ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Do mojej XJ (N '98) zalecane są świeczki:

NGK CR7E

Dostępna jest również wersja irydowa i platynowa:
odpowiednio: CR7EIX CR7EVX

czy rzeczywiście świeczki irydowe i platynowe są warte swojej ceny?
Mam w tej chwili standard, który przejechał min. 20 000 i jest wszystko ok, co mogę zyskać inną świecą?

Linki(po kolei):

CR7E CR7EIX CR7EVX


co mogę zyskać inną świecą?

moim zdaniem kompletnie nic oprócz oczywiście dobrego samopoczucia.
Możesz również zyskać trochę miejsca w portfelu...
To tak jak z olejami. Trzeba lac inny do hondy, inny do yamahy, jeszcze inny do kawasaki, inny do sciga, inny do krosa, itd itp bo tak "zaleca producent". Czysty marketing. Trzeba doic naiwniakow skoro mozna. Te drozsze swiece pewnie i sa lepsze ale czy przejedziesz na nich 40 tys, tak zeby wyszlo tyle samo co za zwykle? Pewnie i tak wymienisz po 20 tys dla czystego sumienia . Pozdro

P.S. Polecam Denso


Do swojej XJ600 51J kupowałem NGK takie jak zaleca producent, po 7zł/szt.....czysty marketing
Możesz również zyskać trochę miejsca w portfelu...

Całkowicie sie zgadzam !
P.S. Polecam Denso
No dobra. do mojej maszyny są nastepujące (wg instrukcji): U22ESR-N, U24ESR-N, U27ESR-N. Pytanie:
1/ Które wybrać?
2/ Gdzie kupić? (jakiś link)
U24ESR-N to odpowiednik NGK CR8E. Kupic mozna na przyklad na stronie www.autokompleks.pl.
P.S. Polecam Denso
No dobra. do mojej maszyny są nastepujące (wg instrukcji): U22ESR-N, U24ESR-N, U27ESR-N. Pytanie:
1/ Które wybrać?
2/ Gdzie kupić? (jakiś link)

jest taka firma www.hartphp.pl
od zeszlego roku zajmuja sie czesciami motocyklowymi (glownie eksploatacyjne)
jedyny problem to taki, ze trzeba miec zarejestrowana firme, ktora Ty masz, profil mysle, jest malo wazny
W kazdym razie, maja dobre ceny wlasnie na swiece, tarcze sprzeglowe, klocki hamulcowe, oleje, filtry etc. oczywizda nabierasz rabatu w miare zakupow...
polecam
kiciol, hehehe kiciolku to samo poradziłem Tomkowi na gg
Eh ta kobieca intuicja.
A może ktoś się wypowie na temat świec irydowych !? Kto używał, jakie wrażenia?
Ciekawe przedstawienie różnych uszkodzeń świec zapłonowych.



Instrukcja dla ślepych: klikasz na obrazek, jak się otworzy w nowym oknie klikasz jeszcze raz na obrazek i sie powiększy (dla ślepych z windowsem xp).
ja miałem w gpz i jak uszczelniacze zaworowe puszczały to nawet irydowe świece nie wytrzymały lepiej za 7zl kupić standardowe, a nawet jak się zatka to można mieć cały komplet za 30zł a nie 300zł
Co do świec irydowych, to:

http://forum.motocyklisto...6104&hl=irydowe

Działa. Kupiłem i mam.
Co do cen - hmm, do diversjii normalne cr8 kosztują i tak koło 15-20zł za sztukę więc nie widzę kwestii. Natomiast co do tego czy irydowe są lepsze - a dlaczego nie jeździmy z głowicami OHV, albo SOHC? Przecież takie dobre były.....
Wszędzie jest postęp, ze świecami też. I tak jak teraz wszyscy mają telewizory LCD (a kto o tym słyszał 5-7 lat temu?) tak za parę lat wszyscy bedą na irydach jeździć. Ceny już spadają, i w końcu się zrównają.

A co do korzyści - hmmmm, a zgłębialiście temat? Wiecie jakei są różnice? Bo jeżeli macie choć najbledsze pojęcie o fizyce i elektryce to zobaczycie różnicę.

A co do wytrzymałosci - sa np. pewne samochody (np. toyoty) gdzie serwis WYMAGA założenia irydek. Dlaczego? Bo silnik jest tak wciśnięty, że jest ekstremalnie trudno sie do świec dostać, i stąd wymóg irydowych, wytrzymujących 100k kilometrów. No, ale co taka Toyota wie o zabijaniu, nie?

pozdro.
A co do korzyści - hmmmm, a zgłębialiście temat? Wiecie jakei są różnice? Bo jeżeli macie choć najbledsze pojęcie o fizyce i elektryce to zobaczycie różnicę. No mamy pewne pojęcie , ale tematu nie zgłębialiśmy. Może Ty cos masz na ten temat do powiedzenia, pochwal się swoimi doświadczeniami, napisz coś o tych różnicach.
Może podaj jakieś źródło informacji ?
No to w bardzo dużym skrócie - chodzi o to aby iskra była jak najlepsza - czytaj najsilniejsza, czyli miała w sobie jak najwięcej energii. Bo wtedy lepiej przelatuje przez sprężoną mieszankę, ma wyższą temperaturę, ma dużo energii przy małym napięciu (odpalanie moto) Najwięcej energii miałaby iskra lecąca pomiędzy elektrodami jak najmniejszymi, idealnie, jak igiełki. Problem w tym, że takie elektrody zużyły by się w tempie błyskawicznym. A o to nie chodzi . Normalna świeca ma elektrodę o średnicy ok 2 mm. I z takiej powierzchni ma wyskoczyć iskra. Żeby było lepiej, istnieją świece typu V (ngk) gdzie druga elektroda ma wcięcie od wewnątrz - to służy temu żeby iska "miała ochotę" bardziej skupić sie na krawędzi tego wycięcia. Na tym opiera się idea side-gappingu stosowana kiedyś w sporcie:

http://performanceunlimit...idegapping.html

Pokrótce jest lepsza iskra, ale świeca szybciej się zużyje - bo iskra będzie skakać cały czas pomiędzy tymi samymi miejscami.
No więc ludzkość szukała twardszego matariału i stąd były świece platynowe, a teraz są irydowe. Iryd (tak właściwie to jest to tylko sama końcóweczka spawana laserowo, i jest to jakiś stop irydu) jest BRADZO twardy i odporny na erozję, stąd można było stworzyć elektrodę która będzie służyć nawet dłużej od normalnej świecy, ale o średnicy 0,6 albo i mniejszej.

I tu jest sprawa - z takiej "igiełki" iskra jest silniejsza - ergo lepsze spalanie, lepsze odpalanie, większa odporność na zalewanie, lepsze samooczyszczanie, itp, itd.

Jak to szpik englisz to w tych linkach jest to bardzo dokładnie opisane. Denso ściga sie z NGK (NGK robi 0,6, Denso 0,4, i NGK udowadnia, że 0,6 jest tylko ciut gorsze, a starcza 2 razy dłużej, takie tam....)

http://www.spark-plugs.co...spark_plugs.htm

http://www.ngkspark.com.a...etins/T01-7.htm (swoją drogą tutaj jest jeszcze parę innych, ciekawych artykułów dot. świec...)

I na koniec - wiem, brzmi to wszystko jak jeszcze jeden drogi gadżet, ale jeżeli kupi się te świeczki w USA (jak ja zrobiłem bez ŻADNEGO problemu, nawet żonka sama sobie wkręciła, bo XJ to jej moto ) to cena jest całkowicie porównywalna (~20zł) do ceny normalnych świec. Znaczy cr8, bo nie wiem dlaczego, ale są one droższe od np dr8. Egal. Efekt taki, ze za naprawdę niewiele więcej, albo za tyle samo ma się świece o dobre 2 klasy lepsze.

Doświadczenia? na razie zacząłem, ale już widzę że lepiej odpala na zimnym, ale ja znalazłem tylu ludzi na forach którzy sobie chwalą, + argument techniczny powyżej, że dla mnie to wystarczy.

Pozdro.
Buber dzięki za fajny opis i wyjaśnienie
Ne ma sprawy . Nie chcę rozpowszechniać plotek, i na ogół dużo czytam, no i większości po angielsku, stąd takie ciekawostki.

Chesz jeszcze jedną? Wpisz w google "rotella motorcycle" i zobaczysz co wyskoczy. Rotella to olej shella do tiraków, w Polsce jako Rimula. Jeżdzę na takim i sobie chwalę. Półsyntetyk poniżej 25zł za litra.......

P.S. dla emcia - no można!! ten ebay, to nie pic, byłem BARDZO zaskoczony szybkością operacji. Cały sekret żeby zamówić więcej, tak z 12 sztuk minimum, ale ściepnąć się i jest. Aha - w Polsce najtaniej słyszałem za 39 zł.....
Tak jak napialem wyzej, glownym kryterium nieoplacalnosci irydowek byla ich cena. Jesli mozna je zdobyc za 20-30zl to jak najbardziej
Tak patrze teraz na oferte tego goscia od ktorego Buber kupil swiece, i rzeczywiscie sa irydowki za rownowartosc okolo 20zl, ale z drugiej strony sa tez zwykle CR8E, CR9E etc za okolo 10zl wiec pytanie czy warto przeplacac powraca
No wiesz, aż tak nie lubisz swojej Dzivki?.. No kup jej coś extra na wiosnę....

A tak poważnie - co komu pasuje, ja tez do tych z kaską się nie zaliczam, ale raz najakiś czas.....

A mozeby zrobic jakies grupowe zamowienie? Mysle ze duzo osob byloby zainteresowanych
Ja tez musze kupic swiece na dniach......i tez sie zastanawiam gdzie najtaniej.....
Buber, a clo placiles za te swiece? Moglbys rozpisac jakie byly calkowite koszty? No i najwazniejsze czy skarbowka sie do ciebie nie przyczepila bo rozumiem ze kupiles tych swiec calkiem sporo wiec mogliby pomyslec ze na handel a do tego trzeba miec wlasna dzialalnosc i jeszcze jakies oplaty dochodza z tego co pamietam, ale jak sie myle to poprawcie.
cła nie było. A świec nie było "sporo" - tylko 14 sztuk.... Dla mnie, żony, kumpla i tatusiowej Virago
To co dokładnie zapaciłem jest w linku do forum.mococyklistow. Suma chyba 115 dolców czy jak.
Co do cła - to przyszło jako pakiet - stąd tylko 13$ przesyłka, paczki startują od 30 paru dolców, i chyba dlatego pies z kulawą nogą się nie interesował. Po prostu listonosz mi podał przez płot
Z drugiej strony wartość była stosunkowo niewielka, rozmiary żadne, itp.
Ale pamiętam że zawartość była zadeklarowana - świece. W ekstermalnym wypadku trzeba gościa poprosić żeby wywalił pudełka i napisał "części używane". Ale wg. mnie, to spoko będzie. facet coś pisał że miewa klientów z Polski regularnie.

Pozdro.
To znaczy ze przyslal ci te swiece normalnie w kopercie? Ciekawy jestem czy jakby zamowic 50 to by przeszlo
50 sztuk to paczka rozmiaru większej książki, więc problemu nie ma. Ciekawa sprawa. Może ściągniemy więcej i założymy sklepik internetowy
Ekipa z forum chyba była by zadowolona....Nikt chyba nie ma zbyt wiele kasy.....
no ale ja na każdej sztuce chcę przyciąć z 2zl jak by co hahahah powiedzmy, że to taki podatek
To za ile do VFR
Tabela odpowiedników jak by kto potrzebował do jakiejś kosiarki, skutera czy czegoś tam.



*kliknij na rozmytą tabelkę
50 sztuk to paczka rozmiaru większej książki, więc problemu nie ma. Ciekawa sprawa. Może ściągniemy więcej i założymy sklepik internetowy

To wam nie przejdzie. Nie chodzi o sztuki czy rozmiar, ale o wagę. Powyżej 16 sztuk (chyba 1 kg) jest juz paczka i się tego nie przeskoczy. Znaczy, więcej trzeba zapłacić.
Małe odświeżenie tematu:
Ponieważ się ciepło (powyżej zera i lodu już nie ma pod domem!! ) zrobiło, ostatnie parę dni wyjeżdżałem do pracy, w okolicę, itp. Założyłem irydki (tanio kupione na ebayu, 20zł/szt) i jakie różnice widzę - zaznaczam że moto mam długo i go dobrze znam...
1. odpalanie - największy plus świec. Sytuacja prawdziwa - odpalam moto po 2 dniach w nieogrzewanej szopce, tem w nocy ponizej zera, start 7rano. Normalnie musiałbym go trzymać na dużym ssaniu przez pierwsze 500-600m, potem mniejsze, itp. Normalna procedura na takie warunki, generalnie "jak co dzień". Z irydkami - odpał, 200m na ssaniu, po 500m, ssanie WYŁĄCZONE i moto się kula na wolnych obrotach poniżej tysiąc, ale stabilnie. Do tego pierwsze 3 km mam z górki, więc albo wogóle nie odpalam (lato) olbo tylko sobie pyka i się toczy. W zimie tak jak teraz, silnik nie ma prawa sie zagrzać (chłodzony powietrzem) i normalnie mi zdychał, dopóki nie zacząłem normalnie jechać (po płaskim). teraz kula się na sam dół na wolnych obrotach, nie zdycha, no po prostu DZIAŁA!
2. Silnik się lepiej wkręca na obroty - bez 2 zdań, lepsza praca.
3. Spalani - jeszcze nie wiem bo zbiornik był zalany na full , to go muszę najpierw wyjeździć, ale mam nadzieję że się poprawi.

Ogólnie - w sytuacji kiedy można je kupic po 20zł sztuka, nie wiem kto niechciałby takich wstawić. BARDZO polecam - motorki wam podziękują.
Koniec paplania, trzeba coś zadziałać.

Proszę o wpisywanie typów interesujących Was świec, trzeba coś zakupić a aby kupić trzeba wiedzieć co. Jakby były pomyłki to proszę o sprostowanie.
Zamierzam dokonać większego zakupu tak ze parę osób może się załapać. Potem założę specjalny temat.

Szukajka

Wpisałem to co mnie interesuje:

1/ Yamaha XJ 600 nowy model CR8EIX

2/ Honda CBF600 CR9EHIX-9
1/ Yamaha XJ 600 nowy model CR8EIX

2/ Honda CBF600 CR9EHIX-9

3/ Yamaha XJ600N Diversion CR7EIX

mam w tej chwili 7E więc nie zmieniam na 8EIX tylko 7EIX
A ja się zastanawaim nad takimi świczkami.

http://www.iskra-kielce.pl/s.php?id_swieca=124

W Virago śmigałem na Iskrach i nie miałem żadnych problemów.
Na NGK już się kilka razy zawiodłem

W samochodzie mam też iskry i śmigają elegancko.
Pamietam, że za czasów MZ , Jawek itp też śmigałem na Iskrach.
mam pytanko odnośnie świec - co oznacza cyfra po CR?? Tj. co np oznacza CR8...
mam pytanko odnośnie świec - co oznacza cyfra po CR?? Tj. co np oznacza CR8...
To oznacza cieplote. Im mniejszy numer tym swieca "cieplejsza", a im "cieplejsza" tym wolniej oddaje cieplo. W nizszych temperaturach (jesien, zima, wiosna) zaleca sie uzywanie zimniejszych swiec.
mam pytanko odnośnie świec - co oznacza cyfra po CR?? Tj. co np oznacza CR8...
To oznacza cieplote. Im mniejszy numer tym swieca "cieplejsza", a im "cieplejsza" tym wolniej oddaje cieplo. W nizszych temperaturach (jesien, zima, wiosna) zaleca sie uzywanie zimniejszych swiec. ODWROTNIE. jak jest zimno to świece ciepłe, a jak ciepło to świece zimne.
Wartość cieplna i wskaźnik cieplny
Kody oznaczeń świec NGK
czyli, jak mam np jedną 9 i reszte 8, to nie ma większego znaczenia??
czyli, jak mam np jedną 9 i reszte 8, to nie ma większego znaczenia?? Zasada jest taka że wszystkie powinny być identyczne. Różnica o 1 pomiędzy świecami nie powinna mieć większego znaczenia, pytanie dlaczego tak masz? Świeca jest bardzo istotnym elementem jeśli chodzi o prawidłowe działanie silnika, i jeśli są różne świece to coś "dziwnie" świadczy o przeszłości.
No chyba, że ktoś chciał zrekompensować większe chłodzenie zewnętrznych cylindrów (dotyczy silników rzędowych chłodzonych powietrzem lub w układzie V "przedni" cylinder) które są lepiej chłodzone i można tam stosować cieplejsze świece.
jaka tam przeszłość... padła mi jedna świeca. Poprosłem kumpla żeby mi kupił świeczkę i zamiast 8 kupił mi 9.
Koniec paplania, trzeba coś zadziałać.

Proszę o wpisywanie typów interesujących Was świec, trzeba coś zakupić a aby kupić trzeba wiedzieć co. Jakby były pomyłki to proszę o sprostowanie.
Zamierzam dokonać większego zakupu tak ze parę osób może się załapać. Potem założę specjalny temat.
[/URL]

Cześć !
Gdybyś dał radę , to zamów dla mnie 4 świece zwykłe NGK CR8E
No to ja bym się pisał do mojej XJ900 DPR8EA-9 - oczywiście 4 sztuki
Ja bym wzial w zaleznossci od ceny 4x cr8eix albo zwykle cr8e
Wiadomo cos o tych cenach czy juz pisaliscie a ja jestem slepy ?
Pisaliście. Wróc stronkę wyżej. 7$ za irydową, zwykłe jeszcze taniej, + przesyłka.
Czyli kolo 100zl za komplet irydek Spoko.
Koniec paplania, trzeba coś zadziałać.

Proszę o wpisywanie typów interesujących Was świec, trzeba coś zakupić a aby kupić trzeba wiedzieć co. Jakby były pomyłki to proszę o sprostowanie.
Zamierzam dokonać większego zakupu tak ze parę osób może się załapać. Potem założę specjalny temat.

Jeśli będzie można , to chętnie kupię 4 zwykłe NGK CR8E .
Jeśli będzie można , to chętnie kupię 4 zwykłe NGK CR8E . zwykłe to się nie opłaca bo za mała różnica w cenie jest, przy irydowych to na komplecie ponad 100 albo więcej taniej wychodzi
OK. Skoro mała różnica w cenie , to nie ma tematu .
Jak ja kupowałem to patrzyłem na to z innej strony. Czyli albo zapłacić w Polsce za zwykłą świece koło 20zł za sztukę (lub drożej, CR8E) lub zapłacić 20zł za sztukę za irydowe z USA. I mi wyszło ze nie ma dyskusji w temacie... No, ale co ja wiem o zabijaniu..
P.S. dotyczy tylko xjtek ze świecami CR. DR mozna kupić za 8 zł, więc niby troszkę taniej.
ja się zastanawiam nad irydówkami do yamahy trx ciekaw jestem jak by sie one sprawdziły, niestety nie wiem jakie fabrycznie powinny w tym moto być, 2 garki i 850 ma już jakieś wymagania zdaje mi sie
O to się nie martw. Sprawdzają się w każdym silniku z zapłonem iskrowym. Po prostu ulepszony model. A świece spoko dobierzesz. Na 90% (w NGK) po prostu końcówka EIX np CR8EIX
z usa mam komplet irydowek za 80zl. kupowalismy w 3 os, tam gdzie Buber.
nie sa jeszcze wkrecone, takze nie wiem jak to dziala.
Arek jak sprawdzisz to napisz czy warto , może sie wtedy zrobi jakieś wspólne zamówienie - zawsze to taniej
a do mojej babci też się nadadzą? Czy jej już nic nie pomoże?
gorzej jej na bank nie zrobią mocniejsza iskra to łatwiejsze odpalanie i nieco lepsza czystsza praca silnika tak więc nie zaszkodzą
no, dzisiaj posmigałem trochę, no i znowu padaczki dostała.
Chodziła na 3 gary przez czas jakiś. Tak ma jak jest nie rozgrzana porządnie. Dopiero po 30 km jej przechodzi. A na początku to i zgasnąć potrafi sama z siebie...
słuuuchaj masz swój przyrząd do badania kompresji ?? jak tak to zabierz na zlot jak nie ja załatwie , sprawdze to i powiem co trzeba zrobić, będzie chodziła jak nówka , świece to jedno a komprecha drugie jak coś z powyższych jest zjeżdżone to tak się robi
przyrząd miałem pożyczony od kumpla z warsztatu. Jak będziesz mógł, to zabierz Pomierzymy sobie

I napewno ktoś jeszcze też będzie chciał sobie z nami porownać
no, dzisiaj posmigałem trochę, no i znowu padaczki dostała.
Chodziła na 3 gary przez czas jakiś. Tak ma jak jest nie rozgrzana porządnie. Dopiero po 30 km jej przechodzi. A na początku to i zgasnąć potrafi sama z siebie...
Mialem to samo na poczatku z fazerem. Jedna fajka miala przebicie i gubila iskre. Po wymianie fajek problem zniknal. Sprawdz to u siebie. Wystarczy odpalic moto w jakims ciemnym pomieszczeniu i zobaczyc czy iskra nie przeskakuje podczas przygazowek.
eMciu zaóważ że w innym temacie Daras pisał o niskiej kompresji na cylindrach, jednym z powodów że moto nierówno chodzi może być brak kompresji bądź za niska kompresja, to by sie zgadzało bo jak moto łapie temp to chodzi normalnie, dzieje sie tak dla tego że wszystko się rozszerza w silniku i uszczenia pod wpływem temp. to właśnie może być jedna z przyczyn, drugą przyczyną może być przebicie na kablach bądź fajkach jednak wtedy moto cały czas by pracowało nierówno niezależnie od temp silnika, no i w końcu trzecia opcja czyli świece się wykończyły i wina leży własnie w nich. Przy starszym moto obstawiał bym kompresję - przynajmniej tak ja to widzę
Jak slaba kompresja to moze i zawory do roboty
To na zlot zabierać narzędzia i pastę do rąk
Jak by byli chętni do zrobienia mi gaźników , to byłoby pięknie
Mój sprzęt nie wymaga remontu
I tego się muszę trzymać

Przynajmniej na razie
Darek..piszesz o tym przerywaniu / gaśnięciu co w Modlinie już Ci nerwy psuło?
Może to faktycznie kompresja jest ciulowata.

Co do świec....
W końcu kupiłem Bosche ze srebrną elektrodą.
Jest bardzo duża różnica w pracy silnika a zwłaszcza przy odpalaniu.
Nie muszę teraz odpalać ze ssaniem,silnik ma szybko stabilne obroty.
Same obroty trzymają się idealnie jak w samochodzie.
Wczesniej miała takie lekkie załamki - minimalne ale jednak.
Skąd Boscghe..przez przypadek je sobie załatwiłem jak robiłem przegląd samochodu.
Zagadałem do miłej pani kierowniczki o świece a ta mi dopisał je do faktury za przegląd.- Auto służbowe ojca

Faktycznie coś w tych lepszych świecach jest.. a byłem sceptycznie nastawiony.

Aha nawet nie wiedziałem ,że śmigałem na 3szt NGK i jednej Denso
Leon84, to podaj jeszcze jakiś symbol tych Boschy co by było na zaś wiadomo.
XR2CS Bosch Silver Electrode
Zamiennik NGK DR8ES-L

Ceny nie zam bo fakturę dostałem za kilka dni dopiero a tam świece były wpisane jako robocizna za coś tam. przy aucie..
Ale pani mówiła, że cena jest na normalnym poziomie. Nie tak jak za irydowe czy platynowe NGK..

http://rb-aa.bosch.com/bo...L&publication=1
Darek..piszesz o tym przerywaniu / gaśnięciu co w Modlinie już Ci nerwy psuło?
Może to faktycznie kompresja jest ciulowata.

No, to właśnie to. Ale na razie póki co mnie to nie męczy tak bardzo. Muszę tylko pamiętać, żeby przed jazdą moto sobie pochodziło spokojnie trochę.
Jaro przywiezie sprzęt na zlot to fachowo ocenimy co i jak. A potem się pomyśli. I naprawi, albo sprzeda... Okazja
Robakk a co dolega tym Twoim gaźnikom ?? Sprzętu zabiore ile się da
JaroYamaha, ty weź lepiej spakuj cały warsztacik do jakiejś ciężarówki i przybywaj, ze 2 tygodnie wcześniej

O przyrządzie do mierzenia sprężu nie zapomnij.
heheh pamiętam pamiętam pamięć mam dobrą lecz krótką więc przed zlotem zainteresowani się jeszcze przypomną co tam będzie potrzeba
Bedzie potrzebne wszystko
Tez sobie chetnie wszystko z wami zmierze i porownam panowie
O, to miara musi byc conajmniej 3-metrowa!

JaroYamaha, gaźnikom dolega brak regulacji, bo nie umiem tego zrobić bez świec Colortune- serwisówka ustawianie poziomu przedstawia na rurkach, co dla mnie jest zamotane.
Synchro zrobię, ale regulacji niet.
Więc coś zaradzimy na te Twoje gaźory coś mi sie zdaje że długo będe chorował po zlocie
Na moje to ty po wszystkich piwach postawionych za pomoc wrocisz ze zlotu 2 tygodnie po nas
wrocisz ze zlotu 2 tygodnie po nas
A czy aby przez ten czas zdąży wszystko ponaprawiać w naszych babinkach?
Alca Selzer trzeba zabrać
eee, a po co? Klinikiem, klinikiem się wyleczy...
Co myślicie o tym? http://moto.allegro.pl/it...yamaha_fz6.html Czy ktoś z was używał zamienników? Kupuję NGK ale te mnie zaciekawiły.
kurwa Dosiek, cr9e, cr8e, drprxea to najtansze swiece, a Ty chcesz jakies awiny wynalazki kupowac? Stac Cie kurwa na Araia a 60zl-80zl bedziesz zulil?
Przecież napisałem, że kupuje NGK. A z tym najtaniej to nie zupełnie tak bo są po 30 zeta.
Co myślicie o tym? http://moto.allegro.pl/it...yamaha_fz6.html Czy ktoś z was używał zamienników? Kupuję NGK ale te mnie zaciekawiły.

Czyż Ty już chłopie zwariował!? Tak jak napisał Kiciol, na zewnątrz lans, a w środku chińszczyzna, szkoda słów
Przecież napisałem, że kupuje NGK. A z tym najtaniej to nie zupełnie tak bo są po 30 zeta.

a luz, nie doczytalem, ale kupowanie wynalazka swiecy to kurwa pomysl nie bardzo. ta awina to tak jak z kuframi pewnie, do givi lepiej nie porownywac
Krzyśku czy ja chce kupić te świece? Kurwa
Krzyśku czy ja chce kupić te świece? Kurwa

No całe szczęście, że nie chcesz, bo już dzwonić chciałem żeby Cię od tego odwieść.
Lejąc z wiatrem idziesz na łatwiznę! Po co Ci jakieś sprawdzone i wytrzymałe Denso czy NGK?
Dawaj pod wiatr! Na pohybel bezawaryjności i pewności sprzęta
Bierz Awiny - nie ma to jak szczypta niepewności w trasie
Awina to robi chyba wszystko - od kasków, świec, kufrów, opon, akumulatorów na żarówkach kończąc.

Kumpel miał kiedyś w Simsonie żarówke Awiny to chyba nie zdążył jej nawet założyć bo przy zakładaniu sie "rozsypała".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl