X
ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Zima idzie więc czas na .... polerowanie. Ja tam specem nie jestem ale ostatnio udało mi się przy pomocy papieru ściernego, krążka filcowego i pasty polerskiej, nadać nowy blask elementom aluminiowym. W sumie nie jest to trudne, wystarczy papier ścierny (różne grubości), trochę cierpliwości, pasta polerska i filc polerski. Na początek należy usunąć z polerowanego elementu wszelkie pozostałości lakieru i przedostanie się do "czystego" aluminium. Do tego celu używamy albo środka do usuwania lakierów lub "w miarę" grubego papieru (ale nie za grubego bo pozostawi spore rysy). Jak już usuniemy wszystko, to bierzemy drobniejszy papier i glancujemy, na koniec papier wodny i dalsza część glancowania. Efekt już powinien być widoczny. Jak już ręka zacznie Wam odpadać, weźcie pastę polerską i filc na wiertarę i ostateczny szlif. Pucu pucu i powinno się świecić jak psu.....
To taka laicka recepta. Jak ktoś ma większe doświadczenie to niech napisze bardziej szczegółowo. Extra by było gdybyście mieli zdjęcia. Ja obecnie żadnymi nie dysponuję.


To ja się pochwalę
Przyrządy:





Polerka faza ¼



Efekt:



Na razie tylko w motorynce.
Wysłany: 2 Grudzień 2007, 11:36
Autor: georg

Do polerki używam past polerskich o różnych "fazach "ścieralności.Najbardziej dostępne sa średnio ścieralne .Co do papieru sciernego to jaka grubość używacie do alu ???
Do lakieru uzywam 2000 czasami 1000 .
Wysłany: 2 Grudzień 2007, 14:20
Autor: grizzli

Fajny efekt na aluminium jest po szkielkowaniu. To takie piaskowanie szklanymi kulkami o różnej kalibracji. Niestety, aluminium oksyduje i trzeba to co jakiś czas powtarzac, chyba, że powierzchnie zabezpieczy sie przez anodowanie. Koszt w Poznaniu to ok 8 zł od elementu średniej wielkości. Robie to co roku.


Pawlo jak Ci się będzie w ferie nudziło do podeślę Ci elementy do polerki z mojej XJ-tki
Mocowanie stopek i tylny bagażnik.
Pozdrowionka
Pawlo jak Ci się będzie w ferie nudziło do podeślę Ci elementy do polerki z mojej XJ-tki
Mocowanie stopek i tylny bagażnik.
Pozdrowionka

Już mam zajęcie: m.in. polerowanie w XJ płetw i takich innych
Hehehe, ale cie ojciec wrobil, no nie . Andre, wstydzilbys sie
Może da się karnąć
Hehehe, ale cie ojciec wrobil, no nie . Andre, wstydzilbys sie

Nie w....dalaj się w rodzinne zamiłowania kałmuku jeden! Jak będziesz miał syna , to może będziesz się mógł wypowiedzieć ! A teraz MILCZ, bo nie znasz się na rzeczy w tym temacie !
hahahaha andre-wyzyskiwacz zdemaskowany
hahahaha andre-wyzyskiwacz zdemaskowany

Co Ty możesz wiedzieć? Jak Ty nawet nie wiesz o czym piszesz!!
Ja ostro spolerowałem całe uchwyty podnóżków tak że się można było w nich przejrzeć(metoda papier, filc, pasta). Niestety po kilku dniach cały efekt poszedł w cholerkę. Takie spolerowane alu rysuje się nawet od podeszw butów, a utlenia się szybciej niż włosy blondynki=]
Yelo z harybowni (musze go tu zaprosic ) tez wypolerowal te uchwyty, z tym ze u niego to sie trzyma. Nie wiem jak mu sie to udalo
Pamiętajcie o jednym, jak za długo przytrzyma się krążek to powstaje czarny lub matowy ślad ( przypalone aluminium ) którego nie da się usunąć. Żeby nie za szybko się utleniało po polerce na ostatnią warstwę dajcie Farecli G10 lub wosku i będzie trwalsze. Aha gdzie można dostac i za ile te krążki filcowe bo za chuny u siebie nie mogą znaleźć
pozdro Jaras
Krążki można po praktikerach znależć, ale je i tak o kant gaci rozbić bo wszędzie nie dojdziesz. Najlepsza metoda to papier 600 potem 1200 a w końcu pasta na szmatke i heja...aż do skutku (znaczy aż dziewcze przy pomocy polerowanego elementu będzie mogło się w drodze umalować bez użycia lusterka:)

P.S. A co to jest to Farecli?
Farreclla jest to pasta polerska oznaczenie G3 oznacza paste lekko ścierną natomiast G10 jest jeszcze drobniejsza i zawiera jakieś mleczko czy wosk w kazdym razie po wypolerowaniu zabezpiecza podobnie jak wosk przed zbyt szybkim utlenianiem elementów
Z ostatniej chwili. Prawdopodobnie do przygotowania powierzchni aluminiowych dobry jest druciak kuchenny (zamiast papieru ściernego). Łatwiej nim dotrzeć w ciężko dostępne miejsca i ma właściwości ścierne zbliżone do papieru ściernego.

Przetestujem to zobaczym.
Oto różnica między polerką ręczną (najdrobniejszy papier 1200) a polerką przy pomocy wiertarki i porządnego zestawu polerskiego.


Aluminium najlepiej przygotować szczotką włókninową AMED ew. AVFN firmy 3M, SIA lub Norton (zdziera nawet farbę proszkową) a potem mop polerski na kątówce i pasta PP50 (najlepsza do alu) trochę sucha ale daje najlepszą głębię na alu. Obroty w granicach 4tys.

Dominik, Grzesiek i kilka osób jeszcze widziało efekt zaledwie niecałych 2-godzin pracy przy rantach felg. Zdecydowanie głęboki połysk - materiał wyjściowy czarny proszek.

Moje doświadczenia są takie że wiertarką to można ew. dziurę wywiercić

Emcio slij te gadżety do mnie to odeśle Ci to zrobione ok.

Mip - daruj sobie z tym druciakiem, zrobisz sobie więcej kuku niż dobrego.
A ja trochę inaczej ale też o tarciu
Wiecie może czy da się wypolerować do pełnej przeźroczystości plastikową szybę Puig, która się przypadkiem trochę zmatowiła? Słyszałem takie historie ale nie wiem czy to prawda.
Szybę mam taką http://www.puig.pl/owiewk...olory-p547.html i generalnie cena zachęca do robótek ręcznych...

Emcio slij te gadżety do mnie to odeśle Ci to zrobione ok.

Ty lepiej się w końcu zajmij tymi kominami
jak wiadomo sporo zależy od szyby ale większość ma warstwę jakiegoś filmu wybłyszczającego powierzchnię czyli polerka może się słabo skończyć. Np. Biernaczek nasz tak się zawziął na szybę że udało mu się usunąć kawałek takiego filmu i ma piękny mat

[ Dodano: 2009-05-07, 20:17 ]
Ty lepiej się w końcu zajmij tymi kominami

kupiłem już drugą parę i na nich będę eksperymentował - jeszcze nie wiem jak je ugryźć. Przydałby się jeden totalnie rozjebany żeby zobaczyć co ma w środku i co można wydłubać utrzymując kulturkę...
Batman, zobacz to http://allegro.pl/item607...yb_xerapol.html

kupiłem już drugą parę i na nich będę eksperymentował - jeszcze nie wiem jak je ugryźć. Przydałby się jeden totalnie rozjebany żeby zobaczyć co ma w środku i co można wydłubać utrzymując kulturkę...
A co może mieć, przegrody . Młotek i dłuto w dłoń i do dzieła
Szybę mam taką http://www.puig.pl/owiewk...olory-p547.html i generalnie cena zachęca do robótek ręcznych... Na Allegro, albo Moto-Akcesoriach masz tańsze Puigi
Odświeżam, bo właśnie zakończyłem pracę nad moimi lagami Oczywiście jazda wszystkimi papierami od 400 do 2000, tylko, że przed 400 jechałem taką fajną siateczką do gipsu chyba (znalazłem w garage ) i dopiero tym udało mi się zetrzeć resztki oryginalnego lakieru, a przy okazji zmniejszyły się wszelakie wżery.

Fota przed (niestety taka, a nie inna)

Jakby co to te lagi są czyste

Fota prawie po, bo tylko jedna laga jest w pełni wypolerowana (zgadnijcie która )


Jak się uda to cyknę kilka fot aparatem, bo z telefonu to wiadomo, jakość średnia.

Linki do zdjęć, jeśli będzie jakiś problem z w/w
http://bikepics.com/pictures/1735415/
http://bikepics.com/pictures/1735414/
No Pablo, widzę że się przyłożyłeś do roboty. To teraz może i moje walniesz. Przecież masz wakacje a i kasiora by sie przydała na drobne wydatki
Ładnie, ładnie może jak się tak napatrze to kolektory u siebie wypoleruje, bo zbieram się już drugi sezon.
Kolektory lepiej walnąć czerwoną farbą żaroodporną
Kolektory lepiej walnąć czerwoną farbą żaroodporną

Do zacisków hamulcowych są różne kolory farb, można każdy kolektor na inny kolor walnąć
To teraz może i moje walniesz.

Walne, ale chyba młotem
Generalnie jest z tym dużo roboty, ja miałem o tyle dobrze, że na lagach były dosłownie resztki lakieru. Poza tym lagi są zrobione z bardzo twardego materiału co utrudnia polerke. Nie ma jeszcze takiego lustra jakbym chciał, ale i tak jest dużo dużo lepiej niż wcześniej
Kolektory lepiej walnąć czerwoną farbą żaroodporną
są różne kolory farb

Nie ma to jak kreatywne myślenie.
Kolega walnął u siebie czerwoną farbę na kolektory i wygląda zajebiście
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl