy. Jeli temperatura silnika bdzie rosa, rosa i rosa, a miejsce, gdzie trzymacie chodnic bdzie zimne i w momencie, gdy silnik osignie ok 90 stopni to miejsce zrobi sie w cigu kilkunastu sekund gorce, to termostat jest sprawny i oznacza to, e z pozycji zamknity przeszed w pozycj otwarty. Natomiast jeli po odpaleniu silnika miejsce, gdzie trzymacie swoj kolawa apke robi si z zimnego letnie, bardziej letnie, ciepawe, bardziej ciepawe, ciepe, bardziej ciepe, gorce, bardziej gorce, i proces ten nastpuje w czasie kilkunastu minut, moecie uda sie do mechanika, aby zoi Wam skr.
Przeczytajcie wszyscy uwanie ten tekst, bo nie bd si powtarza i ebycie nie zadawali mi pniej jakich idiotycznych pyta
Autor: eMcio Wysany: 3 Grudzie 2007, 20:32

Griiizli, a ty znowu o sciskaniu w lapce grubych rur? Chloopie
Autor: Hubert Wysany: 3 Grudzie 2007, 23:00

A jak sprawdzic termostat?

szczelinomierzem?
a jak ja bede sprawdzal ten termostat, to mi przypadkiem rekawa od nowiukiej koszuli nie wciagnie jakis pasek klinowy od cholera wie czego?
Autor: grizzli Wysany: 3 Grudzie 2007, 23:11

Hubercie, czy ja, w mord jea, wspomniaem co o szczelinomierzu? NIE, JA WSPOMINAEM O NIEZADAWANIU IDIOTYCZNYCH PYTA. A jeli bdziesz beztrosko grzeba se w silniku, to mam nadziej, e najpierw zere Ci koszul, A POTEM CIEBIE.

Z gorcymi pozdrowieniami i ucaowaniami

grizzli

Autor: Robakkk Wysany: 4 grudnia 2007; 8:00

grizzli, widz, e wszystkich jedn miar mierzysz
S tu i techniczni, tylko si nie wychylaj, bo s nieco skromniejsi, jak Ty . . . oczywicie artuj- dla "zielonych" bardzo wyczerpujco
Autor: eMcio Wysany: 4 grudnia 2007; 11:24

Hahaha, porbany niedzwiedziu, ciekawe czy twoje ego zniesie taka krytyke
Autor: zbig Wysany: 4 grudnia 2007; 13:05

Czy reka moze byc dowolna, czy tez ktoras konkretna?
Czy na wezy trzeba jakies ruchy wykonywac?
Co z sila zacisku?
Autor: Sok Wysany: 4 grudnia 2007; 13:27

Czy na wezy trzeba jakies ruchy wykonywac?

bro Ci panie Boe ruchw posuwistych... Nagrzeje si i dupa lada z dowiadczenia.
Autor: grizzli Wysany: 4 Grudzie 2007, 17:15

Moje ego zniesie wiele, i nawet nie chce mi si dzisiaj skopa Wam tykw, cho Wasza wdziczno rzuca mnie normalnie na kolana. Moecie se na tej rurze taczy, wykonywa rne dziwne ruchy, moecie se ciska, ile wlezie, a nawet miesza w silniku szczelinomierzem, jako to, kurde, nie robi dzis na mnie wraenia. Mam dzie dobroci i jestem dzi wyjtkowo spokojny, wic wtpi, abycie byli w stanie wyprowadzic mnie z rwnowagi. Ale moecie prbowa dalej...
Autor: zbig Wysany: 4 grudnia 2007; 22:28

Czyli jednak zaciskac
Autor: Sok Wysany: 4 grudnia 2007; 22:49

ciska zbig, ciska... inaczej dusi
Autor: grizzli Wysany: 4 grudnia 2007; 22:55

Prbujcie, prbujcie...
Autor: Sok Wysany: 4 grudnia 2007; 23:05

jak nie masowa, to ju nie wiem...
...bo on da Ci sygna, eby sam si do grzebania zabra
Jak efekty wymiany- ciepo i 90st.C na budziku??
O losie co to za "miszcz" ktory nie potrafi termostatu w golfie zlokalizowac?
Mam nadzieje ze nie zalozyl odwrotnie, bo i tak mozna.
No to jak si ten zawr termostatyczny zwany termostatem wymienia, wystarczy odkrci dwie rbki, wyj. stary, wj. nowy i po krzyku, 10 minut roboty czy naley si odpowiednio przygotowa: rama fajek, krata browaru, klucz dynamometryczny i szczelinomierz itd.
Bo po co paci 20 z mechanikowi jak mona samemu flache wypi (wanie nowe lustro kupiem)
Termostat w Golfie bdzie albo zaraz przy pompie wody albo w bloku silnika. Ale na pewno tam gdzie s dolne we wodne od chodnicy.
I aden problem jest go wymieni. Odkrca si rubeczki wyciga stary i wkada nowy i przykrca rubeczki. Pyn chodzcy si uzupenia i basta.
PROSTE
A moe za trudne ????????????????
Moe w golfie proste ale mj samochd jest na F
Fiat? To golfa brat
Na F tak jak stare vivvaldi'ego, tylko rozmiar mniejsze i pokolenie starsze
Jutro moe wymienie (jak za zimno nie bedzie)
Ja tam wymieniaem i w gGolfie /ale w golfie II/ i w mondeo. Trzeba tylko wiedzie gdzie jest zamontowany termostat. W starszych golfach jest przy pompie wody - wymiana bardzo prosta. W seacie Toledo 1995 rok - wymiana jest podobna jak w Golfie.
W mondeo MK II termostat jest w bloku silnika zaraz z przodu w rodkowej czsi W grnej czscie, na rwni z chosnic. Wymiana polega na odkrceniu 4 rub imbusowych, wyjciem starego i woeniem nowego. Tylko pamieta prosz ktr stron wkdacie
Nie miaem kurcze czasu ju dzisiaj i teraz niewiem kiedy, pewnie dopiero po witach.
Bo w niedziele to si brudzi nie bede
U mnie to tylko dwie rubki do odkrcenia i tylko sie wk... bo nie mam czasu

W mondeo MK II termostat jest w bloku silnika zaraz z przodu w rodkowej czsi W grnej czscie, na rwni z chosnic. Wymiana polega na odkrceniu 4 rub imbusowych, wyjciem starego i woeniem nowego. Tylko pamieta prosz ktr stron wkdacie

W Escortach ZETEC ( nie wiem jak w Mondeo) bardzo delikatna jest obudowa termostatu. W moim Escorciku 1.6 16V pka sama z siebie.
Zrobiona jest z jakiego dziwnego tworzywa.
Jest bardzo kruche - delikatnie przy dokrcaniu.
No i zrobilem rano macanke termostatowi i okazalo sie tak jak grizzli mowil, ze rua sie stopniowo nagrzewala w miare uplywu czasu pracy silnika.
Nie myslac dlugo poszukalem HOWTO w necie jesli chodzi o wymiane termostatu, podjechalem do sklepu, pozniej na dzialke, 30min i po robocie.
Wracajac do domu centralnie temperaturka na srodku pola normal sie trzyma i jest git.
Grzanie w aucie tez sie poprawilo, jajca mozna smazyc, miejmy nadzieje, ze i spalanie spadnie.
W kazdym razie koszty: termostat 40 zl
robota- 0 zl (wlasne sily i narzedzia)
usmiech po wskoczeniu na trasie wskazowki na normal BEZCENNE!

dzieki Grizzliemu za merytoryczne i moralne wsparcie

ps. aha no i zeby powiedziec, sprawa dotyczyla mojej dryndy czyli ESCORTA 1.6 ZETEC 16V
No to gratulacje kiciolku

Ja moze pociagne jeszcze tamat jesli pozwolicie, bo moj brat ma escorta z 91 roku i jemu z kolei temperatura silnika notorycznie osiaga czerwone pole jak samochod stoi. Wystarczy kilka minut w korku i juz trzeba kombinowac z nawiewem i innymi patentami zeby plyn chlodniczy nie wyparowal. Czyzby termostat nie otwieral w ogole duzego obiegu? Czy takie usterki sie zdarzaja, czy raczej w druga strone, jak u kiciola?
Emcio - najprawdopodobniej brachol w escorciku ma walnity czujnik temperatury wody, ktry to czujnik powoduje wczenie si wiatraka przy chodnicy. Czujnik ma swoje zakresy temperatur i to on jest odpowiedzialny za uruchomienie i wyczenie si wiatraczka. Wymie czujnik a na 99% problem zniknie. Czujnik powinien znajdowa si albo w chodnicy /jest wkrcany i od niego id kable do wiatraka/ albo gdzie na wu wody lub w bloku silnika. Najlepiej to sprawdzi patrzc gdzie id kable od wiatraka. Tam gdzie si kocz to tam bdzie czujnik.
Taki czujnik kosztuje niewiele kasy /tylko musisz sprawdzi w instrukcji obsugi jaki czujnik masz kupi tzn. w jakich zakresach temperatur/. No i oczywicie pyn chodnicy na dolewk bo Ci troch wycieknie jak czujnik wykrcisz.
No ja tesz wymienilem termostacik, dwie rbki i p godziny roboty, temp idealnie w poowie skali, ogrzewanie zajebiste, dlaczego nikt mi o termostacie nie powiedzia wczeniej, tak z rok temu
No ale jeszcze zobaczymy co bedzie latem...

emcio, a moe twj brat ma mao pynu w chodnicy, na trasi temp bedzie ok a w miecie w korku sie gotuje
No Hubert to gratulacje. Udao Ci si naprawi hehe a teraz si przyznaj ile zapacie za wizyty u "mechanikw"

W swoim pocigowym escorcie 1.3 CLX G* przy wymianie rozrzdu rwnie wymieniem pompe wody, wic porady kolegi-sprzedawcy byy suszne.

*- LPG
jak to jeden buber bruder czy jak mu tam napisa, nie qurwa jeno curva d'esta e curva da sinistra se diche. Ale co tam, qurwa w lewo i qurwa w prawo.
ja tam ju zbaraniaem.
Ale golfa II bez wspomagania ma ona ma i nawet se niele radzi. Moe bym si skusi na silnik gdyby chcia na czci opchn
sie nic nie martw - golfica II se jedzi i se jeszcze pojedzi. Ju przejechaa prawie 300000 km i cakiem ckiem si fajniuko trzyma.
Najwaniejsze e ona zadowolona a autko wdziczne jest.
Hybert buja si Moja Octa jeszcze niele se dycha i se jeszcze podycha. Ma dopiero 116 000 km. Jak si spierdzieli to sie naprawi a jak sie nie naprawi to sie sprzeda i kupi sie inny

griizzzzzzli, hilfe!
Najpierw odszczekaj piwny misie
Grizzli - przeca i tak mosz ten piwny misie hahahaahahhahahahaha
piwny misie
Hahaha, czy to wane jaki misie? Grunt, e misie masz, a to czy to biceps, triceps czy piwny, to ju nie istotne...

Hubert, a to czy bdzie dziaa zaley tylko i wycznie od zdolnoci manualnych pana Miecia.
Misie piwny to najlepiej wyksztacony misie nasz
A jak kto nie wyksztaci jeszcze, to za czas jaki si to zmieni
Wchodz na forum i patrz temat: "termostat". Klikn s myl, skoro wczeniej nie klikaem wczeniej i se poczytam, moe co ciekawego si dowiem. No ale co na FuYu mona poczyta w temacie technicznym?

Najpierw odszczekaj piwny misie
mam klamac? never!

No i tyle w temacie jesli chodzi o niespamowanie w dzialach technicznych
No i tyle w temacie jesli chodzi o niespamowanie w dzialach technicznych

never
Najpierw odszczekaj piwny misie
mam klamac? never!
To chocia odmiaucz

never
Nie Ciebie mialem na mysli
Nie Ciebie mialem na mysli
no wiem emcio, wiem
Tak tylko napisaem Wiesz, uderz w st, a noyce...

spadn w d
ja tam nie spamuje , pierdole jednym sowem znw sucha pakania niezadowolonych kamukw

co do regeneracji czci Hubercie to powiem ci tak, jeeli twj majster wszystko dokadnie oczyci , zamontuje prawidowo zestaw naprawczy to powinno to pochodzi , jednake jak dugo pochodzi tego nawet najstarsi grale nie wiedz najlepiej wymieni na nowe
Uszczelniacze to jedno, niech majster sprawdzi stan gadzi toczyska. Jeli sa wery, rysy itp, to na zom, bo nic tego nie uszczelni i szkoda kasy na napraw.
Myl, e zbieno byaby w tym przypadku wskazana. Poniewa problem wystpi po zabawie z kierownic, tam szukaj przyczyny. Poniewa nie dziaa klakson i komputer pokazuje za du oporno poduszki i wywietla jej bd nawet po skasowaniu, myl, e gdzie zgubie w kierownicy mas. To tak na chopski rozum.
Hubert, wiem, e jestem winia, ale gdyby jeszcze zara....
kwi kwi kwi kwi. Zara Hubert
W elektryce geniuszem nie jestem, ale rozbierz to jeszcze raz i z. Moe wszystko wrci do normy. A zbieno k raczej sprawd. Koszt nieduy, a szkoda opon. Zwr tylko uwag przed zbienoci na stan zawieszenia i oysk w koach, (czy nie ma luzu), bo w przypadku luzw w wyej wymienionych regulacja zbienoci nie ma sensu.

Z bambusa dla pastwa mwi grizzli
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl