Forum eportal / Strona: omnie.php
Powitać kałmucką brać.
Właśnie otrzymałem ostatnią przesyłeczkę z niemcowni. Bagażniczek do mojej suczki. Taki jak chciałem - dedykowany do XJR. Bagażnik jest z aluminium i dosyć masywny ale za to lekki Takie cacko kosztuje ok 400 zeta w PL. A ja w niemcowni wyrwałem za ok 10 euro Szkoda że nie jest srebrny, no ale za tę cenę to nawet się nie zastanawiałem. Teraz tylko nic a kupować płytę i kuferek centralny. Tylko jaką płytę i jaki kugerek. Chodzi mi po głowie kufer Moto-Detail co ma chyba 46 litrów, bo jest w niedużej cenie. Ale nie wiem czy płyta będzie pasowała do bagażnika.
Deebee - tyś jest mocny w mocowaniach i kuferkach. Może coś doradzisz jak oblukasz bagażnik ze zdjęć, które doctore zapodaje poniżej.
To tyle
I za to Cię lubię ale wpierdol Ci się należy, bo ja naprawdę chcę usłyszęć poradę a nie pierdolenie o akumulatorach
Mały Moto-Detail tj. 42 litry będzie Ci pasował i ma płytę w komplecie, ale słyszałem ze jest dość delikatny (nie to ze sie psuje ale puszcza wode), duzy Moto-Detail ma 44 litry i jest sporo pancerniejszy ale trzeba dokupić płytę, sam miałem brać te moto-detail ale chyba poszukam używek givi lub kappa
El Docktore. Jeżeli masz za dużo kasy kupuj badziewie. Sorry za stresa, ale jeżeli nie stać Cię na taniochę kupuj Givi, ewentualnie innego rodzaju "kufery". Broń cię Panie przed "drożyzną". przysłowie pszczół mówi " Nie stać mnie kupować tanie rzeczy". A wiem , że Ty ( Wy ) dużo jeździcie. I zapewne dbacie o swoje i o bagażu bezpieczeństwo.
Marku. Nie mam zamiaru kupować taniego chińskiego badziewia y.pu Aiwa. Myslałem o moto detail ponieważ miałem taki kufer w XJ i sprawdził się zajebiście. Był trwały i wytrzymały. Może trafi się coś z używek. Najlepiej Hepco&Becker Journey, ponieważ takie zakupiłem boczne. Ale Hepco kosztuje w pizdu kasiory
I jeszcze jedno. Szukałem gdzieś na FuY, bo tak mi się zdawało że ktoś już kiedyś tłumaczył czym się różni mocowanie monokey od monolock. Kurwa zupełnie nie mogę odróżnić tych mocowań. W necie też kurna nic nie znalazłem.
Może ktoś mi wytłumaczy chłopskim językiem popartym jakimiś zdjęciami / bom wzrokowcem jest/ różnicę pomiędzy tym a tym.
Dziękuję
http://www.burgmania.net/...?showtopic=1159
Na tym forum poruszają tema Ciebie interesujący.
http://fuy.com.pl/viewtop...er=asc&start=15
ostatni post deebee mowi wszystko
http://www.louis.de/_2076...tnr_gr=10025915
Te są najtańsze i konstrukcyjnie mało stabilne. Oglądałem dwa lata temu nie wiem czy nie ulepszyli , usztywnili ich, bo trochę mało sztywne były.
http://www.louis.de/_2076...09/pdf/0626.pdf to jest trochę lepsza wersja tańszego.
http://www.louis.de/_2076...tnr_gr=10024285
Trochę mocniejsze, tylko tyle mogę powiedzieć.
http://www.louis.de/_2076...09/pdf/0630.pdf
Deebee - tyś jest mocny w mocowaniach i kuferkach. Może coś doradzisz jak oblukasz bagażnik ze zdjęć, które doctore zapodaje poniżej.
To tyle
Yo man!!!
Wyrwales mnie do tablicy, wiec powiem tak: na fotkach wyglada fanie jak na 10 eurasow - mam nadzieje, ze jakosc w eksploatacji nie bedzie adekwatna do zaplaconej ceny...
Co do wsadzenia na niego adaptera, to wez i mi na PW wyslij jedna taka fotke, tylko zwymiarowana - wtedy pomyslimy, jaka plyte na tym osadzic. Adapter bedzie spelniac tu co najmniej 3 funkcje: mocujaca, przeciwkradziezowa (kufra i samego adaptera) no i of kors jeszcze estetyczna. Na pierwszy rzut oka wyglada, ze najladniej wygladalaby na tym bagazniku plyta Givi monokey o taka: http://www.givi.it/caschi...ri.asp?CO_ID=92
Byc moze zaszlaby koniecznosc wywiercenia w Twoim nowym bagazniczku nowych otworow, ale to IMHO maly koszt za posiadanie porzadnego zestawu plyta-kufer, i odpusc sobie rozne Moto-Detaile i takie tam, w zaleznosci od Twoich potrzeb pakunkowych poszukaj ladnej uzywki Givi V46, Maxia 2 lub szapnac sie mozesz na nowa Maxia3 55 litrow.
Monolock to takie mocowanie bardzij skuterowe, do kuferkow mniejszej pojemnosci i obciazen, do jazdy na moto ( z uwagi na pojemnosc kufra, obciazenia i predkosci) doradzam WYLACZNIE Monokey - nikt z Was Kalmuki mi nie wmowi, ze z kuframi nie przekraczanie zaleconych przez producenta 130 km/h jako Vmax, no chyba ze Wam w spszentach poweru nie starcza...
Jesli zamocowalbys K-wing Krausera, to po zdjeciu kufra caly bagaznik bedziesz miec na wierzchu, z H-B bedzie podobnie, wiec IMHO Givi jest najlepszym wyborem.
Deebee - ten bagażnik jest naprawdę ładny i ładnie się prezentuje na moto. Przykładałem i lukałem. No i wygląda na porządna konstrukcje. Jak szukałem bagażnika w necie to nowy taki kosztuje /w zależności od producenta / 300-500 zł.
Zrobię zdjęcie, pomierzę i wyślę Ci.
I oto stało się. Właśnie dziś podjąłem decyzje zakupu nowego kufra centralnego. I było to jak najbardziej słuszna decyzja. Po miesięcznym poszukiwaniu różnorakich używek, ceny jakie wołali sprzedający to prawie tyle samo co zakupiona przeze mnie nówka /oczywiście ze znacznym rabatem /
Decyzja padła na TopCase Kappa K48N wraz ze światłem stop. Kuferek zakupiony w Olek Motocykle w Bielsku-Białej i jak zwykle Olek nie zawiódł mnie odnośnie dobrego dla mnie rabatu. Cena detaliczna kufra 588 złotych a ja go wyrwałem po rabacie za 430 złotych. Dodatkowo zakupiłem światło stop dedykowane do tego modelu kufra i za całość zapłaciłem 510 złotych. Dziś zamontowałem światło stopu i cieszę się jak małe dziecko z nowo zakupionej zabawki.
Polecam zakupy wszystkim w Olek Motocykle, z kilku względów /profesjonalizmu, miłej obsługi i dużego asortymentu/ ale przede wszystkim z możliwości negocjacji cenowej.
A poniżej załączam zdjęcia tegoż kufra - i niech Wam ślina cieknie
nom ładny kuferek, no to jeden zakup masz z głowy
No ładny i mieści spokojnie 2 kaski w rozmiarze L. Teraz pozostało mi wymiana opony z przodu i wymiana klocków oraz oleju. No i moto gotowe.
No ładny i mieści spokojnie 2 kaski w rozmiarze L.
Ladny jest i chyba miescie dwa kaski?
Kiciol, a przyjebać Ci przez neta
Tobie to kurwa coś powiedzieć to lepiej nic nie mówić. Człowiek się cieszy a ty kurwa ryjesz.
Już masz wpierdol murowane.
A teraz niech Ci gul skacze - kuferek jest zajebisty. Chociaż szkoda że nie było K49 bo gdyby był czarny to miałbym go za te same pieniądze, a jest on jeszcze lepszy od tego co kupiłem.
Dodatkowo zakupiłem światło stop dedykowane do tego modelu kufra A po jaki grzyb ten stop ? Chciałeś zaszpanować
chcial podniesc wartosc kufra o 90zl, pewnie to swiatlo jest w zestawie z kufrem tylko zostalo zdemntowane przed sprzedaza, a pozniej wyszla promocja dla Valdka
An no po to kałmuki, że lampa zadupka jest cofnięta pod kufrem i jak ktoś kurwa jedzie z tyłu to jej może nie widzieć - już to kiedyś przerabiałem z kumplem jak jechaliśmy, kiedy kierowca puszki o mało co mu dupy nie skosił bo myślał, ze odblaskowe na kufrze to światła pozycyjne. Dlatego stwierdziłem ze 90 zł to nie takie duże koszta a lepiej miec niż nie mieć.
Ot kurna co
A cha i jeszcze jeno - kupiłem se lampę bom gadzieciarz jest hoihihihihhihi
Chociaż szkoda że nie było K49 bo gdyby był czarny to miałbym go za te same pieniądze, a jest on jeszcze lepszy od tego co kupiłem. A to dziwne że doctore napisał że coś czego On nie ma jest lepsze od tego co ma
A tak na poważnie to jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy K48 a K49, bo różnica w cenie jest znaczna.
Z strony producenta wynika że:
http://www.kappamoto.com/...duct/6/K48.aspx K48 - 48 litrów, 58*29*43cm
http://www.kappamoto.com/...uct/24/K49.aspx K49 - 47 litrów, 56,5*32*43cm
No i dlaczego kufer 47litrowy nazywa się K49
No ładny i mieści spokojnie 2 kaski w rozmiarze L.
Chyba braincapy... Powinny nawet z daszkiem wejsc
A powaznie - Kappe kupiles, a co z plyta? Kupiles ta dedykowana do bagaznika w Louisie, jak gadalismy, czy kombinujesz z wiertarka??
Tomasz, ten K49 faktycznie ma 47 litrów. Jest droższy /i to znacznie/ ale zależy to czy jest lakierowany czy czarny mat. Mi chodziło o to, że mógłbym mieć ten K49 za 430 zł ale w czarnym macie - tylko ze go nie mieli już na stanie.
A dlaczego droższy, wydaje mi się /nawet jestem przekonany/, że jest lepszy gatunkowo i zamknięcie kufra ma o wiele lepsze. Oddzielny przycisk do otwarcia pokrywy kufra co powoduje od razu jego samoczynne otwarcie i oddzielny przycisk odpięcia kufra od płyty. Mechanizm ten w K49 jest zajebisty, również wewnętrzna uszczelka jak i wzmocnienie obwodowe jest lepiej rozwiązana niż w K48. Ale za to kufer jest cięższy o ponad 0,5 kg.
Deebee - sprawdzałem osobiście biorąc 2 kaski szczękowe w rozmiarze L i się zmieściły nie powodując dociskania przy zamykaniu pokrywy. Wiem, ze to nie jest ponad 50 L ale jak się ma budżet 500 zł to wystarczy. Gdyby był większy budżet to z pewnością skusiłbym się na coś większego
Jednak najbardziej mi się podobał kufer Moto-Detail 42L do którego również wchodzą 2 kaski. Jakość plastików i wykonania wydaje mi się ze o wiele lepsza aniżeli w Kappa. Tylko ta pierdzielona nietypowa płyta, gdzie musiałbym wiercić w Allu-Rack otwory i płyta monoloc doprowadziły do rezygnacji z zakupu
Co do płyty, to zakupiona została ta co mi poleciłeś z Louisa i pasuje idealnie. Nawet otwór pod światło stop kufra w płycie jest tak jak na szkicu montażu.
Dlatego niniejszym chciałbym Ci podziękować za pomoc i doradzenie bo sam to bym się nie połapał z tymi mocowaniami.
[ Dodano: 2009-04-28, 21:54 ]
No i stało się. Stelaże pod kuferki boczne są już zrobione i kierunki zostały przeniesione bardziej do góry ponad kufry. Chciałem aby wszystko/kierunki/ pozostało w oryginale i było widoczne, więc montowanie krótszych akcesoryjnych w fabrycznym miejscu było bez sensu bo byłyby zupełnie niewidoczne z boku.
Ogromnym plusem zamontowania stelaży bocznych i zamocowania ich do górnego mocowania amortyzatorów jak i podnóżków jest to, że wzmocnił się bagażnik pod kufer centralny, co spowodowało znaczne jego usztywnienie /Ci co byli w Częstochowie wiedzą o co kaman /. Oczywiście jest to o tyle dobrym plusem, ze akurat XJR ma słabą konstrukcję zadupka, i były częste przypadki /tak wyczytałem/, że przy dłuższym użytkowaniu kufra centralnego dochodziło do pękania wzmocnienia zadupka jak i tylnej części ramy gdzie konstrukcja zadupka jest mocowana do ramy. Zapobieżeniem takiego przypadku jest albo wspawanie dodatkowego wzmocnienia w postaci płaskownika lub zamontowanie stelaży bocznych tak aby poprzez odpowiednie ich przymocowanie do miejsc wyżej opisanych doprowadzić do usztywnienia całości. I to na razie się udało bez ingerencji spawarki Teraz mogę jechać w dalszą trasę spakowany na maksa.
Poniżej zdjęcia jak to wyszło w całości. Mi się podoba. Wam kałmucka brać nie musi
Nieźle Przestrzeń bagażowa większa niż u mnie w yarisie. Fajnie wyszło. Na te boczne pierdzielnąłbym jeszcze z tyłu taśmę odblaskową żeby się tak nie zlewały z asfaltem.
I obrysówki po bokach
Tak. Na bocznych kufrach będzie zamontowana taśma odblaskowa aby było widoczne. Fak jest jeden, fajnie to wyszło i za niedużą kasiorkę.
Nooo, i ręczniki można suszyć
Valdi, teraz będziesz potrzebował jeszcze jednego tragarza Żeby Ci to za Tobą nosił
Ładnie, ładnie. I grunt, że to wiotkie się usztywniło
A próbowałeś siedzieć na moto z tymi kuframi i pasażerką? Nogi wam się mieszczą? Znaczy stópki? Bo na zdjęciach nie bardzo widać, ile tam miejsca zostało...
Darek, zrobione właśnie zostało tak, aby pasażer miał dużo miejsca na stopy. Jest naprawdę wygodnie.
Jest naprawdę wygodnie
I o to chodzi Ale teraz masz ograniczniki złożenia w winklach
Wygląda to poważnie Prawie jak ciężarówka. A'la Goldwing
Zajebisty Goldłyng się z tego zrobił ;D Ale zgrabnie to wygląda naprawdę.
Ile cię kosztowała całość?
Daras, ja tak samo jak Ty, nie składam się do podnóżków w zakrętach, a Choćby nawet to kufry są wysoko i spokojnie można się składać bez obawy że się obetrą
DeGie, dorobienie mocowań stelaży wraz z malowaniem proszkowym oraz zmianą położenia kierunków z dorobieniem aluminiowych uchwytów + do tego wymiana świec koszt 300 złotych. Kufry H&B Jorney wraz ze stelażem H&B ale nie do tego moto /stąd całe przerabianie mocowań/ koszt 500 złotych. Zatem całość wyszła 800 zł.
Kufry H&B Jorney wraz ze stelażem H&B ale nie do tego moto /stąd całe przerabianie mocowań/ koszt 500
Ten to zawsze coś fajnego znajdzie za "grosze"
Chyba jak będę szukał kufrów na boki, to chyba Ci zlecenie takie dam
Ale na razie nie ma takiej potrzeby Mam szmaciane
Valdi, a hak na przyczepe campingową założyłeś?? jeśli nie, to się nad tym zastanów - wypas opcja
Waldi, ładnie i estetycznie zrobione.
Co prawda wg mnie do takiego motocykla to nie pasuje, ale jakoś zabrać się trzeba i na kompromisy tez trzeba iść
Niestety, to mocowanie do bocznych kufrów nie wygląda zbyt ciekawie - ta plątanina rurek, no ale cóż, takie jest i mówi się trudno
Lepiej wygląda coś jak ma np kiciol albo np Krauser K-Wing
Wg mojej oceny całkowita szerokość to 80 cm - czy wygrałem w tym konkursie
Valdi powinieneś jeszcze pogadać z Andrew żeby sie zamienił na centralny (albo mu zakosić) i miałbyć idealnie pasujący komplecik
A na poważnie to jest zajebiście
Tak, wiem, ze to nie wygląda ślicznie, ale jak się chce z kimś gdzieś dalej jechać na kilka dni to miejsce ładunkowe musi być. Szerokości nie mierzyłem ale będzie coś koło tego co Tomasz napisał . Niestety, pod H&B tylko są stelaże rurkowe, a to że H&B ma najlepsze i najmocniejsze kufry to widomym jest wszystkim znawcom akcesoriów bagażowych. Plus jest również taki, że w przypadku gleby taki stelaż zajebiście chroni moto przed większymi uszkodzeniami.
Wg mojej oceny całkowita szerokość to 80 cm - czy wygrałem w tym konkursie
A IMO coś ok. 100cm. 80 to ma prawie kierownica a tu jest szerzej raczej.
Plus jest również taki, że w przypadku gleby taki stelaż zajebiście chroni moto przed większymi uszkodzeniami.
To to sie zgadza
Wg mojej oceny też 100cm. Ja mam u siebie 92cm a kufry są podcięte na tłumiki.
Valdi powinieneś jeszcze pogadać z Andrew żeby sie zamienił na centralny (albo mu zakosić) i miałbyć idealnie pasujący komplecik
A na poważnie to jest zajebiście
Czekam na propozycje !
Szerokości nie mierzyłem ale będzie coś koło tego co Tomasz napisał Waldi, mierz bo ja chcę tę nagrodę
Moja propozycja to : 108 cm.
Stawiam na 99,75 cm.
Moich nie mierzyłem, ale już dwa razy przytarłem.
Muszę zajeżdżać jak z przyczepą.
niech mi ktoś przypomni jaka to ma być nagroda bo nie wiem cz warto się głowić?
Łotoszenie boberka przez panią kierowniczkę na zlocie
A Dosiek pilnuje czy prawidłowo wyłotoszony. Jak coś nie tak to Dosiek poprawia.
Co do szerokości - no cóż, tylko jeden kałmuk zgadł. Ten, no, no kurna chata, ten z Psiego Pola, ten padalec jeden. Ciupas pewnie se pomiar ze zdjęcia zrobił.
Andrzej gratuluje
Co do szerokości - no cóż, tylko jeden kałmuk zgadł. Ten, no, no kurna chata, ten z Psiego Pola, ten padalec jeden. Ciupas pewnie se pomiar ze zdjęcia zrobił.
Co do wygranego konkursu ! To ktoś się ze mną skontaktuje odnośnie formy przekazania nagrody ?
już kurwa dzwonię:) Buziaki na zlocie. Coś jeszcze????
Buziaki na zlocie. Coś jeszcze????
Kurwa , buziaki ??? Jeszcze na zlocie?? Powaliło Cię Valdi ?
będzie gejzon grupen sex... ale to proszę gdzieś za winklem... co by mi alkohle się nie cofnęły
Sokół, nie pierdziel, boś nie zgadywał i nie zgadłeś, a ten kałmuk nie z gruszki ni z pietruszki zgadł. I nie ma tu żadnej ściemy, wcale się kurna z nim nie skumałem, ten "pies" po prostu ma nochala. Nie wiem ile on nad tym dumał, jak to liczył /może on jakiś pomiarowy jest/ ale zgadł.
Zmierzyłem swoje kuferki, znaczy się szerokość na moto i równe 100 cm, jest też bydle szerokie, ale spisują się zajebiście, jestem cały !
No to ja mam o 8 szerzej, ale za to kufry H&B są szerokie i pojemniejsze
No to ja mam o 8 szerzej, ale za to kufry H&B są szerokie i pojemniejsze :)
HA HA HA, SMIESZNE!!
zart sie wkradl
No to ja mam o 8 szerzej, ale za to kufry H&B są szerokie i pojemniejsze
Oj Valdi TY dalej swoje ! Jakie pojemniejsze ? Bo szerokie to są, to fakt ! Ale nikt Tobie tych centymetrów nie liczy, jakie masz to masz, aby dobrze się spisywały ! Napisze Tobie tak, jedną z tych dobrych stron w moich kufrach jest to, że otwiera się sama pokrywa i nic Ci nie wypada, nie rozpoławia się kufer na pół, a manele się nie wysypują ! Zresztą pokaże Ci na żywo ! Poza tym stelaż bardziej przylega, a po zdjęciu nie rzuca się tak w oczy i o to mi chodziło ! A co do Hepco, to kufry dobre, posiadam takowy centralny ! Każdy ma co chciał, albo mógł wybrać z takiego , a nie innego rynku! Zapewne , jakbym nie trafił oryginalnych do mojego modelu, zakupiłbym inne, kto wie jakie, i też musiały by być dobre ! Vśechno !
Andrew, ja wcale nie dyskutuję z Tobą o zaletach czy wadach, o pojemności czy też nie, o innych dupsach. Chodzi o to, że u mnie jak załaduję kufry na moto to faktycznie szerokość mnie rozwala Taki krążownik się robi. No ale nie ma to tamto, jak się kupiło kufry ze stelażami za 550 złociszy to warto było. Oj warto. A kufry, hym, jak to kufry, mają spełniać swoja rolę 2-3 razy w roku i basta.
Najważniejsze jest to, że usztywnił mi się znacznie cały zadupek a tym samym centralny kufer i o to mi chodziło . Zresztą obaczysz również za tydzień.
No właśnie obczaję za tydzień ! Znowu Czechy , to mnie się widzi !