Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Ostatnio znalazlem na forum motocyklistow bardzo ciekawy artykul na temat docierania nowych motocykli.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Tak w dwoch slowach, autor twierdzi ze to co pisza w manualach to jedna wielka sciema i ze bardzo wazne jest aby od samego poczatku dawac ostro po garach, bo to wytwarza odpowiednio wysokie cisnienie potrzebne do prawidlowego ulozenia sie pierscieni w tlokach, dzieki czemu silnik jest szczelny i ma lepsze osiagi. Podobno pierwsze 30 km jest kluczowe. Ciekawy jestem co o tym mysla nasze tegie glowy forumowe .


Moja honza by³a tak docierana.
Jak j± krzybiel kupi³ (jako nówkê z salonu) to tak w³a¶nie robi³, ostro w palnik tylko byle nie przegrzaæ. No i oczywi¶cie na pocz±tku mineralny olej, i bardzo czêste wymiany.
I honza chodzi jak malina
Czyli ja jestem ZA a nawet ZA, ale z g³ow± to trzeba robiæ
Ja z bratem zawsze mówili¶my na to "sportowe docieranie " a tak powa¿nie, to nie mam do koñca zdania na ten temat, szczerze powiedziawszy, to wydaje mi siê ze w nowych sprzêtach nie ma ró¿nicy jak je siê dociera (nie mowie o skrajnych przypadkach ze kto¶ zacznie krêciæ do odcinki zaraz po odpaleniu) a ró¿nice w osi±gach czy ¿ywotno¶ci? pewnie jakies sa, tylko czy odczuwalne dla zwyk³ego u¿ytkownika ?
pewnie jakies sa, tylko czy odczuwalne dla zwyk³ego u¿ytkownika ? co najmniej 5km/h wiêcej przy mojej honzie


hmm, a mojemu s³u¿bowemu samochodzikowi nie pomog³o , by³ docierany na sportowo, tyle ze zmiany oleju nie by³y czêste tylko wed³ug serwisowki, czyli co 20000 km
nie mam do koñca zdania na ten temat,

To po huj posta piszesz
pewnie jakies sa, tylko czy odczuwalne dla zwyk³ego u¿ytkownika ?

Na tym forum nie ma zwyk³ych u¿ytkowników, tu s± sami twardziele, kozacy i madafakerzy, którzy odczuwaj± nawet najmniejsze mu¶niêcie piórka
Cytat: To po huj posta piszesz

po chuj, to pingwin w wodzie stoi
krzybiel, Ty te¿ merytorycznie i na temat , mo¿na by napisaæ " To po huj posta piszesz "

A tak na serio, to tak mo¿na docieraæ jak siê cz³ek zna na rzeczy i wie jaka jest aktualnie temperatura silnika. Ksi±¿ka u¿ytkownika z za³o¿enia ma byæ tak napisana, ¿eby by³a idiotoodporna. Szczególnie tyczy siê to Amerykanów, którzy musz± mieæ setki naklejek ostrzegawczych i informacyjnych, inaczej zawsze mo¿na s±dziæ siê ze sprzedawc±/producentem, ¿e nie poinformowa³ klienta o zagro¿eniach. Pewnie w g³ównej mierze z tego to wynika. Oszczêdzaj±c silnik na pocz±tku kole¶ zrobi gwarancyjne kilka tysiaków km, skroi siê go kilka razy na serwisie gwarancyjnym i tyle, a tak jak dotrzesz moto w kilka dni to gdzie zarobek na serwisie gwarancyjnym itp.?
Wszystko ma jakie¶ uzasadnienie i jak zwykle liczy siê zdrowy rozs±dek.
zdrowy rozs±dek.

ERROR 404
Oszczêdzaj±c silnik na pocz±tku kole¶ zrobi gwarancyjne kilka tysiaków km, skroi siê go kilka razy na serwisie gwarancyjnym i tyle, a tak jak dotrzesz moto w kilka dni to gdzie zarobek na serwisie gwarancyjnym itp.?
Wszystko ma jakie¶ uzasadnienie i jak zwykle liczy siê zdrowy rozs±dek.

A co ma piernik do wiatraka ! To czy kole¶ dotrze w kilka dni czy bêdzie dociera³ kilka miesiêcy nie zmienia faktu, ¿e na serwis gwarancyjny i tak musi je¼dziæ.
A co ma piernik do wiatraka
A ma Za³ó¿my, ¿e masz wadê fabryczn± korbowodu lub czego¶ tam. Docierasz ostro silnik w pierwszym tygodniu i co¶ pad³o. Teraz mechanior w serwisie oceniaj±c zu¿ycie poszczególnych elementów powie Ci, ¿e sam jeste¶ sobie winien bo zbyt mocno przeci±¿a³e¶ silnik i nie przestrzega³e¶ zasad z ksi±¿ki u¿ytkownika i ka¿dy bieg³y to potwierdzi. A ty teraz siê pa³uj i udowodnij, ¿e jest inaczej.
Tak czy inaczej ja bym nie ryzykowa³ z nowym moto utraty gwarancji, co innego w przypadku silnika wyremontowanego. Je¶li kto¶ startuje w zawodach i ka¿de dodatkowe 5km/h siê liczy to mo¿e ma sens ale dla zwyk³ego usera w±tpiê.
Zreszt± ja takiego problemu nie mam i nie bêdê mia³ bo na nowy motocykl jeszcze d³ugo nie bêdê móg³ sobie pozwoliæ
Teraz mechanior w serwisie oceniaj±c zu¿ycie poszczególnych elementów powie Ci, ¿e sam jeste¶ sobie winien bo zbyt mocno przeci±¿a³e¶ silnik i nie przestrzega³e¶ zasad z ksi±¿ki u¿ytkownika i ka¿dy bieg³y to potwierdzi. A ty teraz siê pa³uj i udowodnij, ¿e jest inaczej. Ale kolega MIP-ie pierdoli g³upoty . Jak ten mechanik z bieg³ym w³±cznie stwierdz± ¿e pa³owa³e¶ ? Po kolorze kolanek wydechu czy z fusów po herbacie ? Jak bym us³ysza³ taki tekst w serwisie bo najpierw bym ich ob¶mia³, a jak by nie pomog³o sprawa do s±du konsumenckiego lub powszechnego.

A tu nawet nie chodzi o te 5 km/h (chocia¿ w³a¶ciwie dlaczego nie ), ale tak¿e o mniejsze zu¿ycie paliwa i wbrew pozorom wiêksz± trwa³o¶æ silnika.
Wspó³czesne silniki docierane w sposób zalecany przez fabrykê nigdy tak naprawdê siê nie docieraj± (chodzi g³ównie o uk³ad trok - cylinder).
uk³ad trok - cylinder

w trok? wte troki co to dupe mozna wziac?
w pojazdach mechanicznych produkowanych w dzisiejszych czasach silniki docierane s± przed zamontowaniemdo pojazdu w fabryce na hamowni

a jak juz sie dociera silnik samemu to jest zasada ze trzeba jezdzic w ca³ej skali obrotów,czyli spoko i w palnik tak i tak

dziekuje pozdrawiam
w trok? wte troki co to dupe mozna wziac?
W trok-i to £UPY kolego Kiciolu zgodnie z piosenk±: £uki w juki a ³upy wsi±¶æ w troki

Np ³upem wk³adanym w trok-i mo¿e byæ cebula

Na tym forum nie ma zwyk³ych u¿ytkowników, tu s± sami twardziele, kozacy i madafakerzy, którzy odczuwaj± nawet najmniejsze mu¶niêcie piórka

Hmm, no kto muska ten li¿e ! A Ty to :twardziel,kozak czy te¿ madafaker ???
Ale kolega MIP-ie pierdoli g³upoty . Jak ten mechanik z bieg³ym w³±cznie stwierdz± ¿e pa³owa³e¶ ?
No jak? Pewnie po zu¿yciu czê¶ci. Mo¿e po zu¿yciu pier¶cieni? Czy docieranie nie polega na spasowaniu pier¶cieni z g³adzi± cylindra?
Zreszt± jak napisa³em wy¿ej to teoretyzowanie.
Poni¿ej dla wnikliwych t³umaczenie na polski (ca³kiem sensowne) "sportowego" docierania z innego forum:
http://peb.pl/problemy/29...mana-dlugi.html
Zreszt± jak napisa³em wy¿ej to teoretyzowanie.

no to kiego chuja sie oglaszasz, no pytam, kiego?
kiciol, bo lubiê sobie teoretyzowaæ i cebula Ci do tego
to sie poteoretyzuj na kartce papieru a nie na tym kurwa technicznym forumie!
no co¿, skoro ju¿ tu jestem, to napiszê...
Najlepiej kupiæ dotarte moto
wiem kto takie sprzedaje
Ja

A kupiê te¿ dotarte ¯eby nie by³o

No jak? Pewnie po zu¿yciu czê¶ci. Mo¿e po zu¿yciu pier¶cieni?

Widzê MIPu¶, ¿e maechanika w serwisie traktujesz jak ksiêdza na spowiedzi. Kochany Ojcze, ja MIP zapierdala³em moim nowym sprzêtem jak opêtany przez diab³a, ci±gn±³em go na ka¿dym biegu a¿ do odciêcia, ogólnie zjeba³em go jak star± szmatê, a teraz przepraszam za grzechy i nie chce naprawy gwarancyjnej, bo to moja wina, tylko moja wina Ty frajer jeste¶, a nie konsument. O docieraniu pewnie masz pojêcie, dupy po sraniu
krzybiel, skoro znasz tak dobrze techniki docierania, to mam pro¶bê ¿eby¶ napisa³ jaka¶ konstruktywna opinie do chuja wac³awa, bo ju¿ kurwa nie wiem jak docieraæ taka nowa maszynê, a ca³kiem mo¿liwe ze nie d³ugo stanê siê takowej posiadaczem
a ca³kiem mo¿liwe ze nie d³ugo stanê siê takowej posiadaczem
a ly¿ka na to niemo¿liwe

ale oby tak by³o, bo Dl-em jeszcze nie je¼dzi³em
to mam pro¶bê ¿eby¶ napisa³ jaka¶ konstruktywna opinie do chuja wac³awa

buuubel pan do ciebie!
buuubel pan do ciebie

ooooo nie kiciol, to potwarz
buuubel pan do ciebie

Kiciol co¶ bierze chyba
Dzieki Tomek za chociaz jedn± konkretn± odpowiedz. To i tak o jedn± wiecej niz sie spodziewalem.

P.S. Krzybiel, na tym forum ludzi znajacych sie na mechanice mozna policzyc na palcach jednej reki. Jako jeden z nich moglbys chociaz sprobowac podzielic sie czesci± tej wiedzy z reszt±, zamiast tylko wymyslac coraz to nowe docinki. Pozdrawiam

P.S. Krzybiel, na tym forum ludzi znajacych sie na mechanice mozna policzyc na palcach jednej reki. Jako jeden z nich moglbys chociaz sprobowac podzielic sie czesci± tej wiedzy z reszt±, zamiast tylko wymyslac coraz to nowe docinki. Pozdrawiam

No dobra, dobra, co siê tak obra¿acie jak panienki

Co do docierania, to moja rada jest taka ( sprawdzone ju¿ na 3 nowych moto, w tym jeden by³ mój ):

1. Odpalamy nowiótkie moto i od razu jedziemy, nie czekamy a¿ siê rozgrzeje, jak to wszyscy na forach radz±.
2. Na pocz±tku delikatnie, do po³owy obrotomierza na ka¿dym biegu, a¿ silnik osi±gnie optymaln± temperaturê pracy ( ka¿de moto ma inn± ). Kiedy mamy wiedzieæ, ¿e zosta³a ju¿ ona osi±gniêta, wtedy kiedy temp. stoi w miejscu i ju¿ nie ro¶nie.
3. Teraz zaczynamy prawdziwe docieranie, najlepiej robiæ to na trasie, ze wzglêdu na dobre ch³odzenie, miasto siê nie nadaje.
4. Krêcimy moto na ka¿dym biegu do odciêcia, jedziemy na najwy¿szym biegu z du¿± prêdko¶ci± jakie¶ 3 minuty i ostro redukujemy na sam dó³. I od nowa to samo,
5. Gdy zrobimy tak pierwsze 50 km wymieniamy filtr plus olej.
6. Dalej docieramy moto w sposób identyczny jak powy¿ej, czyli palnik na ca³ego i redukcje.
7. 200km przebiegu, wymiana filtra plus oleju.
8. Dalej docieramy ostro do przebiegu 1000km, wtedy mamy obowi±zkowy przegl±d gwarancyjny ( oczywi¶cie nie wspominamy o naszych samodzielnych wymianach, szczególnie dotyczy to kolegi MIPa).
9. Po wymianie oleju i filtra przez servis wstawiamy w palnik naszemu nowemu nabytkowi do nastêpnego obowi±zkowego przegl±du servisowego, zazwyczaj przy 6000km.

Ot, i ca³a filozofia.

Daje moje s³owo, ¿e po tym zabiegu moto ma lepsze przyspieszenia i prêdko¶æ max.
Sprawdzone na honda cbf, honda hornet 2007, yamaha R1.

ZApomnia³em podaæ jaki olej w czasie docierania !!!
Stosujemy olej mineralny, np: Valvoline Motorcycle 4T SAE 20W-50, MOTUL 3000 20W-50 4T lub ka¿dy inny motocyklowy olej mineralny do czterosuwów z mokrym sprzêg³em.
Po drugiej obowi±zkowej wizycie w serwisie przy 6000km, nastêpn± wymianê przy 12000km, lejemy ju¿ olej full syntetyk.
A olej, jaki olej napisz !!!!!
rzepakowy
rzepakowy Pierdolnij siê w swój g³upi ³eb.
Krzybiel napisa³ po kolei jak i co nale¿y robiæ, zapomnia³ tylko wspomnieæ o rodzaju oleju. Ja na to zwróci³em uwagê.
A Twoje g³upie komentarze wsad¼ sobie w dupê
No i teraz rozumiem, konkretnie opisane co i jak , choæ te sprzêty o których napisa³e¶, to wszystkie maja cztery gary w rzêdzie, ciekaw jestem czy tak samo pozytywnie takie docieranie, zadzia³a na dwa gary w uk³adzie V ?
Grzesiek, nie ma znaczenia czy dwa gary czy cztery, czy nawet jeden. Mo¿e byæ rz±dowy, V a nawet boxer, wsjo rawno
TomaszB: a ty sobie wsad¼ g³êboko w dupê butelkê oleju i to obojêtnie jakiego nie wiem nie znam siê, ale zapewne nie odczujesz ró¿nicy czy bêdzie to butelka po motulu czy mobile 1
DeGie sympatyczny kolego, albo nie sympatyczny. Chcesz pojechaæ ostro, za³ó¿ sobie temat do pierdolenia. A tutaj daj tym którzy chc± siê czego¶ dowiedzieæ spokojnie dyskutowaæ. Czy jasno siê wyra¿am ?
Zapomnia³em napisaæ jaki olej u¿ywamy do ostrego docierania. I tu zapewne Was zaskoczê Stosujemy olej mineralny, np: Valvoline Motorcycle 4T SAE 20W-50, MOTUL 3000 20W-50 4T lub ka¿dy inny motocyklowy olej mineralny do czterosuwów z mokrym sprzêg³em.
Po drugiej obowi±zkowej wizycie w serwisie przy 6000km, nastêpn± wymianê przy 12000km, lejemy ju¿ olej full syntetyk.
No chyba, ¿e mamy nick DeGie, wtedy docieramy sprzêta na rzepakowym i jedzie jak komarek. Ale jemu to i tak wsio ryba, bo siê nie zna
hmm, czyli je¿eli dobrze rozumiem Krzybiel, to po odebraniu sprzêta z salonu, czy tez po pierwszym przegl±dzie, powinienem przed jazd± wymieniæ olej na mineralny ?
hmm, czyli je¿eli dobrze rozumiem Krzybiel, to po odebraniu sprzêta z salonu, czy tez po pierwszym przegl±dzie, powinienem przed jazd± wymieniæ olej na mineralny ?
najlepiej od razu i zaraz potem po 50km, wiem, ¿e to kosztowne ale daje rezultaty, wybór nale¿y do w³a¶ciciela, ale mi³o jest jak gnasz na autostradzie takim samym sprzêtem jak kumpel i zaczynasz go wyprzedzaæ, a on ju¿ nie mo¿e
kurde, chyba siê skusze ale jak mi siê rozjebie taka nówka maszynka z salonu, to ja tam do was przyjadê z p³atnymi zabójcami i miotaczem ognia oraz granatami

Oczywi¶cie muszê jeszcze poczekaæ na sprzêt, ale jak tylko go bêdê mia³ i rozpocznê procedurê docierania, to poinformuje o efektach
Napisa³bym swoje zdanie na ten temat, ale wolê poczekaæ, a¿ zaczniecie ok³adaæ siê po ryjach i siê pozabijacie.
A na powa¿nie, to s³ysza³em ju¿ nie raz opinie od ludzi, którzy znaj± siê na rzeczy (sam testów nie robi³em), ¿e metoda "wstawiania w pizdê" przynosi niez³e efekty, tylko trzeba mieæ serce z kamienia i nerwy jak postronki, ¿eby w czasie docierania swojego nowego sprzêta nie odjechaæ na zawa³

No dobra, dobra, co siê tak obra¿acie jak panienki

Co do docierania, to moja rada jest taka ( sprawdzone ju¿ na 3 nowych moto, w tym jeden by³ mój ):

1. Odpalamy nowiótkie moto i od razu jedziemy, nie czekamy a¿ siê rozgrzeje, jak to wszyscy na forach radz±.
2. Na pocz±tku delikatnie, do po³owy obrotomierza na ka¿dym biegu, a¿ silnik osi±gnie optymaln± temperaturê pracy ( ka¿de moto ma inn± ). Kiedy mamy wiedzieæ, ¿e zosta³a ju¿ ona osi±gniêta, wtedy kiedy temp. stoi w miejscu i ju¿ nie ro¶nie.
3. Teraz zaczynamy prawdziwe docieranie, najlepiej robiæ to na trasie, ze wzglêdu na dobre ch³odzenie, miasto siê nie nadaje.
4. Krêcimy moto na ka¿dym biegu do odciêcia, jedziemy na najwy¿szym biegu z du¿± prêdko¶ci± jakie¶ 3 minuty i ostro redukujemy na sam dó³. I od nowa to samo,
5. Gdy zrobimy tak pierwsze 50 km wymieniamy filtr plus olej.
6. Dalej docieramy moto w sposób identyczny jak powy¿ej, czyli palnik na ca³ego i redukcje.
7. 200km przebiegu, wymiana filtra plus oleju.
8. Dalej docieramy ostro do przebiegu 1000km, wtedy mamy obowi±zkowy przegl±d gwarancyjny ( oczywi¶cie nie wspominamy o naszych samodzielnych wymianach, szczególnie dotyczy to kolegi MIPa).
9. Po wymianie oleju i filtra przez servis wstawiamy w palnik naszemu nowemu nabytkowi do nastêpnego obowi±zkowego przegl±du servisowego, zazwyczaj przy 6000km.

Ot, i ca³a filozofia.

Daje moje s³owo, ¿e po tym zabiegu moto ma lepsze przyspieszenia i prêdko¶æ max.
Sprawdzone na honda cbf, honda hornet 2007, yamaha R1.

ZApomnia³em podaæ jaki olej w czasie docierania !!!
Stosujemy olej mineralny, np: Valvoline Motorcycle 4T SAE 20W-50, MOTUL 3000 20W-50 4T lub ka¿dy inny motocyklowy olej mineralny do czterosuwów z mokrym sprzêg³em.
Po drugiej obowi±zkowej wizycie w serwisie przy 6000km, nastêpn± wymianê przy 12000km, lejemy ju¿ olej full syntetyk.
Podziekowal
Podziekowal

Nie ma za co
Jak bêdziesz mia³ jeszcze jakie¶ pytania, s³u¿ê pomoc±, pisz na PW.
Tak sobie czytam te "recepty" na "docieranie" moto i mnie krew zalewa. Panowie w³±cznie z autorem tekstu od którego zacz±³ siê ten post. Czy Wy naprawdê my¶licie ¿e wspó³czesne silniki s± zrobione jak q...wa WSK-a i trzeba z ni± siê jebaæ przed dwa lata co by siê nie rozpieprzy³a? Czy naprawdê macie zdanie o nowych silnikach spalinowych ¿e podobnie jak w wsk t³oki maj± luzu 5mm w cylindrze, a pier¶cienie z nierównymi krawêdziami trzeba delikatnie traktowaæ przez pierwsze 5-10-15 tys km. ¿eby siê dotar³y??? I jeszcze ten olej super mineralny

Ku¼wa niby motocykli¶ci wiêc zacniejsza i bardziej ¶wiat³a czê¶æ kierowców, a teki bzdety ³ykaj±...

PS. Dla docieraj±cych. S³ysza³em ¿e jak zar¿n±æ barana i skrobiæ krwi± wydechy to lepiej chodzi, a jak pierwszy kurs zrobi siê z dziewic± to w szczê¶ciu na drodze pomaga.

. S³ysza³em ¿e jak zar¿n±æ barana i skrobiæ krwi± wydechy to lepiej chodzi, a jak pierwszy kurs zrobi siê z dziewic± to w szczê¶ciu na drodze pomaga.

Rozumiem, Kalina, ¿e zarzynanie mamy zacz±æ od siebie. Tylko powiedz mi, kochany, sk±d ja mam dziewicê wytrzasn±æ Bo u nas wszystkie wyginê³y.Mo¿e masz jakie¶ wej¶cia w swojej okolicy.
i mnie krew zalewa POGOTOWIE !!!, pogotowie wzywaj jak ciê krew zalewa (999 lub 112 z komórki)
niby motocykli¶ci wiêc zacniejsza i bardziej ¶wiat³a czê¶æ kierowców pewnie ty to jeste¶ motocyklista, a my tylko u¿ytkownicy

A tak na powa¿nie. Jak bêdziesz mia³ jakie¶ osobiste do¶wiadczenia w temacie to siê wypowiadaj, jak chcesz sobie poteoretyzowaæ to zapraszam na te "mondre" fora typu haryba czy FM. Chocia¿ akurat na FM ten temat by³ szeroko omawiany i co co wiedz± co nieco o temacie ( z praktyki a nie teorii) wypowiadali siê raczej za.
Tak sobie czytam te "recepty" na "docieranie" moto i mnie krew zalewa.

I niech Ciê ta krew zalewa dalej teoretyku! Moje rady nie s± z ksiê¿yca, tylko z w³asnych do¶wiadczeñ, motocykli nowych zakupionych w salonach oraz z porównañ ich z takimi samymi modelami z tych samych roczników. Jak chcesz dowodów, to zapraszam ale uprzedzam, ¿e jak wyjdzie na moje to wpierdal masz gwarantowane
róbta co chceta misiu

Je¶li chodzi o fora internetowe i opinie wyg³aszane na nich to czasem ciê¿ko oceniæ je inaczej ni¿ kó³ka wzajemnej adoracji kretynów teoretyków z banialukami takimi ¿e ³eb pêka.

Z tym docieraniem jak ze wszystkim, chcesz docieraj swoja honde jeszcze 15 lat. Ja tego nigdy nie robi³em i nie bêdê robi³.

Jak to mówi± jeden lubi zapach pomarañczy, a drugi jak mu nogi ¶mierdz±
Jak chcesz dowodów, to zapraszam ale uprzedzam, ¿e jak wyjdzie na moje to wpierdal masz gwarantowane

rozumiem ¿e jak nie wyjdzie na twoje i siê oka¿e ¿e taniec docierania daje warto¶ci niemierzalne to wracasz na piechote o sromotnym "wpierdal"-u nie wspominaj±c?

rozumiem ¿e jak nie wyjdzie na twoje i siê oka¿e ¿e taniec docierania daje warto¶ci niemierzalne to wracasz na piechote o sromotnym "wpierdal"-u nie wspominaj±c?

S³uchaj kalinka, jak krzybiel co¶obiecuje, to krzybiel dotrzymuje, wiêc nie pierdol tylko zapraszam, bo ju¿ nie mogê siê doczekaæ, a¿ skopiê Ci dupsko

S³uchaj kalinka, jak krzybiel co¶obiecuje, to krzybiel dotrzymuje, wiêc nie pierdol tylko zapraszam,

Hmmm... ?

Hmmm... ?

Ty andrew ju¿ nie kombinuj
Tak sobie czytam te "recepty" na "docieranie" moto i mnie krew zalewa. Panowie w³±cznie z autorem tekstu od którego zacz±³ siê ten post. Czy Wy naprawdê my¶licie ¿e wspó³czesne silniki s± zrobione jak q...wa WSK-a i trzeba z ni± siê jebaæ przed dwa lata co by siê nie rozpieprzy³a? Czy naprawdê macie zdanie o nowych silnikach spalinowych ¿e podobnie jak w wsk t³oki maj± luzu 5mm w cylindrze, a pier¶cienie z nierównymi krawêdziami trzeba delikatnie traktowaæ przez pierwsze 5-10-15 tys km. ¿eby siê dotar³y??? I jeszcze ten olej super mineralny

Ku¼wa niby motocykli¶ci wiêc zacniejsza i bardziej ¶wiat³a czê¶æ kierowców, a teki bzdety ³ykaj±...

PS. Dla docieraj±cych. S³ysza³em ¿e jak zar¿n±æ barana i skrobiæ krwi± wydechy to lepiej chodzi, a jak pierwszy kurs zrobi siê z dziewic± to w szczê¶ciu na drodze pomaga.

Wal sie
Do kogo to powiedziales ?

chyba do siebie hihihihihihi
bêdzie walka?? gdyby to by³y kobiety, to móg³bym tanio kisiel z gellwe za³atwiæ, a tak... eee tam.

Ty andrew ju¿ nie kombinuj

Ja ? Andrew ? Ju¿ ? Nie ? ple, ple ? ! Nie mam zamiaru ! Obiecanki cacanki a innym ..... dzban wodê nosi³ ... , mo¿e co ?

pozdro

wiadomo kto i kogo

pierdoliæ te¿ wiadomo kogo i co ??? I cyngle
nie gry¼æ siê koty

trochê odemnie do temata
jak zapewne wiecie dorobi³em siê dwóch sprzêtów mianowicie GSX-R K6 i K8, K6 jak to 2006 ju¿ dotarte i chodzi tak se za to K8 mia³o ustawione ¶ciêcie na 5ty¶ obr. nie mam pojêcia po ki grzyb ale jak je zwioz³em to ¶ciêcie przeregulowa³em na 14500 da³em nowy olej i filtr i zrobi³em przesterowanie wycinaj±ce ograniczenie mocy na pierwszych 4 biegach + PC(power commander) moc moto wzros³a znacznie , wydechów niet wiêc ³adnie chuczy i nie ma oporów z oddychaniem. Moto ci¶nie ztrasznie , na dzieñ dobry dostaje zdrowo ognia i nic siê z nim nie dzieje za to K6 o tych samych parametrach od 200km/h zostaje mega w tyle - przyspieszenie V-max jest mega lepsze - jedyne na co trzeba zwróciæ uwagê to rozgrzanie moto, w K6 na zimnym jeb³em po obrotach i wyplu³o uszczelkê spod filtra oleju

tak wiêc moim zdaniem :
- rozgrzaæ moto
- dawaæ w palnik i siê nie cackaæ

sory za mo¿e nizbyt spójn± odpowied¼ ale ledwo widzê (kolega mia³ urodziny)
pozdro
pogrzeba³em troche, poczyta³em i znalazlem jeszcze cos takiego: http://www.dynotech.pl/Artykuly/1Docieranie.doc
nie gry¼æ siê koty

Jakie kurwa koty ?????? Oj, ojjjjjjjj Jaro siê spotkamy, se wyja¶nimy: Kto mo¿e byæ, kto jest, a kto by móg³ byæ KOTEM !!! Czekaj no !!!
andrewyamaha, je¶li kot, to Ty ju¿ taki bardziej wylinia³y
Andrew je¶li bêdziem wyja¶niaæ spo¿ywaj±c to chêtnie
a wiperdziel i tak siê nale¿y za kociarstwo.
Andrew je¶li bêdziem wyja¶niaæ spo¿ywaj±c to chêtnie

Inaczej nie widzê ! Spo¿ywaæ trza, póki mo¿na !

I jebane mik ooo ³ajki !
Cholera, przeczyta³em temat jako "Hand Break" i ju¿ siê ucieszy³em ¿e co¶ dla mnie
Jeszcze nie raz bêdziesz na tym forum zaskoczony.
Hand Break
Hehe, ¿e hamowaæ mo¿na nog±, to wiedzia³em, nawet stosowa³em jak mi w rowerze hamulców brakowa³o... Ale ¿eby rêcami? Hamowaæ?

To jak u jaskiniowców Flinstonów, tylko ¿e odwrotnie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl