Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Gumowa³em sobie w najlepsze w tê i z powrotem i nagle zaczê³a przerywaæ. Jak siê przyspiesza, tak od 4,5-5 tys obr przestaje ci±gn±æ. Na ni¿szych obrotach jest ok, na wolnych te¿. Zwioz³em do domu i zacz±³êm d³ubaæ z koleg± mechanikiem samochodowym, ale jak na razie bez rezultatów. Przedmuchali¶my filtr paliwa, podpieli¶my pompê na krótko - dzia³a ale co¶ mu siê nie podoba³a (w samochodach pompa po osi±gniêciu odpowiedniego ci¶nienia siê wy³±cza, a tu nie). ¦wiec nie wykrêcali¶my ale wszystkie kolanka gor±ce wiêc my¶lê ¿e to nie to. No i jak siê wam wydaje? Mo¿e to byæ wina pompy? A mo¿e dysze wysokich obrotów w ga¼nikach siê zatka³y? Dzisiaj akurat zatankowa³êm do pe³na na tesco (przejecha³em z 25 km zanim zaczê³a przerywaæ).

I jakby tego by³o ma³o, sv-ka przesta³a dzi¶ chodziæ na przedni gar. Nosz kurrrwa.


mo¿e dostaje gdzie¶ lewe powietrze??
mo¿e sie zaworek powiesi³ w ktoryms gazniku i j± zalewa?
nie wiem jak w cbr, ale u mnie pompa paliwa jest sterowana z cewki zap³onowej, czyli chodzi impulsowo.
Zalej benzyny, na ropie to nichuja jezdzic nie bedzie...


Cytat: Dzisiaj akurat zatankowa³êm do pe³na na tesco
Bardzo mozliwe ze zabiles tym pompe. Jakies 2 lata temu w jukeju byly jazdy z paliwem na stacjach teskowych. Kilka tysiecy aut sie rozkraczylo po tym paliwie. Siadaly wlasnie pompy, wtryskiwacze a nawet sondy lambda. Moze znowu zapodali wache z jakims kwasem
¯eby by³o ¶mieszniej, przesta³ dzia³aæ prêdko¶ciomierz

Bardzo mozliwe ze zabiles tym pompe.
Ale pompa dzia³a, tylko nie wiem czy poprawnie. Mo¿e jaki¶ syf z tego paliwa dosta³ siê do ga¼ników.
(w samochodach pompa po osi±gniêciu odpowiedniego ci¶nienia siê wy³±cza, a tu nie)
Tutaj tez powinna sie wylaczac bez dwoch zdan. Jesli nie wylacza to jest prawdopodobnie zasyfiona (po teskowym paliwie to sie nie dziwie ). W pompie jest cisnieniowy wylacznik i jezeli pompa osiagnie nominalne cisnienie to on ja wylacza. Jesli nie robiles to zrob taki test : zamknij szczelnie wezyk wychodzacy z pompy i podlacz do niej zasilanie. Sprawna pompa wylaczy sie po 1 moze 2 "cyknieciach".
emil o co Ci chodzilo z tym sterowaniem pompa z cewki zaplonowej bo nie czaje?
My¶my wymontowali t± pompê, pozdejmowali wê¿yki, podpiêli pod aku i kumpel zatyka³ otwory palcem a ona ca³y czas chodzi³a.
Aha no ale w ten sposob to sprawdziliscie tylko czy dziala solenoid elektromagnes poruszajacy tloczkiem tudziez membrana, jesli dziala to nie znaczy ze bedzie pompowac i podawac odpowiednie cisnienie na gazniki.Takie pytanko, czy moze ta pompka jest w baku tak jak w f4 czy poza, ale raczej poza. Chyba w f2 bylo tak ze moto chodzilo bez problemu z pominieciem pompy czyli bez niej-zasilanie grawitacyjne-wezyk oczywiscie z filtrem bezposrednio z baku pod gaziory. Tylko nie pamietam czy nie powinno byc wtedy duzo paliwa w baku. W ten sposob sprawdzisz jak moto pracuje bez pompy-powinno smigac. A pompe spr tak jak wczesniej pisalem, ma miec paliwo z baku, zasilanie z aku i zamkniety szczelnie wezyk pompa-carburettory

Pozdrawiam
a mo¿e Ci siê suka pompa zapowietrzy³a jako¶?
Dobra, sprawdzê. Dziêki Veyron.

A jakie by³yby objawy przestawionego rozrz±du, ewentualnie wypalonego zaworu?
przestawionego rozrz±du, ewentualnie wypalonego zaworu
Bez przesady, nie zakladaj od razu najczarniejszych scenariuszy
Przy wypalonym zaworze napewno spadek mocy i momentu ale bardziej wyczuwalny w dolnych partiach obrotow, nierowna praca silnika na biegu jalowym, pewnie jeszcze cos.
Nie wiem dokladnie jak z walkami bo zdarzyl mi sie tylko jeden przypadek ze moto mialo przesuniety walek. To bylo w zephyrze 550 i walek wydechowy byl wyprzedzony o 1 zab czyli okolo 9 stopni . Nie stalo sie to samo tylko w wyniku nieudolnej regulacji zaworow. Silnik pracowal ale wolne obroty byly niestabilne i tak okolo 1000obr/min same stuki puki jak w suzuki

Pozdro
Moto zrobione. Obsun±³ siê w±¿ od do³adowania powietrza zasysaj±cy powietrze pod czach±. Czyta³em o takim samym przypadku na FM, ale gdyby nie poluzowana kostka od prêdko¶ciomierza to pewnie nie przysz³oby mi do g³owy ¿eby tam zajrzeæ. Zabieram siê za sv-kê.
Mechaniku ty
Uwa¿am ¿e spisa³em siê na medal
Uwa¿am ¿e spisa³em siê na medal

Tylko TY tak uwa¿asz.....
I tylko moja opinia siê liczy.

A dlaczego?

Bo lachê k³adê na sceptyków.
I tylko moja opinia siê liczy.

To po cholerê zawracasz ludziom gitarê i pytania zadajesz. Napisz sobie pytanie na kartce, zamiast na forum i sam sobie odpisuj
Niestety nie ka¿dy jest tak wszechwiedz±cy jak ty.
Niestety nie ka¿dy jest tak wszechwiedz±cy jak ty.

Nie s³uchaj ich eMcio, za¿yj Deprim, a ¿ycie stanie siê prostsze
Nie muszê nic za¿ywaæ, jak ju¿ napisa³em lachê k³adê na takich osobników, co czyni ze mnie niespotykanie spokojnego cz³owieka .
lachê k³adzie i jajami ¶wieci - powiniene¶ dostaæ kopa w zad, jak ta babeczka z by³ego avatara kaliny
A to niby czemu, bo nie dajê sobie wej¶æ na g³owê?
za to, ¿e nie przystoi ¶wieciæ jajami!!
Niestety nie ka¿dy jest tak wszechwiedz±cy jak ty.

A co ma piernik do wiatraka. Od tego stawiania moto na pion, to Ci co innego stanê³o w miejscu
Ju¿ t³umaczê. Za³o¿y³em temat bo pomy¶la³em ¿e wspólnie ³atwiej bêdzie znale¼æ usterkê. Ty by¶ zapewne nic nie napisa³ bo jeste¶ wszechwiedz±cy, i nie potrafisz postawiæ siê na moim miejscu. Jestem bardzo wdziêczny osobom które próbowa³y mi pomóc, szczególnie Veyronowi, a tym którzy siê przypierdalaj± nie pozostajê d³u¿ny.
Ale¿ nie musisz sie t³umaczyæ, ja nie Twoja matka No i wiêcej dawaj na kole, bo nerwowy jeste¶, a stunt roz³adowuje, wiem z autopsji A ja Ciebie pamiêtam jako takiego spokojnego mi³o¶nika ma³ych zwierz±t
A ja Ciebie pamiêtam jako ca³kiem fajnego go¶cia, i tym bardziej nie rozumiem dlaczego na forum zachowujesz siê jak palant.
taaaaa, ponapierdalajcie sie, juz ze dwa dni nie bylo napierdalanki na forum
palant.
tym razem przesadzi³e¶ !
A co to moja wina ¿e nadrzêdnym celem 3/4 Twoich postów jest na¶miewanie siê z innych?
OK, pogadamy na ¿ywo, zobaczymy co masz mi do powiedzenia. A teraz pracuj dalej dla mocno opalonych Twój ulubiony wy¶miewacz Krzy¶
No i skoñczy³y siê argumenty...

Dziêkujê za uwagê.
eMcio, co¶ przewra¿liwiony jeste¶
emil o co Ci chodzilo z tym sterowaniem pompa z cewki zaplonowej bo nie czaje?

w vfr (przynajmniej w rc36II) pompa paliwa sterowana jest impulsami z czwartej cewki zap³onowej - pompa dzia³a dopiero po odpaleniu silnika do momentu, a¿ nape³ni ga¼niki. W yamahach virago, czy tam r1 pompa za³±cza siê po w³±czeniu zap³onu.
Zaryzykujê jeszcze i poproszê o poradê odno¶nie sv. Wczoraj my¶la³em ¿e to ¶wieca pad³a ale dzisiaj j± wykrêci³em i iskra jest. Po zamianie ¶wiec miejscami dalej nie chodzi przedni gar. Teraz nie wiem czy kupiæ nowe ¶wiece mimo wszystko czy szukaæ przyczyny gdzie indziej.
eMcio, paliwo dochodzi do gara ?
Tak, ¶wieca by³a mokra jak j± wykrêci³em. Wygrzewa³em kilka razy nad zapalniczk± i nic.
Po zamianie ¶wiec miejscami dalej nie chodzi przedni gar
Czyli swiece zostaw narazie w spokoju.
my¶la³em ¿e to ¶wieca pad³a ale dzisiaj j± wykrêci³em i iskra jest
Tak, ¶wieca by³a mokra jak j± wykrêci³em
To ze jest iskra na swiecy to wcale nie znaczy ze jest na tyle mocna aby odpalic mieszanke. Najlepiej jakbys mial miernik i pomierzyl rezystancje cewki (ktory to rok motonga? sa dwie czy jedna cewka?). Pomiedzy stykami zasilania cewki "+","-" (uzwojenie wstepne) powinno byc 2-5 omow, pomiedzy koncem przewodu zaplonowego (mierz bez fajki bo moze ona miec rezystor przeciwzakloceniowy i przeklamywac pomiary) a stykiem "+" sprawna cewka w SV powinna miec 24-37KiloOmow. Dane spr w manualu bo te sa chyba dla sv z 99 roku.

Cewki raczej rzadko daja dupy i w Twoim przypadku bedzie to pewnie cos innego tak jak to bylo z cebra

Cytat: pompa paliwa sterowana jest impulsami z czwartej cewki zap³onowej
Dzieki emil za odpowiedz. Ale to wcale nie znaczy ze cewka z tego powodu pracuje impulsowo.

Pozdrawiam i smacznego jaja

To ze jest iskra na swiecy to wcale nie znaczy ze jest na tyle mocna aby odpalic mieszanke.
W³a¶nie te¿ tak kminili¶my z Grze¶kiem i Emilem na gadulcu. Ja nie napisa³em ¿e przednia ¶wieca jest pordzewia³a i wygl±da na bardzo star±, mo¿e jeszcze oryginaln±, podczas gdy tylna wygl±da jak nówka (poprzedni w³a¶ciciel pewnie wymieni³ tylko jedn± bo do przedniej jest trudny dostêp i mu siê nie chcia³o). Tak ¿e my¶lê ¿e przedni± wymieniê mimo wszystko i zobaczê czy to co¶ da.

Najlepiej jakbys mial miernik i pomierzyl rezystancje cewki

Cewki te¿ mi przez my¶l przesz³y, ale ¿adnych pomiarów nie zrobiê bo raz siê nie znam a dwa nie mam odpowiednich przyrz±dów. Ale mogê zamieniæ cewki miejscami (s± dwie, rocznik moto to 2001) i zobaczyæ czy bêdzie jaka¶ zmiana.

Pozdrawiam i smacznego jaja
Nawzajem
emcio, zmieñ cewki
emcio, zmieñ cewki
Je¶li napisa³em co¶ ¶miesznego to wyja¶nij mi proszê.
ch³opie... odbierz to tak, jak napisa³em - zmieñ cewki miejscami, wtedy bêdziesz wiedzia³, czy cewka jest walniêta... chyba, ze w sv jest tylko jedna cewka. w taki sposób bez pomiarów w xj wiedzia³em, ¿e mam walniêt± cewke
Je¶li napisa³em co¶ ¶miesznego to wyja¶nij mi proszê
eMcio, co¶ spiêty taki jaki¶... Chocia¿ nie dziwie siê...

Wymieni³e¶ ¶wiecê? Zamieni³e¶ cewki? Jaki¶ rezultat?
Zawsze mo¿esz standardowo, ga¼niki rozebraæ, przeczy¶ciæ. Chyba, ze to wytrysk ma... Nie wiem, dlatego piszê
Nie, dzi¶ sobie zrobi³em wolne. Juro bêdê dzia³a³.
Ja nie napisa³em ¿e przednia ¶wieca jest pordzewia³a
Troche niezrozumiale napisales ale wydedukowalem ze jednak byla stara. Szkoda ze nie masz narzedzi bo moglbys zmierzyc odstep elektrod starej swiecy i moge sie zalozyc ze bylo by ponad 1mm czyli duzo za duzo. W wypadku nadmiernego wypalenia swiecy, odstep elektrod jest zwiekszony i cewka ma ciezko wyprodukowac tak dlugi luk el. Wtedy "meczy" sie (przebicia miedzyzwojowe) i przestaje produkowac wystarczajaco wysokie napiecie. Motto:mozesz szukac cewki.

Pozdrawiam
Emcio, moj± opiniê znasz zaczynaj od najprostszych rzeczy nie bedzie tak ¼le
A najpro¶ciej, to zamieniæ te ¶wieczki miejscami, czy¿ nie? I wtedy wiadomo, czy ¶wieczka, czy szukaæ dalej...
tak juz dawno zrobi³ zalewa przedni± ¶wiecê, moto jest przelane z powodu niedogrzania, wiec najlepiej niech je zostawi na noc bez swiec, a swiece najlepiej nowe
a bo wy na gg napierdalacie, a cz³owiek u te¶ciowej ¶wiêta spêdza, i nie wie co na ¶wiecie siê dzieje, w takim edekburgu na ten przyk³ad
có¿ nie chce mi sie tu pisac
có¿ nie chce mi sie tu pisac
hehe, cienias
Nie za³amuj mnie I siê
a bo wy na gg napierdalacie
Dokladnie, a ja sie tu qtwa produkuje wpizdziec
moto jest przelane z powodu niedogrzania, wiec najlepiej niech je zostawi na noc bez swiec, a swiece najlepiej nowe
Mozliwe ze potem zagada ale moim zdaniem cewka juz po dupie swoje dostala.
cewka juz po dupie swoje dostala.

No to potraktowaæ j± cewk± moczow±, albo zrobiæ jak Emil powiedzia³, ups, napisa³.
ups, napisa³.
pisze...
W wypadku nadmiernego wypalenia swiecy, odstep elektrod jest zwiekszony i cewka ma ciezko wyprodukowac tak dlugi luk el. Wtedy "meczy" sie (przebicia miedzyzwojowe) i przestaje produkowac wystarczajaco wysokie napiecie. Motto:mozesz szukac cewki.

Pierwsze s³yszê ¿eby cewki pada³y od zbyt du¿ej przerwy na ¶wiecy.

Emcio, moj± opiniê znasz zaczynaj od najprostszych rzeczy
No jacha . Takie by³o za³o¿enie przy cebrze i zaoszczêdzi³o mi wyjmowania ga¼ników, zdejmowania pokrywy zaworowej i szatan wie czego jeszcze
Bo zachcia³o Ci siê cebry - by³o nie zdradzaæ Fazerka
¯eby tylko tak siê psu³a to bêdzie git

[ Dodano: 2009-04-13, 20:31 ]
Zamienili¶my cewki miejscami i bez zmian.

Na szczê¶cie kilka minut pó¼niej uda³o siê znale¼æ usterkê. Ga¼nik wysun±³ siê z króæca i ³apa³ lewe powietrze.
Ga¼nik wysun±³ siê z króæca i ³apa³ lewe powietrze. Cytat: Obsun±³ siê w±¿ od do³adowania powietrza zasysaj±cy powietrze pod czach±.
w Twoim przypadku bedzie to pewnie cos innego tak jak to bylo z cebra
Mechaniku ty
Mechanik nie do zajebania
eMcio serdecznie Ci zycze tylko takich usterek do konca uzytkowania maszyn
mowilem ze bedzie popierdu³a
mowilem ze bedzie popierdu³a
Masz nosa cwaniaku
Podoba mie sie to mechanikowanie
Podoba mie sie to mechanikowanie
Wcale Ci sie qtwa nie dziwie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl