Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Po zamontowaniu dodatkowego stopu w kuferku z³apa³em fazê na monta¿ gniazda do ³adowania navi. Przejecha³em siê dzi¶ z tankbagiem, do którego wygodnie bêdzie mi w³o¿yæ palma i pod³±czyæ do niego s³uchawki po kablu (to Mio P550, wiêc s³uchawki musz± byæ po kablu). Do pe³ni szczê¶cia brakuje mi gniazda do ³adowania. Najchêtniej bym zamontowa³ je sobie pod siedzeniem, ale gdzie¶ bli¿ej baku, ¿eby mi standardowy kabel do ³adowania starczy³. Do tego palma jest jebitnie du¿a wtyczka ³adowarki i nie wiem czy mi siê zmie¶ci razem z gniazdem. Wiêcej miejsca pod siedzeniem jest oczywi¶cie z ty³u ale tam mo¿e nie starczyæ kabel.

Mam nakeda, wiêc miejsce przy owiewkach odpada, bo wiem ¿e ludzie tak maj±. Je¶li nie pod siedzeniem to zostaj± mi jeszcze plastiki z boku (wtedy montowa³bym co¶ takiego) albo kierownica (co¶ takiego ale to niechêtnie).

Dajcie znaæ co i jak montowali¶cie u siebie, jak montowali¶cie bezpiecznik (czy taki jak ten na aukcji mo¿e byæ) i czy taki monta¿ to skomplikowany temat.

Widzia³em zdjêcia vivvaldiego u haryby. Czy plastiki z boku to dobre miejsce? Co z deszczem? No i jak siê ³aduje aku z gniazda??

Bêdê wdziêczny za foty, instrukcje, sugestie, porady odno¶nie sprzêtu i monta¿u. Ja jestem ma³o kumaty je¶li chodzi o techniczne tematy, wiêc proszê o w miarê proste instrukcje

Dozgonna wdziêczno¶æ!


£o matko!!! prawie 50z³ za gniazdo, kawa³ek kabla i bezpiecznik!!! Sprawa wygl±da tak. Samo gniazdo zapalniczki to wydatek oko³o 5z³, bezpiecznik z obudow± to koszt 4z³. Zostaje kawa³ek kabelka i konektor. Ca³o¶æ jak sam sobie zlutujesz wyjdzie ciê max. 20z³. Filozofii w tym wiêkszej nie ma. Kwestia tylko gdzie zamocowaæ, ¿eby siê kabel plusowy nie przetar³/przeci±³ i nie dotyka³ masy (szczególnie odcinek akumulator-bezpiecznik) bo jak dotknie masy to siê zrobi zwarcie.
Obecnie jest dostêpnych tak wiele kabli/przed³u¿ek/i ró¿nych innych opcji, ¿e mo¿na wymy¶liæ ró¿ne kombinacje.
P.S.
Ja na twoim miejscu nie dysponuj±c wystarczaj±co du¿± owiewk± i plastikami wokó³ kierownicy do zamontowania gniazda - nie montowa³ bym go na sta³e wcale. Sprawê za³atwi³ bym "na luzie" - dobrze wyizolowany kabelek w peszlu puszczony luzem pod siedzeniem. Trzeba tylko uwa¿aæ, ¿eby zawsze zabezpieczaæ puste gniazdo i tyle. Mocowanie na sta³e gdzie¶ przy bocznym plastiku lub pod kanap± nie ma wg. mnie sensu. Ewentualnie mo¿na by przyczepiæ na opaski zaciskowe do ramy lub do innego elementu, tak, ¿eby nie wierciæ dziur w plastikach.
Jutro wstawie fotki, ale tak jak pisze Mip, filozofia zadna, kabel (wystarczy jeden +) w koszulce, a najlepiej tzw peszelu, do tego przy samym zrodle napiecia bezpiecznik. Za gniazdo placilem chyba 5zl.
Panowie, ka¿dy ma swoj± s³abo¶æ, moj± jest majsterkowanie Sam zrobi³em sobie garderobê, ale montuj±c wczoraj to ¶wiate³ko w kufrze lutowa³em kabelki drugi raz w ¿yciu. No ale widzê, ¿e gniazdo to bêdzie trzeci bo nie oprê siê pokusie oszczêdzenia 4 dyszek

Lukn±³em dzi¶ pod siedzenie, przymierza³em t± wtyczkê. Mam trochê miejsca przy obudowie akumulatora gdzie pasowa³oby gniazdo mocowane do p³askiej powierzchni. Dziêki za porady MacGyvery, nie wiedzia³em ¿e mo¿e byæ jeden kabel. Foty chêtnie obejrzê.


Za gniazdo placilem chyba 5zl.

Ciekawe jak szybko zardzewieje
[quote="krzybiel"]
Ciekawe jak szybko zardzewieje

Spoko, s± niedrogie trwa³e rozwi±zania: http://www.hobbystyl.pl/s...php?cPath=36_68
Ciekawe jak szybko zardzewieje
Krzybiel nie draznij sie ze mna bo wymysle specjalnie dla Ciebie super trudn± konkurencje na zlocie
Rdzewieja ¿elaza i ich stopy, mosiadz moze co najwyzej zasniedziec, i nie ma roznicy czy dasz zaniego 5 czy 50zl

Krzybiel nie draznij sie ze mna bo wymysle specjalnie dla Ciebie super trudn± konkurencje na zlocie

Zbig, pamiêtaj kto bêdzie sta³ przy nalewaku z piwem Trudna konkrencja dla krzybiela = ma³o piwa dla Zbiga
Pieprzycie jak pot³uczeni. Widzia³em ju¿ 2 gniazda zapalniczki z 5 zeta - pordzewia³e tak, ¿e pr±d ju¿ chyba ledwie co daj±. Oczywi¶cie gniazda z zewn±trz. Co innego pod siedzeniem.
Co do miejsca mocowania. Ja mam z zewn±trz przy zamku. Gdybym teraz montowa³ jeszcze raz to zastanawia³ bym siê na zamocowaniu wewn±trz pod siedzeniem lub gdzie¶ w owiewce. Kabel bez problemu mo¿na pod³±czyæ i przeci±gn±æ pod siedzenie. Mocowanie zapalniczki z boku przy zamku jest OK ale musisz dok³adnie wycyrkulowaæ miejsce tak ay¶ noga nie zawadza³ o wystaj±c± wtyczkê. U mnie da³em gniazdo trochê za bardzo do przodu - z 2 cm w ty³ do zamka siedzenia i by³oby OK.
Teraz po ponad roku u¿ytkowania zastanawia³bym sie za zamontowaniem pod siedzeniem.

Co do samych zapalniczek - ja w³a¶nie mam gniazdo mosiê¿ne ju¿ prawie 1,5 roku które ju¿ zaliczy³o niejedn± ulewê. Nie ¶niedzieje, ma dobry korek z zewn±trz i jest OK.
Dok³adnie taki komplet jak tu:
http://www.hobbystyl.pl/s...products_id=255
I naprawdê nie ¿a³ujê
No i git. Super Vivvaldi, o to chodzi³o. Bêdê w takim razie kombinowa³ jak mosiê¿ne gniazdo upchn±æ pod kanap± w okolicy baterii. Ta obudowa 6x7cm mo¿e byæ za du¿a, ale spróbujê rozkminiæ temat, jak odbiorê moto jutro po przegl±dzie.
No i git. Super Vivvaldi, o to chodzi³o. Bêdê w takim razie kombinowa³ jak mosiê¿ne gniazdo upchn±æ pod kanap± w okolicy baterii. Ta obudowa 6x7cm mo¿e byæ za du¿a, ale spróbujê rozkminiæ temat, jak odbiorê moto jutro po przegl±dzie.

Sie nieco wtrace...

MOja Divvy kupilem z zamontowanym przez niemieckiego wlasciciela gniazdem zapalnicznki (razem z sama zapalniczka) w przegrodzie oddzielajacej miejsce pod siedzeniem od tylnego reflektora (podejrzewam, ze Divvy 600 i 900 sa w tym miejscu podobnie skonstruowane). Miejsce powoduje, ze w gniazdku jest zawsze czysto, sucho i pewnie (jak z Tampaxem), a jedyna niedogodnosc to koniecznosc uzywania nieco dluzszego kabla zasilajacego ew. akcesoria.

Gniazdo jest podlaczone direct do aku (of kors z uzyciem bezpiecznika), wiec umozliwia dodatkowo doladowywanie zima aku - kupilem inteligentna ladowarke, do oryginalnych krokodylkow dolutowalem 4m kabla z wtyczka do gniazda zapalniczki, na zime wtykam wtyczke do gniazda pod siedzeniem, ladowarke do kontaktu i hula
No teraz ja wtr±cê swoje 3 grosze.
Mia³em w XJ-cie zamontowane 2 ró¿ne gniazda (bo zmienia³em i szuka³em najlepszego rozwi±zania) i moje do¶wiadczenia.

1/ Najprostsze rozwi±zanie to gniazdo na kablu spiralnym schowane pod kanap±. Najpro¶ciej kupiæ przed³u¿acz gniazda zapalniczki Allegro i obci±æ wtyk.
UWAGI. Gniada s± marnej jako¶ci oczywi¶cie stalowe i koroduj±. Kabel jest spiralny ale z takich, co spirala z czasem staje siê coraz mniej "spiralna", d³ugo¶æ podawana na aukcjach dotyczy kabla ca³kowicie wyci±gniêtego czyli u¿yteczna d³ugo¶æ jest powiedzmy po³owa tego co podaj±, ale w motocyklu wystarcza. Warto za³o¿yæ jaki¶ bezpiecznik Allegro
Rozwi±zanie to u¿ywa³em przez ok pó³ roku, nawet dzia³a³o, natomiast marna jako¶æ styków (stalowych) powodowa³a ¿e czêsto gniazdo nie styka³o i trzeba by³o trochê "pokrêciæ" wtyczk± ¿eby pojawi³ siê kontakt. No i najwa¿niejsza wada, wtyczka np od zasilania GPS-a wypada³a w czasie jazdy i musia³em uk³ad gniazdo-wtyczka dodatkowo sklejaæ ta¶m± samoprzylepn±.

2/ Kolejnym rozwi±zaniem by³o kupienie porz±dnego gniazda wykonanego z MOSI¡DZU. Uwaga !!! czêsto tañsze od tych "motocyklowych" s± gniazda do ³odzi (tak naprawdê to jest czêsto to samo gniazdo w ro¿nych cenach). Mia³em wersjê z owiewk± wiêc schowa³em pod owiewk±, za³o¿y³em dodatkowe gniazdo bezpiecznika i pod³±czy³em pod sterowanie ogrzewanych manetek. Ale i tak podczas jazdy po "wertepach" wtyczka wypada³a, i ta¶ma samoprzylepna by³a na wyposa¿eniu.

3/ Poniewa¿ gniazda u¿ywa³em wy³±cznie do zasilania GPS-a kolejnym krokiem by³o zakupienie dodatkowego zasilacza i pod³±czenie go "na sta³e" do instalacji motocykla. I od tej pory ju¿ posiadanie gniazda zapalniczki nie jest mi niezbêdne.

Pod³±czenie do instalacji.
W zale¿no¶ci od tego czy chcesz aby napiêcie w gnie¼dzie by³o zawsze czy tylko w czasie pracy silnika lub po w³±czeniu stacyjki gniazdo mo¿esz pod³±czyæ bezpo¶rednio do akumulatora albo do instalacji gdzie¶ po stacyjce lub np o¶wietlenia.

Ja w rozwi±zaniu 1/ mia³em pod³±czone pod tylne ¶wiat³o pozycyjne, najprostsze rozwi±zanie bo wystarczy³o do³±czyæ siê do id±cych do tylnej lampy przewodów, no i zasilanie by³o wy³±cznie przy zapalonych ¶wiat³ach. Wad± tego rozwi±zania jest ma³y pr±d jaki mo¿na pobieraæ z gniazda, bo i bezpiecznik od tylnej lampy jest niewielki.

W kolejnych rozwi±zaniach mia³em pod³±czone pod wolny styk (drugie wyj¶cie) od automatycznego wy³±cznika ¶wiate³ u¿ywanego do sterowania podgrzewanymi manetkami Patrz Rys4

Wad± pod³±czenia bezpo¶rednio pod akumulator jest to, ¿e jaki¶ "dowcipni¶" mo¿e Ci w to gniazdo co¶ w³o¿yæ (choæby wrzuciæ monetê) i w zale¿no¶ci od tego jak mocny bêdzie bezpiecznik albo go spaliæ, albo spaliæ instalacjê albo roz³adowaæ akumulator.

3/ Poniewa¿ gniazda u¿ywa³em wy³±cznie do zasilania GPS-a kolejnym krokiem by³o zakupienie dodatkowego zasilacza i pod³±czenie go "na sta³e" do instalacji motocykla. I od tej pory ju¿ posiadanie gniazda zapalniczki nie jest mi niezbêdne.

Ooo, o tym nie pomy¶la³em. Czyli kupujê ³adowarkê, ciacham wtyczkê do gniazda, dolutowujê bezpiecznik z obudow± i pod³±czam do aku, czy tak? Zwiniêty kabelek wciskam gdzie siê da pod siedzeniem i wyci±gam, gdy jest potrzebny. Zajmowa³oby to najmniej miejsca.

Dwa pytania laika:
1. Czy nie ma stresu, ¿e taka wtyczka miniUSB gdzie¶ dotknie do ramy czy co¶ i przepali siê bezpiecznik?
2. No i co robi siê z drugim przewodem? G³ówny pod plus do aku, a drugi zabezpieczyæ i nigdzie nie pod³±czaæ?

Ten twój schemat jest zawodowy, ale w tym przypadku moje zdolno¶ci przerasta wszystko co nie jest pod³±czeniem kabla pod akumulator
Ooo, o tym nie pomy¶la³em. Czyli kupujê ³adowarkê, ciacham wtyczkê do gniazda, dolutowujê bezpiecznik z obudow± i pod³±czam do aku, czy tak? Poniewa¿ zazwyczaj ca³a ³adowarka mie¶ci siê we wtyczce, a tê któr± mia³em by³± nierozbieralna (zalewana) ja po prostu dolutowa³em do styków wtyczki przewody i ca³± ³adowarkê zaizolowa³em ta¶m± izolacyjn± i podczepi³em pod czach±, w Twoim wypadku mo¿na schowaæ pod siedzeniem.
Zwiniêty kabelek wciskam gdzie siê da pod siedzeniem i wyci±gam, gdy jest potrzebny. Zajmowa³oby to najmniej miejsca. Proponowa³bym poci±gn±æ od razu kabelek pod zbiornikiem gdzie¶ w pobli¿e miejsca gdzie bêdziesz mia³ GPS i tak go podczepiæ, aby jak nie jest u¿ywany nie przeszkadza³ i by³ ma³o widoczny. Nie bêdziesz musia³ za ka¿dym razem kombinowaæ. Warto poszukaæ ³adowarki z kabelkiem spiralnym, wtedy siê nie pl±cze i jak nie jest u¿ywany nie przeszkadza

Dwa pytania laika:
1. Czy nie ma stresu, ¿e taka wtyczka miniUSB gdzie¶ dotknie do ramy czy co¶ i przepali siê bezpiecznik? Nie ma takiego niebezpieczeñstwa, na zewnêtrznej czê¶ci wtyku MiniUSB (tej metalowej wtyczce) jest MASA. 2. No i co robi siê z drugim przewodem? G³ówny pod plus do aku, a drugi zabezpieczyæ i nigdzie nie pod³±czaæ? No ten drugi do masy, czyli albo MINUS od Aku, albo gdziekolwiek masa motocykla. Poniewa¿ bêdziesz potrzebowa³ zasilania wy³±cznie w czasie jazdy zalecam aby Plus nie pod³±czaæ do Aku, ale np do ¶wiate³ pozycyjnych, wtedy masz pewno¶æ ¿e jak zostawiasz motocykl to nie ma zasilania z ³adowarki. Poza tym ³adowarka nawet nieobci±¿ona pobiera trochê energii, i np w czasie zimowego postoju by³oby to niepo¿±dane.
Wad± pod³±czenia bezpo¶rednio pod akumulator jest to, ¿e jaki¶ "dowcipni¶" mo¿e Ci w to gniazdo co¶ w³o¿yæ (choæby wrzuciæ monetê) i w zale¿no¶ci od tego jak mocny bêdzie bezpiecznik albo go spaliæ, albo spaliæ instalacjê albo roz³adowaæ akumulator.

Kurwa, ze tez we mnie nikt monetami nie rzuca
A zaleta, jesta taka ze mozesz soebie przez to gniazdo podladowac aku, jak jest tak zabudowany jak w CBF to ma to sens. U mnie byl to powod dla ktorego montowalem to pierdolone gniazdo za 5zl i przepraszam moje nie jest nawet stalowe tylko drzewnaine i teraz zauwazylem ze juz wpierdalaja je korniki. Czuje sie starszny dyskomfort, te ciagle chrup-chrup, i czy to nie jest grozne dla motocykla, bo na przyklad jak by taki jebany kornik przegryzl mi np. przewod gumowy od paliwa? Czy one wpierdalaja tez gume czy tylko same gniazda?
A se kurwa przejebalem, nie dosc ze jebane korniki, to jeszcze Krzybiel bedzie mnie na zlocie na piwie szwabil, lub co gorsza moze wody doleje, dostane sraki i tyle bede mial z tego zlotu. Ez kurwa taki zjebany los biedaka
A zaleta, jesta taka ze mozesz soebie przez to gniazdo podladowac aku A po jakiego grzyba siê pytam ?
Akumulator ma siê ³adowaæ w czasie jazdy i to MUSI mu wystarczyæ. No, chyba ze kto¶ 2 razy dziennie odpala i jedzie po bu³ki 50m do sklepu, no to faktycznie potrzebne jest. Po bu³ki siê chodzi piechot±
PS
Korniki po na¿arciu siê drewna wpierdalaj± gumê ¿e a¿ mi³o a i benzynê potrafi± wypiæ, olej wydoiæ i powietrze z opon upu¶ciæ
zbig, dawno takiego upustu emocji nie czyta³em nie martw siê, przywiozê bronki w butelkach to obalimy bezpiecznie A z tymi kornikami, to za³atwiê od ojca tak± pu³apkê na korniki z feromonem, tylko pokombinuj gdzie do hundy doczepisz 1,5m rury


Poniewa¿ bêdziesz potrzebowa³ zasilania wy³±cznie w czasie jazdy zalecam aby Plus nie pod³±czaæ do Aku, ale np do ¶wiate³ pozycyjnych, wtedy masz pewno¶æ ¿e jak zostawiasz motocykl to nie ma zasilania z ³adowarki. Poza tym ³adowarka nawet nieobci±¿ona pobiera trochê energii, i np w czasie zimowego postoju by³oby to niepo¿±dane.

Dziêki Tomek za obszern± i ³opatologiczn± prezentacjê tematu. Jako ¿e mogê mieæ problem z identyfikacj± kabla tych ¶wiate³ i nie dysponujê gara¿em, wiêc lutowanie przewodów przy moto odbywa siê przy budce ochroniarzy na osiedlowym parkingu na dworze, prawdopodobnie pójdê na ³atwiznê, czyli zlutujê co trzeba na spokojnie w domu i pod³±czê gniazdo do akumulatora. Je¶li 1-2 tygodniowy postój bez uruchamiania moto z tak pod³±czonym gniazdem nie obci±¿a zbytnio aku, to na zimê mogê gniazdo po prostu od³±czyæ. No a ¿e w przysz³ym sezonie z t± maszyn± siê pewnie po¿egnam, chcia³bym te¿ mieæ ten temat w miarê estetycznie rozwi±zany, ¿eby potencjalnych kupuj±cych nie zniechêcaæ jak±¶ amatorsko wykonan± prowizork±, a tak pewnie wyjdzie, jak sam zacznê kompletowaæ poszczególne elementy.

Jakby siê komu¶ nasunê³y jeszcze jakie¶ sugestie dla takiego leszcza z elektroniki jak ja, to chêtnie siê wczytam.
Jako ¿e mogê mieæ problem z identyfikacj± kabla tych ¶wiate³ i nie dysponujê gara¿em, wiêc lutowanie przewodów przy moto odbywa siê przy budce ochroniarzy na osiedlowym parkingu na dworze, prawdopodobnie pójdê na ³atwiznê, czyli zlutujê co trzeba na spokojnie w domu i pod³±czê gniazdo do akumulatora Proponujê jednak pod ¶wiat³a. Tak jak napisa³e¶, w domu przylutujesz sobie kabelki do ³adowarki, ³adowarkê zaizolujesz a przy motocyklu ju¿ tylko szukasz przewodu biegn±cego do ¶wiate³ pozycyjnych przedniej lub tylnej lampy (jak bêdzie Ci wygodniej), a przewody od ³adowarki pod³±czasz bez lutowania za pomoc± takiej szybko z³±czki.
pirdzielicie jak staruszki. Ja tam mam bezpo¶rednio pod akumulator i nikt mi monety nie wsadza do dziurki gniazdka. hahahahahaah
Ja tam mam bezpo¶rednio pod akumulator i nikt mi monety nie wsadza do dziurki gniazdka. hahahahahaah 12 wrze¶nia siê to zmieni
nikt mi monety nie wsadza do dziurki gniazdka. hahahahahaah
A moze rzucaja monetami w XJ?
Wkleje fotki mojego drewnianego gniazdka z kornikami, tylko gdzies aparat prze.....,robie obudowe do zdjec podwodnych i gdzies mi sie zapodzial skubaniec.
robie obudowe do zdjec podwodnych i gdzies mi sie zapodzial skubaniec.

Czy¿by¶ wybiera³ siê na basen i chcia³ sfotografowaæ te damskie szuwary i chaszcze o których mówi³ Vivaldi na zlocie
Krzybiel - szuwary, szuwary i chaszcze
Krzybiel - szuwary, szuwary i chaszcze

Ju¿ poprawi³em Panie Doktorze Vivvaldi
Teraz modne sa slizgawki, szuwary juz dawno sa de'mode
Ale one siê kurwa pojawiaj± i mnie to mdli jak to co¶ widze. Szu szu szu warki

Zbig, pamiêtaj kto bêdzie sta³ przy nalewaku z piwem Trudna konkrencja dla krzybiela = ma³o piwa dla Zbiga [/quote]

Kurde to jest argument, naprawde okrutny , okrutny straszny i uciazliwy
Nie to zebym mial zla wole, czy byl zlosliwy, nie nic z tych rzeczy, ale taki domek tez sie znajdzie, dla tych najbardziej okrutnych

Oto domek dla Kiciola. . I niech bêdzie jego wola. Ja tam ju¿ jestem na urlopie i dzi¶ w drogê. A domek tylko dla Kiciola
zbig, dawno takiego upustu emocji nie czyta³em nie martw siê, przywiozê bronki w butelkach to obalimy bezpiecznie

To fakt zbig

A u Was panowie

Czy¿by¶ wybiera³ siê na basen i chcia³ sfotografowaæ te damskie szuwary i chaszcze o których mówi³ Vivaldi na zlocie to mozna sie jeszcze na pala natkn±æ i krzywde sobie zrobiæ, oko wybiæ itp.

A wracaj±c do gniazd to moze ja tez sie uporam bo brakuje mi nawigacji BARDZO !!
Ta no ja juz sie upora³am z nawigacja , z gniazdem . Wpad³a mi do Toitoi-a i koniec.......
Hehehehehehehehe. Trzeba by³o siusiaæ na stoj±co

Przykro mi Tylko na zlot traf.
Ta no ja juz sie upora³am z nawigacja , z gniazdem . Wpad³a mi do Toitoi-a i koniec....... Buuuuuuuchacha
Hehehehehehehehe. Trzeba by³o siusiaæ na stoj±co

Przykro mi Tylko na zlot traf.

nom. Chyba trafie na zlot ?? Najwyzej jak zobaczycie b³±dz±ca blondi to to wskazcie droge
Jadê solo to ciê przygarnê
Poniewa¿ bêdziesz potrzebowa³ zasilania wy³±cznie w czasie jazdy zalecam aby Plus nie pod³±czaæ do Aku, ale np do ¶wiate³ pozycyjnych, wtedy masz pewno¶æ ¿e jak zostawiasz motocykl to nie ma zasilania z ³adowarki. Poza tym ³adowarka nawet nieobci±¿ona pobiera trochê energii, i np w czasie zimowego postoju by³oby to niepo¿±dane.

No i proroctwo siê spe³ni³o Gniazdo zamontowa³em jaki¶ czas temu i tak jak mówilem pod³±czy³em pod aku. Po ok. dwóch tygodniach postoju na parkingu (po wymianie ch³odnicy oleju) chcê odpaliæ a tu ZONK - roz³adowany akumulator. Zwalam na gniazdo w³a¶nie, bo na co innego? A wiêc bêdê próbowa³ znale¼æ kabel od pozycyjnych i pod³±czyæ jak mi tu dobry cz³owiek doradzi³.
Ja ma w FJ gniazdo pod³±czone bezposrednio do akumulatora (oczywi¶cie po drodze bezpiecznik) i nie mia³em problemu nawet po 3 tyg postoju. A pr±d chce mieæ tak¿e przy postoju bo czasem lubie pu¶ciæ sobie muzycze z GPSa
Ken, a masz diodê na gniazdku? To mo¿liwe ¿e dioda ma tu jakie¶ znaczenie? Sam siê trochê dziwiê, bo postój nie by³ a¿ tak d³ugi, ale wcze¶niej bez gniazda po d³u¿szych postojach nie mia³em zupe³nie problemu z rozruchem. To by³ pierwszy d³u¿szy postój od momentu zamontowania gniazda, dlatego IMO to gniazdo.
bo czasem lubie pu¶ciæ sobie muzycze z GPSa
....skrêæ w lewo, skrêæ w lewo ....bit bit bit, a teraz wszyscy...za za za za zaaaawracamy bit bit bit ...
... ¶piewa³ dla Was mad dog Krzysztof Ho³owczyc
Szanowni koledzy, mia³em gniazdo zapalniczki pod³±czone bezpo¶rednio do aku, ale z bezpiecznikiem po drodze, zarówno w poprzednim moto jak i mam w obecnym. W poprzednim mia³em tro0chê czasu i jako¶ nie zauwa¿y³em roz³adowywania aku.
Co innego je¿eli gniazdo zapalniczki jest z diod± sygnalizuj±c± zasilanie, lub w³±czone by³o do gniazda ³adowarka. Wówczas mog³o doj¶æ do roz³adowania aku. Inaczej jest to niemo¿liwe.
Bezpiecznik jest, ³adowarki nie by³o, dioda jest. Na postoju mi niepotrzebne, wiêc spróbujê pod ¶wiat³a.
Tom, mo¿esz sobie za³o¿yæ przeka¼nik Aku-Gniazdo, sterowany sygna³em ze ¶wiate³ pozycyjnych, oczywi¶cie bezpiecznik pomiêdzy akumulatorem a przeka¼nikiem. Je¶li siê podepniesz do ¶wiate³ bezpo¶rednio, i pod³±czysz np. kompresor, a bêdzie on musia³ dzia³aæ razem ze ¶wiat³ami, to mo¿e wywaliæ bezpiecznik ¶wiate³ (chyba 10A). Zak³adaj±c przeka¼nik unikniesz tego problemu, a to tylko 15min roboty .

Dioda pobiera 20mA, przy napiêciu 2,5V (czerwona), przy akumulatorze 10Ah powinna ¶wieciæ przez 500h, czyli oko³o 20 dni.
Dioda zielona jest.

Tom, mo¿esz sobie za³o¿yæ przeka¼nik Aku-Gniazdo, sterowany sygna³em ze ¶wiate³ pozycyjnych, oczywi¶cie bezpiecznik pomiêdzy akumulatorem a przeka¼nikiem.

Oj, jakie¶ linki poproszê, bo nic nie rozumiem Jak to wygl±da, ile kosztuje i jak siê montuje? Lamerskim ¿argonem proszê do mnie w temacie elektryki Wdziêczno¶æ!
Zielona, czerwona, ¿adna ró¿nica, pr±d ¶wiecenia zwyk³ej diody wynosi 10-20mA, napiêcia ¶wiecenia s± ró¿ne dla ró¿nych kolorów.

Przeka¼nik... Kosztuje kilka z³, 8, 10, nie wiem, drogi nie jest, mo¿e byæ od ¶wiate³ ze skody, malucha, byle by by³ tani, na 30A. Przeka¼nik to inaczej w³±cznik sterowany. S± w nim dwa obwody - steruj±cy i w³±czany. Jak ju¿ kupisz przeka¼nik to bêdzie mia³ 4 lub 5 nó¿ek, w zale¿no¶ci od typu (mo¿e nyæ normalnie otwarty, normalnie zamkniêty, lub obie funkcje w jednej obudowie - Ty musisz mieæ normalnie otwarty "NO", nie "NC").

Obwód sterowania to na schemacie symbol cewki (taka spiralka) - jeden biegun podpinasz do masy, drugi pod + ¶wiate³ (jak zamienisz miejscami, to nie bêdzie zamykaæ tylko otwieraæ, wtedy sobie zamieñ kable). Teraz jak w³±czysz ¶wiat³a to przeka¼nik sie zamknie, czyli zewrze obwód w³±czany.

Obwód w³±czany - na schemacie wygl±da jak hmm.. podnoszony most (dos³ownie ). Gdy nie wysterujesz przeka¼nika, 'most' jest podniesiony (w uk³adzie NO). Zamkniêcie powoduje przep³yw pr±du z wej¶cia na wyj¶cie - w tym przypadku z akumulatora na gniazdo zapalniczki.

Na rysunku sterowanie jest kolorem czerwonym, w³±czanie kolorem czarnym. Pamiêtaj o za³o¿eniu bezpiecznika na przewodzie Akumulator - Przeka¼nik.

Ot ca³a trudno¶æ
Ken, a masz diodê na gniazdku?

Barbie... nie mam
Mam tak jak pisze vivvaldi.
Dziêki.

I to wszystko po to ¿eby pod³±czyæ sobie kompresor?

Taki przeka¼nik na przyk³ad?: http://www.allegro.pl/ite...elaczajacy.html

Chyba ³atwiej mi bêdzie unieszkodliwiæ tê diodê... Albo bezpiecznik wyci±gaæ.
Spoko

Taki przeka¼nik. A nie lepiej sobie zrobiæ pod siedzeniem wy³±cznik tego gniazda, i u¿ywaæ go tylko wtedy gdy potrzebujesz? Chyba najprostsze rozwi±zanie, diode bym zostawi³ ¿eby wiedzieæ, kiedy gniazdo jest w³±czone

Pozdro
Tom kup se nowy akumulator i nie szukaj dziury w ca³ym z gniazdem. W Bumie mam gniazdo fabryczne pod³±czone pod akumulator przez bezpiecznik i jest ok. Samo gniazdo to obwód otwarty i up³ywu pr±du nie ma, z diod± jest niewielki- tak jak pisa³ Smile. Na dobrej baterii powinna odpaliæ nawet po miesi±cu ¶wiecenia takiej diodki.
Ta, ja tez mam pod aku z be4zpiecznikiem i jest wszystko ok
Diody i tak nie widaæ Tzn. trzeba g³êboko zajrzeæ ¿eby zobaczyæ. Zobaczê, mo¿e prze³±cznik dam, bo z tym przeka¼nikiem to za du¿o srania jak dla mnie. Jak je¼dzi³em wszystko by³o spoko, po paru dniach odpala³em na dotyk, dopiero jak moto odsta³o swoje to mia³em problem. ZTCP moje aku ma 9Ah wiêc te wyliczenia Smile'a by tu pasowa³y.
A ja odci±³em ogrzewane manetki, a do kabli podpi±³em gniazdo Sprytne, nie?
Tylko teraz w ³apki ch³odno
A ja odci±³em ogrzewane manetki, a do kabli podpi±³em gniazdo Sprytne, nie?
Tylko teraz w ³apki ch³odno

W ³apki Ci ch³odno - tz. ¿e nie jest sprytnie - cwaniak jeden
Bo se wibratory za³o¿y³em £adne, ale zimne

[ Dodano: 2009-05-21, 19:27 ]
A gniazdko mam z diod±, niebiesk±, dlatego wola³em nie bezpo¶rednio pod aku.

[ Dodano: 2009-05-21, 19:27 ]
z biedronki
Bo se wibratory za³o¿y³em £adne, ale zimne

[s

Ooooo takie amerykanskie
Ooooo takie amerykanskie
Nooo Do lansu
Bo t³umik cichy, to nadrabiam manetami
A ja mam co¶ takiego http://www.allegro.pl/ite..._i_okolice.html
dosiek77, ja takie wytarga³em w realu i jeszcze z zamkniêciem,
cena podobna
A ja mam co¶ takiego http://www.allegro.pl/ite..._i_okolice.html

Dobre. Jeden krokodylek do prawego drugi do lewego ucha i dzia³a nawigacja.
do jajec se pod³oncz, bedzie pokojowe wykorzystanie energii j±drowej
Co¶ w rodzaju alternatywnego ¼ród³a energii. G³upota kr±¿y w eterze. Oby siê nie odnowi³a.
A ja mam co¶ takiego http://www.allegro.pl/ite..._i_okolice.html
Dobry patent, podoba mie siê. A podczas jazdy te¿ u¿ywasz czy tylko na postoju?
Jakiej jazdy ? Jak Jajo tylko w gara¿u stoi
ja sobie za³o¿y³em na kierze, pod³±czy³em pod aku z bezpiecznikiem i odciêciem ko³o r±czki do stawiania na centralce
Jakiej jazdy ? Jak Jajo tylko w gara¿u stoi

Raz przyjecha³em autem bo siê chcia³em piwa napiæ a nie herbatki i od razu w gara¿u.

eMcio nie mam jeszcze GPSu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl