ďťż

Forum eportal / Strona: omnie.php

photo

No więc już wiadomo. Na dakar wybiera się 14 polskich ekip.
Cytat:
Cytat: W gronie zawodników przyjętych na listę zgłoszeń znalazło się czterech polskich motocyklistów - Jacek Czachor, Marek Dąbrowski, Jakub Przygoński i Krzysztof Jarmuż (wszyscy na KTM)
źródło www.autoklub.pl

PROGRAM RAJDU
5.1 Lizbona - Portimao 486 km (OS 120 km)
6.1 Portimao - Malaga 535 km (OS 60 km)
7.1 Nador - Er Raszidia 717 km (OS 372 km)
8.1 Er Raszidia - Warzazat 584 km (OS 356 km)
9.1 Warzazat - Guelmim 834 km (OS 498 km)
10.1 Guelmim - Smara 625 km (OS 454 km)
11.1 Smara - Atar 829 km (OS 619 km)
12.1 Atar - Nawakszut 531 km (OS 450 km)
13.1 przerwa w Nawakszut
14.1 Nawakszut - Nouhadibou 648 km (OS 525 km)
15.1 Nouhadibou - Atar 685 km (OS 552 km)
16.1 Atar - Tidjikja 692 km (OS 524 km)
17.1 Tidjikja - Kiffa 531 km (OS 398 km)
18.1 Kiffa - Kiffa 515 km (OS 484 km)
19.1 Kiffa - St Louis 757 km (OS 301 km)
20.1 St Louis - Dakar 304 km (OS 23 km)


No i po wszystkiemu. Dakar odwołany z powodu zagrożenia terrorystycznego. Takiej sytuacji nie było od 1979 roku. Nie wyobrażam sobie wkurwienia zawodników, którzy cały sprzęt zatargali na start.
Cytat: "Z powodu obecnego napięcia politycznego i zamordowania czterech francuskich turystów, ale przede wszystkim z winy bezpośrednich gróźb skierowanych w stronę rajdu przez organizacje terrorystyczne, ASO nie mogło podjąć innej decyzji, jak tylko odwołanie rajdu" - czytamy w oświadczeniu Amaury Sport Organisation.

"Dakar jest symbolem, a symboli nie da się zniszczyć. Odwołanie edycji 2008 nie stawia pod znakiem zapytania przyszłości Dakaru. Od 2009 zaproponujemy nową przygodę dla wszystkich entuzjastów rajdów terenowych. W najbliższych miesiącach ASO opracuje projekt trasy, wierne swojemu zaangażowaniu i pasji dla sportu".
Slyszałem dzisiaj w radio
Najbardziej szkoda zawodników, te przygotowania, wyzeczenia, treningi, to bardzo ciężka praca... A do tego ilu finansowało start z własnej kieszeni
Nie chce tego komentować ale musze: Kur.......... co za chamstwo.

Niszczyć Terroryzm


Nie wyobrażam sobie wkurwienia zawodników, którzy cały sprzęt zatargali na start.

A jakie straty materialne ponieśli.
Kurwa kiedy te skurwysyny powybijają się nawzajem?
Fanatycy je...ani
Motocykliści się nie poddają. Dwóch pojedzie!!!

Cytat: Mimo odwołania Rajdu Dakar dwaj portugalscy motocykliści wyruszą w sobotę na trasę tej imprezy. Zamierzają dojechać do końca marokańskiej części rajdu i 11 stycznia wrócą do Lizbony.

Wypowiedzi po decyzji:

Cytat: JACEK CZACHOR: - Nie jestem może załamany, ale przygnębiony, bo jednak się trochę przygotowywałem do tego rajdu. Zawaliłem parę spraw, jak chociażby Święta czy Sylwestra. W grudniu właściwie nie było mnie w domu, bo żyłem rajdem i przygotowaniami - a tu się dowiedziałem, że nie startuję. Ale co mają powiedzieć na przykład Krzysiek Jarmuż, Klaudia Podkalicka czy Jakub Przygoński, którzy pierwszy raz mieli startować w Dakarze? Myślę, że wszyscy zawodnicy są na tym rajdzie przegrani.
No cóż Panowie - nie ma co. Lepiej dmuchać na zimne aniżeli potem płakać i obwiniać wszystkich o to że ktoś komuś życie odebrał.
Jestem za tym aby w takich własnie przypadkach organizatorzy zawsze takie decyzje podejmowali.
Ale zawodników szkoda.
Takie życie jest
Philippe Gache, szef zespołu SMG
Cytat: - Odwołanie Dakaru jest dla nas katastrofą, stoimy przed krachem finansowym - stwierdził 45-latek z Cannes. - Włożyliśmy cały budżet w samochody, a teraz nasi klienci będą się domagać zwrotu pieniędzy. Nie możemy tego zrobić. Mam 18 pracowników, którzy w sumie otrzymują miesięcznie 85 tysięcy euro pensji. Po Dakarze muszę ich wszystkich odesłać do domu.

Robby Gordon
Cytat: Kalifornijczyk oszacował swoje dakarowe wydatki na 4,5 mln dolarów. Budowa każdego z dwóch Hummerów kosztowała ponad milion.

- To niewiarygodne, ale oni nie mieli rezerwowego planu - powiedział Gordon. - Nie dali nawet nikomu szans przedyskutowania jakiegoś planu. Powiedzieli: rajd jest odwołany - i tyle. W tym momencie miałem 40 ludzi w Lizbonie, 28 z nich powinno jechać na rajd. Nie było powrotnych biletów lotniczych, nie mieliśmy pokojów hotelowych. Oni postawili wielu ludzi w okropnej, okropnej sytuacji!

No i się porobiło. Część "naszych" pojechała do Marakeszu, co by chociaż trochę pojechać. Aż strach pomyśleć, jak to będzie wyglądać w przyszłym roku. Ludzie będą się bardziej bać odwołania rajdu niż terrorystów.
z drugiej strony trudno sie dziwic organizatorom. w przypadku zamachu bylby to cios dla calej imprezy, a i organizatorom dostaloby sie po ryju. Z drugiej strony przygotowanie tzw. "planu awaryjnego" to trzymanie calego extra-zaplecza w gotowosci, dodatkowe umowy, pozwolenia itd., itd... koszty wzrosly by pewnie prawie x2.

Tak czy siak ubolewam, ze dakar sie nie odbyl
Dakar 2009 wystartuje w..........Ameryce Płd.
Cytat: Rajd Dakar 2009 odbędzie się od 3 do 18 stycznia w Argentynie i Chile. Uczestnicy imprezy wystartują z Buenos Aires i po pokonaniu 9 tysięcy kilometrów wrócą na metę do tego miasta - poinformowali w poniedziałek organizatorzy.
Niespełna półtora miesiąca po anulowaniu tegorocznego Dakaru z przyczyn bezpieczeństwa organizatorzy imprezy podjęli decyzję o zmianie lokalizacji, zastrzegając jednocześnie, że rajd nie straci całkowicie swego pustynnego charakteru.
to już nie dakar tylko buenos aires...
ale fajnie, od razu na karnawał się załapią...
"Dakar 2009 wystartuje w..........Ameryce Płd"

no ale wczesniej na wegrzech i w rumunii

http://rally.itthon.hu/in...id=14&Itemid=33
http://vimeo.com/2379075 - testy KTM przed DAKAREM ... ładnie nakręcone
3 stycznia rusza 31 edycja. Miejmy nadzieję, że obędzie się bez problemów.
3 stycznia rusza 31 edycja
Hehe, chyba raczej I edycja nowego rajdu Bo to nie jest Afryka
Masz racje Dara, ale jak by to nazwali Rajd Buenos-Valparaiso to by nawet Eurosport nie chciał transmitować

Jeszcze tylko napisze komu kibicujemy

Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin - NISSAN NAVARA
Jacek Czachor, Marek Dąbrowski, Jakub Przygoński, Krzysztof Jarmuż - MOTOCYKLE
Rafał Sonik - QUAD
Aleksander Sachanbiński/Arkadiusz Rabiega - LAND ROVER
Grzegorz Baran/Izabela Szwagrzyk/Grzegorz Simon - MAN
A Komornicki nie jedzie w tym roku?
Jacek Czachor, Marek Dąbrowski, Jakub Przygoński, Krzysztof Jarmuż - MOTOCYKLE
"Motocykle" to trochę mało powiedziane więc:
Cytat: Specyfikacja motocykla KTM LC4 660 RALLY
Opis ogólny:
Jacek Czachor, Marek Dąbrowski i Jakub Przygoński mają do swojej dyspozycji trzy motocykle wyprodukowane przez austriacką firmę KTM, która przygotuje je również do startu w Dakarze 2009. Serwisem i naprawami motocykli podczas rajdu będą się zajmowali: Holger Roth (szef mechaników), Zbigniew Radzikowski oraz Wojciech Szczepański. Dwaj pierwsi już od wielu lat współpracują z zawodnikami ORLEN Team, a managerem zespołu jest Filip Dąbrowski. Ekipa techniczna motocyklistów ORLEN Team będzie dysponowała własnym samochodem serwisowym Nissan Patrol, który przewidziany jest do szybkiego przemieszczania się po odcinkach między biwakami oraz ewentualnej pomocy zawodnikom na odcinkach dojazdowych (tam, gdzie jest to możliwe). Drugim samochodem jest MAN t5, czyli ciężarówka przystosowana do off-road'u, która jest jeżdżącym warsztatem z pełnym wyposażeniem - spawarki, agregaty, narzędzia oraz około 10 ton różnych części zamiennych i wyposażenia.

Motocykle Jacka Czachora, Marka Dąbrowskiego i Jakuba Przygońskiego oparte są na znanym, wykorzystywanym przez światową czołówkę modelu LC4 660 Rally. Wszyscy reprezentanci ORLEN Team dysponują identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków mają inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważą po 152 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 158 kG.

Motocykle Polaków różnią się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor, Dąbrowski i Przygoński zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.

Główne cechy:

* silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm
* skrzynia biegów: 5- stopniowa
* zawieszenie: White Power, skok – przod: 330mm, tył: 300 mm
* hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)
* moc: 70 KM
* chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju do układu smarowania)
* rozrusznik: elektryczny
* zbiorniki paliwa: 36 litrów - 1 x 20 przód + 2 x 8 tył
* zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów - 2 x 2,5
* rama: stal chromowo-molibdenowa
* masa własna: 152 kG (bez paliwa i wody)
* koła: 90/90 x 21 - przód, 140/90 x 18 - tył
* prędkość maksymalna: 180 km/h. Podczas pięciu etapów Dakaru 2007 obowiązuje ograniczenie prędkości do 150 km/godz. Ograniczenia prędkości do 30 i 50 km/godz obowiązują również podczas przejazdów przez wioski

KTM
źródło: http://dakar.orlenteam.pl/ktm-lc4-660-rally.html



P.S.
Land Rover to TOMCAT pokazywany kiedyś w Top Gear
a Quad to jakiś robiony na specjalne zamówienie przez francuzów.
Panowie tak btw. kiedys na Discovery był emitowany program" Race to dakar" z Charley'em Boorman'em na czele.. wiecie moze cos o ponownej emisji lub macie jakies odcinki na dysku..
Panowie tak btw. kiedys na Discovery był emitowany program" Race to dakar" z Charley'em Boorman'em na czele.. wiecie moze cos o ponownej emisji lub macie jakies odcinki na dysku..

http://torrenty.org/torrent/263926
Tu jest, tylko bez napisów. Ten program był emitowany w 2006r. a w PL był na Discovery dopiero w roku 2008
Czytam właśnie książkę o wyprawie z Londynu do Ny Boormana i McGregora...matko jakie mondzioły. Dostali na wyjazd ponad bańkę $ 2 BMW GS1100 2 samochody wsparcia technicznego, kilku gości do "obsługi" typu tłumacze, "załatwiacze" dokumentów itp. itd.
Jak przekraczali granicę Czech to cytuję "miałem pełno w gaciach" powiedział jeden do 2.
Cytat: Jacek Czachor sensacyjnie rozpoczął swój dziewiąty Rajd Dakar. Po pierwszym etapie z Buenos Aires do Santa Rosa, kapitan Orlen Teamu zajmuje drugie miejsce za Marc'kiem Comą, tracąc do lidera 22.05.

Jacek rozpoczynał 371-kilometrowy oes z San Saladillo do Trenque Lauquen jako dziesiąty - taką lokatę zajmował na pierwszym punkcie kontrolnym (134 km). Na CP2 (244 km) wjechał z siódmym czasem, a na CP3 (248 km) był już czwarty. W końcowej części oesu odrobił stratę do Påla Andersa Ullevålsetera, zaś Cyril Despres prowadzący stawkę, popełnił błąd nawigacyjny, tracąc ponad 40 minut.

Marc Coma startujący 2 minuty za Despresem, liderował od CP1, na którym uzyskał sekundową przewagę nad Francuzem. Na CP2 dystans wzrósł do 54 sekund, na CP3 - do 1.05. Alain Duclos pomagający Despresowi w zespole, przebił oponę i zatrzymał się na 158 kilometrze oesu. David Casteu miał kłopoty z KTM-em, zdarł oponę i otrzymał tylne koło od Rumuna Emanuela Gyenesa.

Debiutant w Dakarze, Kuba Przygoński startujący z numerem 82, sporo się nawyprzedzał i ukończył oes na 18 miejscu. Marek Dąbrowski zajmuje 24 lokatę, Krzysztof Jarmuż - również dakarowy debiutant, jest 35.

Etap 1: Buenos Aires - Santa Rosa 733 km (OS 371 km)

MOTOCYKLE
1. Marc Coma (E) KTM 690 2:46.17
2. Jacek Czachor (PL) KTM 690 +22.05
3. Miran Stanovnik (SLO) KTM 690 +24.42
4. Frans Verhoeven (NL) KTM 690 +26.14
5. Jonah Street (USA) KTM 690 +26.22
6. David Fretigne (F) Yamaha WRF 450 +28.14
7. Pål Anders Ullevålseter (N) KTM 690 +28.34
8. Henk Knuiman (NL) KTM 690 +29.06
9. Ze Helio (BR) Honda CRF 450X +32.29
10. Olivier Pain (F) Yamaha WRF 450 +32.39
18. Jakub Przygoński (PL) KTM 690 +38.50
24. Marek Dąbrowski (PL) KTM 690 +45.48
35. Krzysztof Jarmuż (PL) Honda CRF 450X +51.26

2 Hondy i 2 Yamahy rodzyneczki
Fajnie się zaczęło Jutro będzie jeszcze lepiej
Czachor jak narazie po odcinku specjalnym jest 4





Cytat:

"Choć wszyscy Polacy do tej pory w 30. Rajdzie Dakar radzą sobie znakomicie, największym bohaterem z tej grupy jest szerzej nie znany szerokiej publiczności Rafał Sonik. Po trzech etapach ten 42-letni biznesmen z Krakowa zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej quadów. ".
Panowie tak btw. kiedys na Discovery był emitowany program" Race to dakar" z Charley'em Boorman'em na czele.. wiecie moze cos o ponownej emisji lub macie jakies odcinki na dysku..
Są dwie serie tego Long Way Round i Long Way Down i obie mam w posiadaniu niestety in inglisz only
niestety in inglisz only
Dorób napisy i już
oo jak dorobisz napisy biore to
teraz staram się o polskie wersje ale są strasznie pocięte więc być może spiszę dialogi i podłożę do tych moich. Tylko to będzie sporo roboty (czasu)...
http://sport.onet.pl/0,12..._wiadomosc.html

tragedia panowie /..
Świeć mi Panie nad jego duszą. Taki jest ten rajd. Nie wszyscy wracają cało z tych którzy w nim biorą udział. Ryzyko olbrzymie i Ci którzy się na nie godzą, mają świadomość, że mogą nie wróci. Przykre i smutne to jest. [*]
Na pierwszym etapie tez był wypadek, do tej pory dwóch zawodników jest w śpiączce.

Dakar jest dla twardzieli nie zależnie czy w Afryce czy gdzie indziej.
[*]
Cytat: Kontuzja ramienia Marka Dąbrowskiego mocno dawała mu się we znaki. Motocyklista postanowił wycofać się dziś rano z rywalizacji. szkoda
Szkoda, szkoda. Za to Rafał Sonik awansował na trzecie miejsce w generalce.
Cytat: Quady to żenada
pierwszy samochód 20:59.34,
pierwszy motocykl 26:23.47,
ciężarówka 24:45.36,
A pierwszy quad UWAGA !!! 36:22.01 a sonik ma jeszcze + 2:38:27.
Wózek z marketu byłby szybszy niż to badziewie.

~Buchacha , 09.01.2009 17:01

Cytat z onetu. W sumie to jest w tym trochę racji. No ale co tam...nasi górą
ktoś kto pisze takiego komenta to pewnie w dupie był i gówno widział
Ciezkie dziecinstwo mial...
ktoś kto pisze takiego komenta to pewnie w dupie był i gówno widział

Tak, i na niczym nie jezdził.
Motocyklem jest łatwiej pokonać trudną trasę niż kładem. Hm.... ale to my wiemy, a laicy co nie jezdzą niestety nie. I wiedzieć nie będą - najłatwiej jest krytykować.
Nie ma co się bulwersować, gość w pewnym sensie ma rację. Quady mają gorsze wyniki niż ciężarówki, dlaczego? Według mnie odpowiedzi są dwie:
- albo dlatego, że jeżdżą na nich "dziadki amatorzy" (Czech, który prowadzi ma 52 lata)
- albo dlatego, że nie są to teamy fabryczne, więc trzeba by porównać ich czasy z czasami "nie fabrycznymi" motocyklistów i ciężarówek.
Nie ma co się bulwersować, gość w pewnym sensie ma rację.
Posadziłby takiego "gościa" na takim quadzie to ciekawe ile by ujechał. Najłatwiej to krytykować z wygodnego fotela gapiąc sie na komputer. Mendy jedne.

Cytat z onetu.

A komu jeszcze chce cie czytać komentarze na onecie
No i po wszystkiemu Hołek dał popis niezłej jazdy, Sonik też szacun za extra debiut. Motocykliści, no cóż Przygoński w swoim debiucie wypadł najlepiej z całego teamu (11 miejsce) wyjadacze trochę mniej szczęścia mieli.

http://moto.onet.pl/1527513,4921,artykul.html
http://www.autoklub.pl/23072,hotnews.html
http://www.autoklub.pl/23068,hotnews.html
Nieźle, nieźle, może teraz paliwo na ORLENie będzie zimowe bo na razie letni szajs lali
mnie nie zamarzlo przy -20
Fajne fotki - trochę długo się ładuje stronka, ale warto poczekać:

http://www.boston.com/big...rally_2010.html
Zajebiste foty!
Fajne fotki - trochę długo się ładuje stronka, ale warto poczekać:

Oj warto. Nr 1,9,12,13 i 25 rewelacja!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alexcom.xlx.pl