ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Nieraz widac w starych autach (nie sa to ksenony) a swiatla sa takie za na koncu wsi mozna gazete czytac? Swiatla super jasne i taka zimna biala poswiata. Moze ktos jakis typ zarowek polecic, o wynalazkach z allegro ala ksenon i o tych 100W nie piszcie. Pzdr


Jeżeli takie stare auto jest dodatkowo wyposażone w jakieś elementy tuningowe, to można przypuszczać, że światła są przerobione na soczewkowe. Widziałem raz Renault 19 z tak przerobionymi światłami. Szyba reflektora była z pleksi, a w środku soczewka.
Bardzo często są to lampy "tuningowe" wykonane w technologi soczewkowej, tak jak wcześniej wspomniał MIP44.
Sam takie lampy wymieniałem w BMW e36. Dodatkowo zakłądamy żarówki philipsa blue vision i mamy efekt podobny do xenonu.
Należy tylko pamiętać, że nie wszystkie lampy "tuningowe" mają europejską homologację!
Moje mają
a jakie ciekawe żarówki możnaby było wsadzić do dzivki??


Np. PHILIPS BlueVision H4
Fajne światło, problemem jest, ze sprzedają wyłącznie w kompletach do auta (po 2 sztuki + postojówki).

Pytanie: słyszałem że te żarówki sa podrabiane. jak odróżnić oryginał od chińskiej podróbki?

Kiedyś na harybie był fajny test żarówek - kto go napisał?
Takim tuningiem lamp swojego czasu zajmowal sie kumpel, Normalny reflektor byl rozklejany i od wewnatrz szklo bylo szlifowane na gladka szybe (zadne plexi). Potem zakladali soczewki i lampe ksenonowa z przetwornica. Do oryginalu brakowalo tylko ukladu samopoziomowania i oczyszczania, wada bylo to ze szklo raz zeszlifowane mialo tendencje do matowienia. Ale na poczatku efekt byl super, widzialem to w starym pasku 96.

Teraz mysle ze to co spotkalem moglo byc:
1-albo ktos zalozyl sobie zwykle zarowki np100W
2-albo np taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/it...on_zarowki.html

http://moto.allegro.pl/it...h7_h4_bi_x.html

Czyli palnik xenonowy w miejsce zwyklej lampy? Brak ukladu poziomowania i oczyszczania.

Co o tym myslicie?
A ja mam założone żarówki H1 100 Watt. Świecą na biało i dają mocne światło. Homologację mają na pewno, na peeeeeewnoooo. Jednak do tak mocnych żarówek musi byc w aucie przekażnik, bo inaczej szlag może trafic kombajn przy kierownicy. Jest znaczna poprawa w porownaniu ze zwykłymi żółtymi H1. ( juz słyszę ten protest i lament)
Mój kuzyn się tym zajmuje (dokładnie to o czym pisałeś z polerowaniem szkła) tylko on wkłada ksenony albo ringi np z BMW. Widziałem jak robił coś takiego do golfa 3 z ringami. Właściwie to taka przekładka z bmki do innego auta. Jednak każdy kij ma 2 końce Brak samooczyszczania i poziomowania powoduje oślepianie innych kierowców. Osobiście wkurwiają mnie takie typy co mi po oczach walą krótkimi tak jak by mieli długie. Zabrudzenia na takich samoróbkach powodują rozproszenie światła i właśnie efekt oślepiania.
No patrz, a ja myślałem, że mnie wszyscy pozdrawiają
A ja mam założone żarówki H1 100 Watt. Świecą na biało i dają mocne światło. Homologację mają na pewno, na peeeeeewnoooo. Jednak do tak mocnych żarówek musi byc w aucie przekażnik, bo inaczej szlag może trafic kombajn przy kierownicy. Jest znaczna poprawa w porownaniu ze zwykłymi żółtymi H1. ( juz słyszę ten protest i lament)

a w moto??

z elektryki jestem noga...
Doigracie się z tymi pseudoksenonami, żarówkami 100 watowymi i temu podobnymi !!!
To, że żarówka ma atest czy zestaw ksenonów kupiony na allegro, nie oznacza, że stosowanie tego jest zgodne z prawem !!!
Według prawa, lampy ksenonowe muszą mieć system samopoziomujący i żadne atesty nabite na ich obudowach, przetwornicach itp nic tu nie pomogą !!!
Każdy policjant w unii europejskiej może Wam zabrać dowód i ja jestem za tym aby to zrobił, bo mam już dość baranów w tuningowanych wiejsko autach i motocyklach, którzy ciągle oslepiają innych użytkowników dróg.
P.S. Rozpierdole lampę każdemu frajerowi, który mnie oślepi !!!
Bujaj się, krzybiel, ja mam zwykłą żarówkę H1, tyle ze 100 watową, tak więc światło rozkłada tak samo, jak zwykła 55 watt. Tyle, że świeci troche jaśniej. Więc za co chcesz bić moje lampy? A ponieważ moje lustra sa już stare, to czasami mam wrażenie, że nowe auta na zwykłych żarówkach świecą jaśniej, a w najlepszym razie tak samo, jak moje stuwatowe.
I o przepraszam, to nie jest wiejski tuning, tylko wzrost bezpieczeństwa na drodze. Widż i bądż widoczny.
A po drugie, zauwazcie oryginalne lampy soczewkowe w nowych autach. Czy one nie oślepiaja? Bo moim zdaniem tak. Albo stopy i kierunkowskazy diodowe w jednym, np nowy pasek, przeciez to jest do h.ja niepodobne. Kierunki w momencie świecenia sie stopów trudno w dzień zauważyć. Tak samo przednie, zlewają się z reflektorami. A w nowym fiacie bravo tylne kierunki to juz srocz kompletny. Tak samo kierunki w lusterkach, niezły bajer, szkoda tylko, że prawie pod pewnym katem niewidoczne. A ja mam się szczypac, że założyłem stuwatowe żarówki, żeby jaśniej świeciły? Zresztą nie zmieniłem konstrukcji lamp , więc nie powinienem oślepiać.
grizzli, i po cholerę tyle się napisałeś, i zajmujesz cenne miejsce na serwerze
I tak krzybiel Ci bejsbolem światła rozpierdoli
Ale mam dla Ciebie radę, on ma starego diesla, wiesz już jak go udobruchać (to ostatnie słowo jakoś tak dziwnie brzmi )

I tak krzybiel Ci bejsbolem światła rozpierdoli

O kurde, ależ oczywiście, że żle to sformułowałem. Zamiast"bujaj sie, krzybiel" powinno oczywiście być " przepraszam najmocniej, Panie Krzybiel" i oczywiście, że mam nasrane pod dynią, skoro zalożylem stuwatową żarówkę. I może Pan walic w moje lampy, bo i tak są stare i wogóle w zasadzie nie świecą, a na pewno świeca gorzej niż lampy w Pana starym dieslu, tfu, co ja pierdolę, nie starym, tylko zabytkowym i przez to na pewno bardzo cennym, bo przecież Pan nie jezdziłby jakimś starym łajnem. I przysięgam, że od dzisiaj przez Piłe, przepiekne miasto z tradycjami, będę jezdził na postojowkach, coby nie narażac Pańskich oczu na uszczerbek we wzroku. Z poważaniem.
Muszę powiedzieć że mało rzeczy denerwuje mnie bardziej niż jadący z naprzeciwka samochód oślepiający mnie światłami. Zamiast łapać ludzi za prędkość policja powinna wyrywkowo sprawdzać na drodze poprawność ustawienia świateł i wpierdzielać konkretne mandaty za źle ustawione/tuningowe/chujwieco światła. Taki gość oślepiający mnie na drodze stwarza dla mnie 3 razy większe zagrożenie w ruchu niż jadący z przekroczoną prędkością. Ale u nas panuje mentalność: ważne że ja widzę gdzie jadę, reszta mnie wali.
Po to ktoś stworzył reflektor o odpowiedniej budowie, odbłyśniku, ustawieniu w osi poziomej i pionowej żeby odpowiednio świecił. Jak komuś słabo świeci to może niech zacznie od wyczyszczenia styków/przełączników/reflektora/wymiany żarówki na jakaś normalną, a nie wsadza 100W żarówki. Litości...
Z popularnych żarówek polecam Philips +50%. Mniej popularne, ale dla mnie lepsze - BlueVision. MotoVision jest specyficzne. Niby ok, ale chyba jednak BlueVision było nieco lepsze. Na tej pomarańczowej poświacie moto straciło nieco uroku, BlueVision dawał światło bardziej zbliżone do xenonu.
I przysięgam, że od dzisiaj przez Piłe, przepiekne miasto z tradycjami, będę jezdził na postojowkach, coby nie narażac Pańskich oczu na uszczerbek we wzroku. Z poważaniem.

A Ty z jednej skrajności w drugą, albo na 100 watach albo na postojówkach, humory masz jak baba w ciąży.

A tak na poważnie, to chodziło mi o ksenony zakładane w domowych warsztatach, które nie są wypoziomowane i do tego często tak kiepsko zamocowane, że całe się trzęsą na naszych drogach. Te Twoje 100 wat mi nie przeszkadza, bylebyś dobrze lampe ustawił.

A co do mojego diesla staruszka, to jest to mój nissanek pickup służbowy, który mi wiernie w firmie służy i wara od niego, bo znowu trzonek od kilofa pójdzie w ruch

A co do mojego diesla staruszka, to jest to mój nissanek pickup służbowy, który mi wiernie w firmie służy i wara od niego, bo znowu trzonek od kilofa pójdzie w ruch

nissanek pickup, przysięgam, że to najbardziej wdzieczne i najwspanialsze autka na świecie
Tomasz jak chcesz oryginaly Philipsza ta wal, sklep przyzaklowdowy jest na miejscu;-)
Wstawisz se jarzeniówki
Wstawisz se jarzeniówki

Dobre !!! Kupmy Mu jeszcze niebieskie neony pod silnik
grizzli, nie ma dopuszczonych do ruchu ulicznego żarówek 100W . . . i nie wierz w bajki. Żarówki 100W mają zastosowanie w sporcie.
Pomijając ten element- instalacja w naszych moto, ani klosz i odbłyśnik nie są przystosowane do takich żarówek(większe obciążenia elektryczne oraz wyższa temperatura wewnątrz klosza, które mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń).
Tyle czysto merytorycznie
I na koniec: polecam wejść w posiadanie drogą kupna jednej z homologowanych żarówek szanującego się producenta.
ja zakładam philips blue vision 50% coś tam coś tam. Do tego jakąś podobną pozycje. Nie chce mi się kombinować... No i zmieniam jeszcze podświetlenie zegarów na niebieskie. To by było na tyle. No może jeszcze coś pomyślę ze wskazówką
Dzisiaj kupilem H-7 Philips Blue Vision w sklepie przyzakladowym Philipsa (znizka dla pracownikow). Za kpl 2 szt +2 postojowki zaplacilem 82,50zl. Mam pewnosc ze to oryginal.
Na allegro sa w roznych cenach:
http://moto.allegro.pl/se...rec=0&country=1
Pzdr.
A te które kopiłeś są w jakim opakowaniu: tym jajowatym czy prostokątnym. I gdzie są produkowane?
Jajowatym i Germany. W Pile z tego co wiem nie produkuja samochodowych.
grizzli, nie ma dopuszczonych do ruchu ulicznego żarówek 100W . . . i nie wierz w bajki. Żarówki 100W mają zastosowanie w sporcie.
Pomijając ten element- instalacja w naszych moto, ani klosz i odbłyśnik nie są przystosowane do takich żarówek(większe obciążenia elektryczne oraz wyższa temperatura wewnątrz klosza, które mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń).
Tyle czysto merytorycznie
I na koniec: polecam wejść w posiadanie drogą kupna jednej z homologowanych żarówek szanującego się producenta.
Wiem, że to wielki, drogowy wałek, ale po pierwsze, kto mi udowodni, że żarówki mają sto watt, skoro na H1 nie ma oznaczeń, po drugie, wiem, że większe obciążenie i wyższa temperatura i tym podobne pierdoły, ale na setkach jezdziłem kiedys pare lat maluchem, potem fiatem uno, i ani nie padał mi akumulator, ani nie paliło mi luster, a desperado ma i większe lampy, i prawdziwa elektrownie pod maską w stosunku do malucha i uno. Po za tym moje żarówki są wyprodukowane przez bardzo znaną firmę Ping Pciong Pcieng, podobnie jak wyroby innych znanych i szanowanych firm, np. Philipsa. Tyle, że philips blue vision jest robiony w innej, bardziej na południe wysuniętej prowincji. A nawiasem mówiąc, dzisiaj kupiłem mojej żonie pod choinkę bumboxa do kuchni, takie grajotko z compactem. I kto z Was, mądrale, zgadnie, gdzie to cudo marki philips(znowu) jest wyprodukowane. Podobnie jak inne grajotka marki sony, jvc czy panasonic? Dlatego nie zawracać mi dupci prosze renomowanymi markami. Na codzien mam bowiem do czynienia z tajwańskim boschem, chińskim lucasem, magneti marelli robionym w indonezji czy mercedesami z elektroniką sterującą praca silnika skąd? No kurna z Chin. Świat schodzi na psy
Grizli wszystko prawda.
Ja mialem w pasku 100 czy nawet 130W zarowki. I tez przez moment nie dzialo sie nic. Z ladowaniem nie bylo problemow, ale pierwszy poddal sie przelacznik swiatel pod kierownica, za moment pojaraly sie same kostki przy lampach. Tak ze pomijajac juz niezgodnosc z przepisami, to jeszcze dochodzi aspekt techniczny. Nie wiem jak w desperado, ale w pasku na swiatlach nie ma przekaznika! Jesli juz to koniecznie z przekaznikiem, ale juz zakladales do divy wiec masz wprawe, ba prawie elektryk-elektronik jestes. Pzdr.
Co by nie napisać- jedno jest pewne i zgadzam się w 100%:

Świat schodzi na psy
Właśnie wykańczam swój domek i ostatnio często bywam w hurtowniach budowlanych, nie uwierzycie, są już chińskie drzwi wejściowe, chińskie płytki, chińskie pustaki, chińskie taśmy budowlane itp. Aż strach pomyśleć co będzie dalej, yamaha będzie montować chińskie wtryski paliwa i wtedy wrócimy do starych dobrych gaźników
Obawiam sie ze wtedy nie bedzie starych dobrych gaznikow tylko... chinskie
ja dzisiaj montuje pod zegary niebieskie LEDy nie sprawdzałem, ale też pewnie chińskie...

na pozycje wrzuciłem biały halogenik - rewelacja...
Zapoda foty jak to wyglada, tez myslalem nad pozycjami LED.
dzisiaj założę. Jak zmontuje całe oświetlenie, to zapodam. Najciekawszą rzeczą jest to, że za ledy zapłaciłem 13plnów i montuje je się jak zwykłe żarówki wciskane

w pozycji mam biały halogen zamiast żółtej żarówki. Bardzo fajnie wygląda. Myślę, że nie wrzucę tam diody, ale to się zobaczy, bo akurat jedna mi zostaje - w podświetleniu zegarów są 3, a kupiłem dwa kpl po 2 szt
Grizli wszystko prawda.
Ja mialem w pasku 100 czy nawet 130W zarowki. I tez przez moment nie dzialo sie nic. Z ladowaniem nie bylo problemow, ale pierwszy poddal sie przelacznik swiatel pod kierownica, za moment pojaraly sie same kostki przy lampach. Tak ze pomijajac juz niezgodnosc z przepisami, to jeszcze dochodzi aspekt techniczny. Nie wiem jak w desperado, ale w pasku na swiatlach nie ma przekaznika! Jesli juz to koniecznie z przekaznikiem, ale juz zakladales do divy wiec masz wprawe, ba prawie elektryk-elektronik jestes. Pzdr.
Hahaha, Zbig, no pewnie, że założyłem przekażnik świateł przy desperado właśnie ze względu na zdrowie przełącznika świateł przy kierownicy. SAM. I DZIAŁA.taki jestem, kurde, genialny elektryk. Profesjonalna robota. A propos, gdzie kupiłeś żarówki 130 wat. Nie żebym chciał, broń Boże, założyć...
Nie pamietam ale chyba na jakiejs przygranicznej stacji. Bylo to lat temu kilka.
Jesli nie ma na allegro to znaczy ze teraz takie nie istnieja.
Istnieja:
-http://moto.allegro.pl/item287334813_bosma_zarowka_reflektorowa_halogenowa_h4_130_90w.html
-http://moto.allegro.pl/item287970357_rajdowe_zarowki_h4_130_90w_12v_bosma.html
-http://moto.allegro.pl/item286209170_zarowka_halogenowa_h_4_p34_12v_90_130w_szczecin.html
już przerobiłem temat i mam ledy w zegarach.

Info o żarówkach, aby Ci którzy chcieliby się tym zająć nie latali po sklepach po 10 razy, tylko od razu kupili co potrzeba

Wersja S:
pod zegary Ski wchodzą trzy ledy (takie, jak żarówki pozycji, wciskane). Oczywiście wstawiłem niebieskie. Pod lampkę Neutrala też wrzuciłem niebieską diodę - super, dużo lepiej niż z oryginalną żarówką. Dioda również do kontrolki oleju, z tym, że czerwona. Na długie wrzuciłem żarówkę, z tym, że niebieską - efekt jest z.a.j.e.b.i.s.t.y. Problem jedynie z kierunkami - diody mają jakieś oporniki, czy cóś... Nie przechodzi przez nie prąd z powrotem (może się mylę, ale takie wnioski) czyli dioda świeci się tylko przy załączeniu kierunku w jedną stronę. Przy załączeniu w drugą jest echo.
Włożyłem więc również niebieską żarówkę efekt wyszedł zielono niebieski.

Dlaczego wymieniłem białe żarówki na niebieskie? bo białe dawały chamskie, niepasujące światło do oświetlenia, jakie dają diody. Nawet jeśli są pod kolorowym plastikiem.

wersja N:
W Nce pod zegarami są cztery żarówki wciskane, lecz mniejsze niż te standardowe z pozycji. Kontrolki są takie same, jak w Sce, czyli te większe.

Jak napisałem wyżej - dioda przewodzi prąd tylko w jednym kierunki, więc jeśli po włożeniu diody ta nie świeci, wówczas trzeba ją po prostu odwrócić o 180s.

Ps.
Nie ma sensu podświetlać zegarów kolorowymi żarówkami, wychodzi jedno wielkie g.ó.w.n.o. - szkoda czasu i pieniędzy, lepiej kupić sobie za to dwa browarki

Zdjęcia:

Ska


Nka - licznik


Nka- obroty


Zdjęcia są trochę rozmazane, ale dają pogląd efektu. Efekt podświetlenia w realu jest dużo ciekawszy...

Chcę jeszcze pomalować wskazówki czerwoną farbą farba fluorescencyjną, ale nie wiem kiedy mi się to uda...
Pozwolę sobie wrócić na chwilę do palników xenonowych (tu: zamiast tradycyjnej żarówki H). Nie ukrywam, że sam się nad tym zastanawiałem i drążyłem temat. W necie znalazłem sprzeczne opinie. Oczywiście na NIE były zazwyczaj osoby, które z HID'ami nie miały nigdy styczności ZA wypowiadali się użytkownicy, którzy byli zachwyceni ilością światła. Według opinii użytkowników obecnie dostępne xenonowe zestawy na tyle wiernie oddają charakterystykę świetlną zwykłej żarówki H (przez specjalne przysłony przy palniku), że nie następuje niechciane i przypadkowe rozświetlanie okolicy. Widziałem wiele zdjęć, z których wynikało, że z palnikiem xenonowym zachowana jest granica światło-cień charakterystyczna dla prawidłowo działającego reflektora. Niepożądane rozproszenie światła było trudne do zaobserwowania. Już zacząłem skłaniać się do kupna takiego zestawu, ale trafiłem na KLIK ... komentarz jest zbędny... z bi-xenona "H4" rezygnuję...

Jednakże nie daję za wygraną... rozważam montaż pełnej optyki z jakiegoś auta. Sam raczej tego robić nie będę (dochodzi polerowanie klosza), ale już namierzyłem osoby, które takim czymś się trudnią. Co z tego wyjdzie to się okaże...

Co do spryskiwaczy i samopoziomowania. Pierwsze ok - jak lampa będzie zasyfiona to może innych razić. A to drugie... hmm... wystarczy ręczna regulacja na wypadek jazdy z pasażerem lub bez pasażera, bo w końcu poziomowanie nie jest po to żeby "wybierać" kołysanie na dziurach...

ps. jak ktoś ma coś na przeciwko to niech się wpisze TU
Kup sobie poprostu dobre zarowki z homologacja i nie kombinuj. Polecam np Philipsa.
Mam Blue Vision... świetne żarówki, ale przydałoby się ciut więcej...

ps. jako że zdecydowaną większość km'ów robię w nocy, to po roku latania na Dive zaczyna drażnić reflektor, którego nie da się poprawnie ustawić - jak mijania ustawię właściwie to drogowe świecą po gniazdach ptaków, a jak drogowe ustawię fest to mijania są ciut za krótkie. I na takie coś niestety żarówka nie pomoże...
też mam blue vision i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony, wszystko zależy od prawidłowego ustawienia reflektora
też mam blue vision. dzisiaj specjalnie sprawdzałem długie... Krótkie, jak i długie działają rewelacyjnie
Myślę, że Kelpi80 mógłby coś na temat "rozjaśniania" drogi coś powiedzieć. Poczytajcie to:
http://tenere.blox.pl/2007/08/halogeny.html
A tu zdjęcie (pożyczone bez zgody autora hehe):


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl