ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

Yellow!!!

Podczas ostatniej wizyty w zaprzyjaznionym serwusie motocyklowym prowadzilem luzne dywagacje z szefem serwisu nt. niedostatecznej wydajnosci przedniego hamulca w Divvy. Kolo powiedzial mi, ze dobrym pomyslem mogloby byc zastapienie oryginalnych plywajacych zaciskow dwutloczkowych zaciskami stalymi czterotloczkowymi z TDM 900 (podobno mocowanie do lagi jest identyczne).
W tym wypadku pojawia sie jednak temat plywajacych tarcz hamulcowych - nie orientuje sie ktos z Was, czy te z TDM 900 "podejda" na felge Diversion pod sruby i srednica? A jesli nie z TDm 900, to moze z jakiej innej Yamci??

A tak w ogole, co myslicie o takim rozwiazaniu?? Przewody w oplocie juz mam (HEL), ale i tak uwazam, ze przedni hampel w Divvy powinien byc mocniejszy jak dla moto wazacego 280 kg...


Bardzo ważna sprawa to dobór klocków hamulcowych.
Nawet wydajny układ na kiepskich klockach będzie spowalniał a nie hamował. Przekonałem sie tym kiedyś w mojej XJ. Zmieniłem klocki z GoldFrenów na EBC i XJ hamowała jak wściekła. Kończyły się szybciej no ale coś za coś..

Jak chcesz kombinować to zawsze możesz całe zawieszenie i koła z innego motocykla rzełozyć
Wydaje mi się jednak,że hamulce w dużej Divie są dostosowane do jej osiągów i masy.
Z tym zawieszeniem to nie głupi pomysł, ja kiedyś do staruszka gpz 1100 uni track założyłem zawieche razem z heblami od jakiegoś sporta i moto nabrało zupełnie innego charakteru, tylko tyl sie juz nie kleil tak jak powinien
powiedz ze byles w 'boosterze' hmm, tak jak chlopaki piszą, wsadz sobie miękkie klocki i dobrze odpowietrz układ. skoro masz oplot, powinna stawac w miejscu.
diva 900 nie ma plywajacych tarcz?? czyli ma zaciski ala diva 600 sprzed 98 mam rozumiec?
mam tdm850 3vd, pływające tarcze, zaciski 4 tłoczkowe, i powiem szczerze, potrafi na suchym asfalcie zablokowac koło całkiem nieźle
zacznij wiec od klocków, najtanszy sposób, tak jak Leoś pisze, miękkie sie beda wbijac w tarcze, a co za tym idzie, nie zedrą jej tylko same siebie


powiedz ze byles w 'boosterze'

Mozesz uznac, ze to powiedzialem

diva 900 nie ma plywajacych tarcz?? czyli ma zaciski ala diva 600 sprzed 98 mam rozumiec?

Divvy 900 ma stale tarcze hamulcowe + plywajace dwutloczkowe zaciski.

mam tdm850 3vd, pływające tarcze, zaciski 4 tłoczkowe, i powiem szczerze, potrafi na suchym asfalcie zablokowac koło całkiem nieźle

W GSX750F tez mialem 4-tloczkowe zaciski stale + plywajace tarcze i uwazam, ze hample byly sporo lepsze niz w Divvy, choc tam nie mialem oplotu - co prawda moto bylo o 50 kg lzejsze od Divvy...
Zaczne od przegladu calosci hamulcow, nowe klocki, wymienie zestawy naprawcze tloczkow i pompy, zaleje swiezym plynem, odpowietrze na cacy i bedzie chwila prawdy
nowe klocki
Tylko pamiętaj...mintkie mają być
nowe klocki
Tylko pamiętaj...mintkie mają być

To co polecacie, zeby mintkie bylo??
Np. EBC z serii HH , SBS z serii HS.

Kupiłem kiedyś GoldFreny i raz,że klocek był niedokłądnie wykonany - wymiary (podpiłowałem kapke stalową częśc i siadło w końcu) ale wywaliłem je po połowie sezonu.
Nie hamowały tylko spowalniały, na tarczy pojawiły się pierwsze głębsze rysy..kapota jednym słowem. Zraziłem się do tej firmy.

Divvy 900 ma stale tarcze hamulcowe + plywajace dwutloczkowe zaciski.

Zacznij od zmiany zaciskow bo masz chyba od starej xjoty

Divvy 900 ma stale tarcze hamulcowe + plywajace dwutloczkowe zaciski.

Zacznij od zmiany zaciskow bo masz chyba od starej xjoty

A jakie wg Ciebie zaciski ma "nowa" xjota??

A jakie wg Ciebie zaciski ma "nowa" xjota??
Nowa xjota czyli dywersja ma wedlug mnie zaciski czterotloczkowe
Ale pierdolisz.
Jak masz jedną tarczę to masz zacisk z 2 tłoczkami pływający
Czyli co, tłoczki są tylko z jednej strony tarczy?
.
W takim razie zwracam honor, nie wiedzialem o takich cudach
http://moto.allegro.pl/it...version_94.html
Tu widać,że tłoczki są z jednej strony.
Takie zaciski ma też np. GS.
http://moto.allegro.pl/item456664576_zacisk_hamulca_przod_yamaha_xj_600_diversion_94.html
Tu widać,że tłoczki są z jednej strony.
Takie zaciski ma też np. GS.

Leon ma 100% racji.

Jak jest stala tarcza, to musi byc zacisk plywajacy - wtedy przesuwa sie on wzgledem tarczy na boki, zeby utrzymywac luz i nie blokowac hamulca. Tloczki sa wtedy z jednej strony tarczy, przeciwlegly klocek hamulcowy siedzi w zacisku na stale.

Czterotloczkowe (czy szeciotloczkowe) zaciski sa montowane na sztywno do lagi, maja tloczki po obu stronach zacisku, oba klocki sa wtedy dociskane do PLYWAJACEJ tarczy - tarcza nie jest mocowana do kola na sztywno, tylko osadzona na specjalnych pierscieniach pozwalajacych tarczy na pewien luz poosiowy.
Czyli co, tłoczki są tylko z jednej strony tarczy?
Tak. Z czego zazwyczaj jeden tłoczek po dłuższej eksploatacji się zapieka i masz jednotłoczkowe
Zamiast kombinować jak koń pod górkę z wymianą zacisków od innego modelu, najpierw (jeśli oczywiście tego jeszcze nie zrobiłeś) rozebrałbym zaciski na części pierwsze, wyczyścił i złożył ponownie. Założyłbym również miękkie klocki, np EBC. Przeprowadzałem taką operację w kwietniu. Po zdjęciu zacisków i wciśnięciu hamluca okazało się, że tak naprawdę porusza się po 1 tłoczku w każdym zacisku, a kolejne dwa są niemal nieruchome. Wyczyściłem je (specjalnym preparatem w sprayu), wyczyściłem tarcze, założyłem nowe klocki EBC (oczywiście przed założeniem nasmarowałem je smarem miedziowym) i .... efekt powalający. Koło da się da zablokować dwoma palcami na klamce. Nie ma żadnego porównania. Prawie się pod domem glebnąłem jak testowałem skuteczność. Jedynie dozowalność hamowania mogłaby być lepsza, ale to da się osiągnąć jedynie zmianą oplotu, a na razie mi się nie chce tego robić Także śmiem twierdzić że większość użytkowników po prostu nie zdaje sobie sprawy z tego że hamulce ich Div 900 mogą być skuteczniejsze.
Jak jest stala tarcza, to musi byc zacisk plywajacy
Nie musi.
Przkład Yamaha XJ 600 51J stała tarcza stałe zaciski z dwoma tłoczkami z jeden i drugiej strony zacisku i np.. MZ 150/250/251 itp..
i np.. MZ 150/250/251
Leon, proszę Cię...
Leon ma rację, Janina 51j właśnie tak ma , a wiem, bo mam taką w stajni
etka ma tak samo baaa tdm z tyłu ma to samo, podobnie jak mała diva - stale tarcze - stałe tłoczki po obu stronach
Ja pierdziu, przyjrzałem się dziś jajku i tez mam tłoczki z jednej strony. A jeżdżę już z pól roku . Ale to dlatego ze hamulcom nic nie dolega wiec nie zaglądałem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl